1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Käyttäjä

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi SuperJontte101 26.10.2017.

  1. SuperJontte101

    SuperJontte101 Newbie

    Liittynyt:
    20.08.2017
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kun olen myymässä peliläppäriäni ja vaihtamassa siitä pöytäkoneeseen, niin saanko minä takaisin sen käyttäjän mikä on kun käynnistän läppärini ja laitetaan siihen se salasana, niin pystynkö jotenkin sillä uudella koneella jotenkin kirjautumaan siihen vanhaan käyttäjään, että säilyisi kaikki sovellukset ettei niitä tarvitsisi ladata uudestaan.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Käyttäjä tekee käyttöjärjestelmän asennuksen aikana koneeseen oman käyttäjätilinsä ja laittaa nimeksi ja salasanaksi ihan sen minkä haluaa, sitä kukaan muu ei määrää.

    Jos hankkii jo käytössä olleen koneen voi tehdä haluamalleen nimelle uuden käyttäjätilin järjestelmävalvojan oikeuksilla ja poistaa tiliasetuksista vanhan käyttäjän tilin.

    Edit1: Uudelle koneelle joudut tietenkin asentamaan ohjelmat uudelleen, ei ne siirry käyttäjätilin mukana.
    Joitain tietoja voi tallentaa johonkin pilvipalveluun, mutta ohjelmien asennus menee uusiksi.

    Voi tietysti kloonata vanhan kovalevyn, mutta todennäköisesti se ei toimi oikein toisella koneella

    Edit2: Myydessäsi koneesi, huolehdi myös siitä, ettet jätä sinne mitään henkilökohtaista sinusta, koska ne voi aiheuttaa ikävyyksiä sinulle muiden käsissä.
    Jos et siihen itse kykene, pyydä apua joltain osaavalta.
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2017
    Taavi5 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu