1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Herätellään nyt vanhaa threadia hieman henkiin kun näitä uusia verkkokauppaongelmia on tullut hieman lisää:

    PC computeria meni yrityssaneeraukseen ja sen kanssa oli itsellänikin ongelmia saada rahoja vuosi sitten takaisin. Sainpahan vielä silloin kuitenkin. Alla erään toisen ongelmia kyseisen firman kanssa. Turhan myöhään tosin.

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/471940

    POCO eli Power Computer tarinaa:

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/468663


     
  2.  
  3. sotkaa

    sotkaa Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve täältäkin. Ihan kertaukseksi, olen se tyyppi, joka vei 9800 Pro:nsa (ostettu HS-computersista) aikanaan, ja sitten tuli säleikköä peleissä, ja päätyihän tämä kortti sitten temellekin yhdessä välissä.

    No, edelleen ulosotossa on, eihän tässä ole mennyt kuin 2 vuotta vasta siitä kun kortti huoltoon ensimmäisen kerran vietiin.

    Pääsyy, miksi kuitenkin tulin postaamaan: katsokaapa http://www.hscomputers.fi/. Katsoin Finderistä puhelinnumerolla, omistajansa on itse Sinervo "H-autoline Finland Ky". Y-tunnus "tulossa". Sijaitseepahan tuo liike samassa paikassa ennen kuin liike muutti Saloon, jolloin saimme muuten ihan hyvää palvelua jopa.

    Saa nähdä, miten käy. Kiitoksia muuten ketjun herättäjälle, tulipahan kerrattua tuon juntin kommellukset ja mitä nykyään kuuluu. "HS-Computers on perustettu keväällä 2007" siinäkin jo valehdellaan.
     
  4. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luin koko threadin ja kyllä oli aikamoinen stoori.

    Toivottavasti ihmiset osaa varoa tuollaisia yrityksiä jotka ihan suoraa kusettavat ihmisiltä rahoja.
     
  5. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo, näyttää sivuston ulkoasu muuttuneen ihan uusiin kuosiin. Viimeksi oli ylihintaista kamaa myynnissä ja syksyisiä tervehdyksiä toivoteltiin keskellä talvea.
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kas vaan, itsellänikin oli tarkoitus ilmoittaa tämä "iloinen" liikkeen uudelleen aukeaminen, mutta kerkisivät muut ilmoittaa ensiksi.
    Joo, sinne alkuperäiseen toimipaikkaan Halikon asemalle aikovat ilmeisesti avata toimipisteen.
    Itsellänikin nousi tämä vanha Sinervojupakka tuossa pari viikkoa sitten taas esille. Kirjoitan myöhemmin täydellisen selostuksen ja se onkin aika tarina. Avainsanat musta silmä ja rikosilmoitus.
     
  7. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tulipahan lukastua tämä ketju kokonaan läpi... Huhhuh mitä touhua... Empä koskaan tuolta mitään tilailisi.

    Mitähän Behemotin tapaukselle tapahtui lopuksi??
    Noniin justiinsa ;) Mielenkiinnolla odottelen totakin juttua :)
     
  8. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käsittämätöntä tuo samalla nimellä toimiminen tässä tilanteessa. Fiksu liikemies luultavasti avaisi liikkeen uudella nimellä jos edellisellä on huono imago. Veikkaan että tuokin firma aletaan seudulla tuntea jo senverran hyvin että tuskin mitään suurta menestystä on odotettavissa.
     
  9. Behemot

    Behemot Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitkän vääntämisen ja tutkimisen jälkeen ei koskaan selvinnyt mistä näytönohjaimeni oli hankittu. Kysyin noin 3:lta maahantuojalta, sekä parilta paikalliselta liikkeeltä (Liikkeet/maahantuojat saatu tietoon Sinervolta. Hän ei kuulemma muistanut mistä näistä näytönohjain oli.), eikä näytönohjainta ollut ostettu mistään niistä. Eli yrityksen kirjanpito on ollut olematon, tai sellaista ei ole ollut ollenkaan. Ja vielä suurempi mysteeri on, että mistä näytönohjaimeni oikeasti oli hankittu.

    Enempää en jaksanut sen kanssa tapella, vaan jätin asian niikseen. Ei talouteni siihen kaatunut. Vituttaa kyllä edelleen, mutta en jaksa vääntää ja minulla on tärkeämpää ja aikaa vievää hommaa muutenkin kontollani, joten en jaksanut tuon kanssa vääntää.

    Suosittelen kyllä kaikkia pysymään kaukana kaikista "bisniksistä" missä Sinervo on vähääkään osallisena. Ja sana kiertämään vaan, ettei ketään muu joudu samoihin sotkuihin turhaan. Onneksi Salossa on tämän suuren liikemiehen toimet tiedostettu aikaa sitten ja suurin osa asiakaskunnasta ei näihin hakeudu. Jotkut eivät vaan tajua, että liikemiehiä/yrittäjiä heistä ei saa tekemälläkään :D
     
  10. sotkaa

    sotkaa Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    teme565, mites tämän mustan silmän ja rikosilmoituksen kanssa kävi? Ymmärrän kyllä, jos et viitsi kertoa asiaa... Olisi kuitenkin kiva kuulla mitä Sinervo on puuhannut taas.
     
  11. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaa niin, ei taas ole ollut koko juttu mielessä. Silloin, kun toisen kerran kävin kuulusteltavana, poliisi sanoi, että nyt hän saa esitutkintapöytäkirjan valmiiksi ja sitten sen menee muodon vuoksi syyttäjän kautta. Siinä ilmeisesti kestää jonkin aikaa.
    Mutta niin kuin aiemmin lupasin, niin tulen kyllä kirjoittamaan täydellisen selostuksen siitä, mitä silloin 18.4.07 tapahtui.
     
  12. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jeps, eli tässä kertomus siitä, mitä tapahtui keskiviikkona 18.4.07 noin kello 14.30

    Eli lähdin tuossa 18.4 siinä varttia yli kahden töistä kotiin skootterilla. Huomasin vanhan ykköstien ja salonkadun liikennevaloissa, että H. Sinervo oli viereisellä kaistalla autollaan. Valojen vaihtuessa vihreäksi hän siirtyi ajamaan samalle kaistalle eteeni ja kääntyi edessäni Hakalankadulle Palometsän asuinalueelle. Ajattelin, että ajanpa itse piruuttani ylimääräisen lenkin ja käännyin itse Nummilankadulle. H. Sinervo tuli hetken päästä vastaan ja peilistä näin, kuinka hän heti seuraavassa risteyksessä käänsi autonsa ympäri ja lähti perääni.

    Kun pääsin Sahrankadun ja Rukinkadun risteykseen, H. Sinervo kiilasi vauhdissa eteeni niin että minun oli pakko pysähtyä. Hieman kovempi vauhti ja olisin melko varmasti ajanut hänen bemarinsa persuksiin. Mutta sain pysäytettyä ajoissa. Hän huikkasi että "nyt jutellaan". Samassa näin, kuinka hänen isänsä tuli toisella autolla (valkoinen Toyota Lite Ace). Molemmat tulivat ulos autoistaan ja vaativat että sammutat skootterin ja otat kypärän pois. No otin sen pois, kun ajattelin, ettei tässä mitään kummempaa.

    Siinä samassa H. Sinervon isä alkoi vaahdota kovaan ääneen, että "se nettiin kirjoittelu loppuu nyt!!" Sanoin siinä, että enhän minä ole sinne aikoihin mitään kirjoitellut. H. Sinervon isä totesi tähän jotain että niin sen pitääkin olla ja läimäisi minua avokämmenellä ohimoon. Varoitin häntä, että tuosta hyvästä voisin soittaa poliisille. Hän totesi tähän hyvin vihaisesti jotain tyyliin "kyllä minä uskallan lyödä jos vaan haluan" ja löi minua sen jälkeen nyrkillä silmäkulmaan. Hän myös uhkasi, että jos ei tämä lopu tähän, niin sitten alkaa päitä putoilla. Tämän jälkeen molemmat alkoivat tehdä lähtöä ja H. Sinervo totesi, että olen aiheuttanut hänelle 10 tuhannen euron tappion ja olen varmaan valmis korvaamaan sen. Totesin että se on ihan itse aiheutettua. Tästäkös H. Sinervo riemastui ja tuli ja otti takistani kiinni ja yritti jotenkin ravistella minua, mutta eihän hän tietenkään paljoa tehdä voinut minua pienempänä. Samalla kun H. sinervo oli kiinni minussa niin hänen isänsä huusi auton ikkunasta että "mitä se nyt vielä teki?" (tarkoittaen siis minua). Tämän jälkeen tilanne oli ohi. Lähdin itse ajamaan pois ja huusin lähtiessäni vielä että varmana ilmoitan poliisille. Tässä kohtaa pelotti oikein hiukan enemmän, että mitäs jos ne lähtee uudestaan perään, mutta eivät onneksi lähteneet.

    Noh, ajoin sitten kotiin ja katsoin peilistä että silmäkulma oli selvästi turvoksissa ja ohimoa punoitti lyönnin jäljiltä. Lähdin samantien terveyskeskukseen, koska halusin lääkärin lausunnon, että vamma on tullut nimenomaan lyömisestä. Lääkäri kirjasi pääkohdat ylös ja totesi, että vamma on tullut nimenomaan lyömisestä. Tämän jälkeen ajoinkin poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta. Minut kuulusteltiinkin samantien ja kertomani perusteella poliisi merkitsi kuulustelupöytäkirjaan rikosnimikkeiksi 1. Pahoinpitely ja 2. Liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Poliisilaitoksella otettin myös kuva kasvoistani, joista käy ilmi ohimon punotus ja että vasen silmäkulma punoittaa ja on turvonnut. Illan aikana silmäkulma muuttuikin sinertäväksi. Lyönti ei onneksi ollut kova, silmää ei satu ja sillä näkee normaalisti. Liekö sitten H. Sinervon isällä ollut tarkoitus yrittää lyödä vain pelotteeksi, mutta eipä arvannut että näkyvät jäljet jäävät.

    Itselle oli vielä tapahtumahetkellä hämärän peitossa se, miksi Sinervot näin pitkän ajan jälkeen tulivat uhittelemaan, mutta pari päivää myöhemmin asia todennäköisin syy selvisi, kun sain itse tietää, että HS-computers avataan uudestaan. Eli ilmeisesti he ajattelivat, että pelottelevat minut hiljaiseksi, etten enempää kritisoisi ko liikettä/liikkeenharjoittajaa. Sinällään kumma, sillä on monia muitakin, jotka ovat HS-computersin toimintaa arvostelleet.

    Että tämmöistä. Pistelen myöhemmin lisää infoa. Katsotaan, josko tästä jonkinlaista keskustelua saataisiin aikaiseksi.
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2007
  13. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuohon temen vimppaan viestiin: Jopas oli törkeä ihminen. Tekisipä mieleni tulla paikanpäälle kyselemään Mr Sinervolta, että mitenkäs sen asiakaspalvelun laita. :).
     
  14. vaetti

    vaetti Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos toi olis ollu mun tapaus, niin olisin luultavasti saanut ite pahoinpitelysyytteen.
    http://www.netfonet.net/get.php?page_id=5&cid=1001412 toi on ilmeisesti sen ylläpitämä kanssa?
    toi päättää joku päivä googlata nimensä ja ylläriylläri, mikäs foorumi onkaan ensimmäisenä.
     
  15. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kyllä on Sinervolla otsaa. Jos kerta tosiaan väkivaltaiseksi käy, niin kohta voisi pistää pystyyn porukan joka käy vähän järjestelemässä liikettä uudelleen. :D
    No ei vaiskaan, toivotaan, että lain pitkä koura hoitaa homman.
     
  16. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Hehee... iskä mukana. Aika läppä, ei uskalla yksin ;)
     
  17. K_fighter

    K_fighter Member

    Liittynyt:
    20.06.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei hemmetti mikä läppä. Luin threadin läpi ja repeilin vähän väliä. Melkoinen sankari tämä kyseinen "pikku bisnesmies". Hankkii paljon kivoja kavereita tuolla tavalla ja taitaa talouspuolikin mennä aika mukavasti persiilleen siinä sivussa.

    Jätkän nimellä löytyi muutakin kivaa, kattokaas kun poika yrittää ostella uutta autoa hieman retostelevaan tyyliin:

    Jätkä ostelee autoja käteisellä.

    Henrik-pojun kommentti löytyy kyseisestä Audi TT:stä kiinnostuneiden henkilöiden kysymysten joukosta, sivun alaosassa.
     
  18. K_fighter

    K_fighter Member

    Liittynyt:
    20.06.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vielä tuohon edelliseen postaukseeni liittyen;

    Nettiauton ostotarjouksen yhteydessä "bisnesmies" mainitsee Audi TT:n ostamista "oman auton rinnalle" ja pitää oleellisena tietona ilmoittaa autonsa rekkari, joka näytti olevan XTF-827.

    Katsokaas mikä auto löytyy H-Autoline Finland- nimisen tuontiautopalvelun sivuilla esillä olevien autojen joukosta, ensimmäinen kuva:
    Musta Audi tutulla rekkarilla...

    Sieltä vaan tuontiautopalvelusta autoa ostamaan... *LOL*
     
  19. Moonrain

    Moonrain Member

    Liittynyt:
    27.12.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luin jokaisen sanan tästä threadista ja kauan siinä meni: D. Teme565 hyvä että kerroit tästä koko kansalle ja kerroppa siitä poliisiasiasta jos tulee jotain uutta.

    Lisäys: Tämä threadi liittyy asiaan http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/468663

    (Linkki oli aikasemminkin esillä).

    Lisäys2: Huomatkaa että kyseisellä henkilöllä Sinervolla on monta eri yritystä tai ainakin eri nimistä. Yhdistämällä muutaman threadin yritykset niin tästä Yrityslistasta tulisi todella pitkä joissa Sinervo on osallisena. Uusin taitaapi olla Netfonet niminen.
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2007
  20. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo ei tommonen heppu sais mitään yritystoimintaa harjoittaa, toivottavasti foorumiyhteisöt pitävät huolta jatkossakin, että kukaan ei ton juntin asiakkaaksi joudu.
     
  21. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu