1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En yleensä käytä tätä sanaa, mutta tohon ei muuta sanaa löydy:

    LOL
     
  2.  
  3. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Näinpä, mutta alan hinnoista ja tuotteista tietämättömälle newbie -ostajalle valitettavan hyvin uppoaa nuo myyntipuheet =(
     
  4. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nostetaanpa threadi valmiiksi ylös. Lähiaikoina tulee lisää tietoa, mutta sanottakoon nyt jo valmiiksi, että käräjillä käytiin.
     
  5. tartsu

    tartsu Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ziisus! Luin koko ketjun läpi ja olipahan mielenkiintoista luettavaa, voittaa Kauniit ja Rohkeat mennen tullen. Muutin juuri Salosta pois Turkuun ja voinpa sanoa että epärehellisyys on yksinkertaisesti vaan tämän seutukunnan tapa...kotoisin olen pohjoisemmasta ja 6 vuotta Salossa opetti siihen että mihinkään ei pidä luottaa, jokainen kusee silmään minkä kerkeää jos vain antaa. Mutta tuo Sinervo vetää kyllä kusetuksessa kaikki pojot kotiin...helvetti, eikö tuollaisilta bisnis-Turhapuroilta voitais ottaa pois oikeus harjoittaa liiketoimintaa? Tavallinen tallaaja ei mitenkään osaa varoa noita helvetin koijareita joita sikiää varsinkin juuri auto-ja IT-alalla, puhumattakaan tietysti rakennuspisneksestä...ehkäpä ystävämme Sinervo perustaa seuraavaksi rakennusfirman? Tai henkilöstövuokrausyrityksen?

    No, Salo lienee ainoa paikkakunta missä entinen (konkurssin tehnyt) rakennusbisnesyrittäjä perustaa oman seurakunnan ja asiakkaita kuuluu riittävän. Onnea vaan. Jokohan mummuilla kukkaronpohja paistaa?
     
  6. vaetti

    vaetti Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kannattaapa lukea herra tommi auran tarina kanssa, vaikkei sinänsä tähän liity mitenkään
     
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Selostus, missä mennään tällä hetkellä:

    Silloin tapahtuneen jälkeen ilmoitin itse kuulustelussa, että olen valmis sopimaan tämän asian oikeuden ulkopuolellakin, mutta luonnollisesti, kun rikosasiasta kyse, niin esitutkintapöytäkirjathan menevät syyttäjän kautta. Noh, sitten kuulustelujen jälkeen vaan odoteltiin. Parisen viikkoa tämän ensimmäisen kuulustelun jälkeen Salon poliisista soitettiin ja pyydettiin vielä käymään. Noh, käväisin siellä ja minulta kysyttiin täsmennykseksi, että oliko minulla ollut tapahtumahetkellä kypärä päässä. Sanoin että ei ollut. En ollut asiaa aiemmassa kuulustelussa edes maininnut, koska pidin selvänä asiana, että kasvoihin ei voi lyödä, jos on kypärä päässä. Sinervot sen sijaan väittivät että minulla olisi ollut kypärä päässä. Molemmat myös kiistivät L. Sinervon lyöneen minua. He kyllä myönsivät pysäyttäneensä minut ja keskustelleensa kanssani. L. Sinervo on väittänyt vain korottaneensa ääntään ja hänellä on kuulemma kova ääni. Hän on myös väittänyt sanoneensa minulle, että lasku tulee perässä. En muista hänen sanoneen tällaista ja minähän en ole heille mitään velkaa. H. Sinervo puolestaan on väittänyt, että hän on saanut skootterini jalkatapista naarmun jalkaansa minun poistuessani paikalta. Tästä ei ollut kuitenkaan lääkärinlausuntoa tai mitään muutakaan todistetta. Lisäksi skootterini (Yamaha Aerox -01) on sellainen, että ainoat ”tapit”, joita mopossa on, ovat käynnistyspoljin ja seisontatuen pää, jotka jäävät molemmat kuljettajan vasemman jalan taakse, eikä kukaan ulkopuolinen voi täten liikkeellelähtötilanteessa seistä skootterin vierellä niin että voisi jalkansa näihin tappeihin teloa. H. Sinervo on kuulustelussa kertonut myös, että hänen nähdäkseen tämä rikosilmoituksen teko on minulta jonkinlainen vastaisku. Sinällään hassua, sillä omasta mielestäni minulla ei ole minkäänlaista aihetta vastaiskuun. Minä olin omalta osaltani saanut homman päätökseen jo aikoja sitten, mutta he halusivat näköjään tällä konfrontaatiolla nostaa jutun jälleen esille. Tämän jälkeen juttua tutkinut poliisi sanoi, että nyt hän saa esitutkintapöytäkirjan valmiiksi ja se menee ensin tutkinnanjohtajalle ja sitten syyttäjälle. Poliisi myös totesi, että epäily H. Sinervon mahdollisesta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta joudutaan hylkäämään näytön puutteessa. H. Sinervo kun sanoi hoitaneensa pysäytyksen hallitusti ja vaaraa aiheuttamatta.
    Siinä meni sitten melkein pari kuukautta, kunnes 15. kesäkuuta soitettiin käräjäoikeudesta ja pyydettiin käväisemään. Olihan se pienoinen yllätys, kun syyttäjä päättikin nostaa syytteen L. Sinervoa vastaan pahoinpitelystä ja vaati tälle sakkorangaistusta. Minun itseni piti tämän jälkeen toimittaa omat vaatimukseni käräjäoikeudelle. Vaadin itse 200 euroa kivusta ja särystä ja 500 euroa kipuun ja särkyyn verrattavasta henkisestä kärsimyksestä.
    Noh, siinä sitten taas odoteltiin. Asian käsittely oli vasta 9. elokuuta. Itse ajattelin, että kyse on niin pienestä ja selvästä asiasta, että en tarvitse asianajajaa, enkä sitä näin ollen ottanutkaan. L. Sinervolla oli asianajaja avustamassa.
    Siinä sitten aloitettiin oikeudenistunto. Ensin minun ja syyttäjän vaatimukset ja sitten alettiin käydä läpi tapahtuneen kulkua. H. Sinervoakin kuultiin todistelutarkoituksessa, mutta ei virallisena todistajana. Hän kertoi lähinnä siitä, mikä johti tähän tilanteeseen (näytönohjainriita ja nettikirjoitukset). Lisäksi hän spekuloi sitä, mistä vahingot kasvoihini olisivat mahdollisesti tulleet. H. Sinervo esitti, että koska mopokypäräni on monta vuotta vanha ja ostettu, kun tulin mopoikään, on kypärä saattanut vuosien saatossa jäädä pieneksi ja näin ollen aiheuttaa punotuksen kasvoihini. Sinervot siis myönsivät pysäyttäneensä minut ja keskustelleensa kanssani, mutta pahoinpitelyn L. Sinervo kiisti loppuun asti. Hänen näkemyksenä mukaan kyseessä oli korkeintaan lievä pahoinpitely ja että kohtuullinen korvaus kivusta ja särystä olisi korkeintaan sata euroa. Käsittely kesti muistaakseni noin puolisentoista tuntia, jonka jälkeen poistuimme salista ja oikeus jäi miettimään tuomion julistamista. Siinä meni noin 15-20 minuuttia jonka jälkeen meidät pyydettiin takaisin istuntosaliin tuomion kuulemista varten.
    Lopputulos oli, että L. Sinervo todettiin syylliseksi siihen, mistä häntä syytettiin. Hänet tuomittiin pahoinpitelystä 20 päiväsakkoon, yht. 560 euroa ja lisäksi korvaamaan minulle 200 euroa kivusta ja särystä. Vaatimukseni 500 euroa henkisistä kärsimyksistä hylättiin lakiin perustumattomana. Siinäpä se, tämän jälkeen käsittely oli ohi ja lähdin itse pois oikeustalolta.
    Kävin noin viikon kuluttua hakemassa juttumme pöytäkirjat käräjäoikeuden kansliasta ja kävi ilmi että L. Sinervo on ilmoittanut tyytymättömyytensä tuomioon ja hakee valituslupaa Turun hovioikeudelta. Valitusaika meni umpeen syyskuun alussa. En pitänyt mitään kiirettä, vaan kävin tuossa pari päivää sitten oikeustalolla kysymässä, oliko L. Sinervo jättänyt valituksen. Ja olihan hän, eli nyt sitten taas odotellaan. Itse tyydyin käräjäoikeuden päätökseen.

    Että tämmöistä. Saa kommentoida ja kysyä ihan vapaasti. Enpä olisi uskonut, että yhdestä vi**n näytönohjaimesta saadaan aikaiseksi jotain näinkin isoa.
     
  8. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Teit kyllä ihan oikein viedessäsi jutun loppuun saakka. Tuolle kusipää Sinervolle ei saa antaa senttiäkään periksi. On se kyllä ihme homma kuinka noin pienestä kärpäsestä kasvaa härkänen. Omalta osaltani toivotan onnea asian tiimoilta myös jatkossa.
     
  9. aapeli95

    aapeli95 Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2007
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohhhoo`! Aika outoa (luin vain 1,2 ja viimeisen) sivun mut kuitenkin.... Pittäääpä lukasta koko juttu läpi
     
  10. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Suosittelen. Saa paremman kuvan tapahtuneesta ja huomaa, etten suinkaan ole ainoa, jolla on/oli ongelmia sinervon yrityksen kanssa. Minä vain olin ainoa, joka ei suinkaan jättänyt leikkiä sikseen.
     
  11. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koettakaa lapset opetella edes oikeat termit! Kuluttaja-asiamies ei ole käsittelmässä yksittäisiä kuluttajariitoja.

    Riitoja voi sovitella kunnallinen Kuluttaja-neuvoja, joten sinne ensiksi asioimaan (kun esim. myyjäkauppa on kieltäytynyt yhteistyöstä). Riitoja ratkaisee Kuluttajariitalautakunta.

    Jättäkää kuluttaja-asiamies rauhaan: hän valvoo markinoinnin oikeamukaisuutta (josta voi toki vinkata kuluttaja-asiamiehelle) ja vie törkeimmät tapaukset (valehtelijat) Markkinaoikeuteen vastaamaan teoistaan.

    Lautakunnan 8 vuotisena jäsenenä ja kuluttaja-asioiden kansankynttilänä harmittaa tuo kuluttaja-asiamies hokema. Lähettäkää privaa, niin voin jelppiä joissain ongelmissa, jos hommat on mennyt umpisolmuun.
     
  12. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oli kyllä mielenkiintoinen tapaus :D
    Kaikki nuo isäjutut, kusetukset ja kaikki bisnekset ovat aika hämäriä, mutta odotetaan jatkoa ;)
     
  13. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    tätä on seurattu se 2½ vuotta mitä tää ketju on ollut olemassa (alusta asti) ja mielenkiintoista on, katsotaan josko tästä selvittäisiin vähitellen, kalliiks käy tolle kyllä kun pääsee lopulta oikeudenkäyntikulut, oman asianajajas ja sun korvaukset ja lisäks sakot maksamaan..
     
  14. vivve

    vivve Member

    Liittynyt:
    03.04.2007
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyllä on maksanut Sinervolle paljon rahaa vain sen takia että ei viitsinyt vaihtaa yhtä näytönohjainta. Kuulostaa kyllä hauskalta että viedään näytönohjain takuuseen = käräjille ja tuomiot tulee pahoinpitelystä.. Kyllä aika uskomaton tarina. Mutta hyvä teme, oikein teit! Saa nähdä miten Sinervo jatkaa tästä :D
     
  15. Henull

    Henull Guest

    Milteen tekis mieli käyä kysäsee "Ei sull näytönohjainta ois myyä? Ai mut nii, eihä mää sulta uskalla ostaa, käyt isäs kans pia vetää turpaa" ;) Näitä tämmösiä sankareita aina löytyy, reilulla pelillä koitetaa vaa ny sit kitkee pois nää tämmöset Sinervot
     
  16. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsekin löysin tämän topicin vasta nyt. Ei muuta kuin teme kirjoittamaan vielä kaikki tapahtumakäänteet tarkemmin talteen ja kauppaamaan käsikirjoitusta elokuvakuvayhtiöille. Muista mainita: "Perustuu tositapahtumiin"

    BTW miksi helv***ssä tuolta H-Autolinen verkkokaupasta löytyy jotain dildoja jne. muuta "autoiluun liittyvää tavaraa"
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2007
  17. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Mielenkiintoista.

    hscomputers.fi on rekisteröity yksityiselle henkilölle , ei yritykselle. Kun katselen muutamia muita yksityisyrityksiä .fi -päätteisellä internet-osoitteella varustettuina niin heidän kohdallaan viestintäviraston (ficora.fi) osoitteiden rekisteröinnin tarkastelu kertoo, että "yhteisömuoto" on niillä "yritys". hscomputers.fi ei ole siis rekisteröity millekkään yritykselle ja näin ollen yrityksen tarjoamien, maksullisten palveluiden esittäminen sivustolla on hyvinkin arveluttavaa, joskaan ei kai lain vastaista.

    Yritin katsella yritysrekisteriä, mutta en mitään HS-computersiin viittaavaa löytänyt. Kaiken hyvän lisäksi näissäkin viesteissä mainittu NetFonet -palvelulla toteutettu verkkokauppa viittaa juuri tuohon hscomputers.fi:hin - jota ei Patentti ja Rekisterihallituksen yritysrekisteristä siis löydy: hscomputers -nimistä yritystä ei kirjotushetkellä (12.10.2007) ole olemassa.

    Outoa on se että hscomputers.fi on olevinaan tietotekniikan konsultaatiota yms. tarjoavan yrityksen sivusto ja on näin ollen omiaan johtamaan sivulle löytäneitä harhaan: toisaalta Suomen laki ei ota kantaa siihen minkälaisia sivuja yksityiset ihmiset (jolle hscomputers.fi on rekisteröity) saiteillaan pitää.

    Jos hscomputers.fi:n kautta pyörii bisnes, niin se näin maallikon silmin (tämän threadin lukeneena ja asioita tonkineena) näytää hyvinkin hämärälle..

    itse välttäisin tuota firmaa jos on suinkin mahdollista.

    p.s. ja NetFonet tarjoaa vain verkkokauppapalvelua ja se on osakeyhtiö. hscomputers.fi käyttää vain sen firman palveluita, ei muuta.
     
  18. KaluV

    KaluV Member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    *poistettu*
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  19. tartsu

    tartsu Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei herrajjee...katsastin tuosta linkistä herran omin sanoin pitämää galleriasivua. Henkinen ikä on ilmeisesti 12 v. En ostaisi tyypiltä edes sitä dildoa (no en varsinkaan sitä). Ei anna mun kaikki kestää...on siinä älynlahjaa ruveta isottelemaan hienona bisnesmiehenä. Tiä tässä itkiskö vai nauraisko, kumpaaki pukkaa. Oikeesti jätkä on joku amisrimpula joka juoksee äireen helmojen alle huutaan isiä apuun kun on töpänny. Olispa MUN poika niin sais selkäänsä.
     
  20. KaluV

    KaluV Member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    *poistettu*
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  21. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kukahan perustaisi nettiin mustan listan mihin voisi ilmoittaa kaikenmaailman kusipää vedättäjät ja idiootit. Periaatteessa tännekkin voisi perustaa alueen missä jokainen voisi kertoa omia kokemuksia nettikaupoista yms. Tietysti siinä on tietyt lait mitä pitää ottaa huomioon, mutta periaatteessa sellaisen voisi varmaan joku laittaa pystyyn. Sen kun tekisi niin, että siinä olisi tietyt pelisäännöt joilla varmistettaisiin, että vältytään neuvottelemasta virkavallan kanssa, niin jokainen voisi jakaa tarinansa suht huoletta. Sinne voisi kutsua vielä adminiksi jonkun kuluttajaneuvojan tai -asiamiehen edustamaan virallista näkemystä sekä tietosuojavaltuutetun valvomaan tiedon laatua ja yksityiskohtaisuutta. Onhan niitä saitteja jo pettävistä poikaystävistä niin luulisi että tällaisenkin voisi laittaa. Se kuitenkin helpottaisi elämää huomattavasti kun kaikki löytyisi samalta sivustolta.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu