1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jatkuvia BSOD:eja ja äänet ei toimi

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Rampevaa 18.07.2014.

  1. Rampevaa

    Rampevaa Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli jatkuvia BSOD:eja tulee n. joka toinen päivä. Mistä tämä johtuu:( Käyttiksenä on Windovs7. Ja on mulla toinenkin ongelma äänet ei ole toiminut näytönohjaimen vaihdon jälkeen, ei ole ominut ääniä.
     
  2.  
  3. Rampevaa

    Rampevaa Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Joo nämä viat johtuvat toisistaan. Katsoin BSOD viewillä että ensimmäinen BSOD johtui tästä: http://aijaa.com/ohaTOy ja toinen tästä: http://aijaa.com/tcx9G7 . Olen tuon ekan BSOD jutun jälkeen poistanu wondersharen mutta tuli toi toine
     
  4. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Äänipiiriin tosiaankin viittaa tuo ongelma. Mutta mutta.. näytönohjaimen vaihdon jälkeen ei äänten pitäisi seota. Kun muuta tietoa koneesta ei ole, niin voin vain arvailla.

    Ensimmäinen arvaus on, että virtalähteen riittävyys on näytönohjaimen vaihdon jälkeen mennyt ns. "hilkulle" ja näytönohjaimen lähtiessä toimintaan kunnolla, virtasen riittämättömyys aiheuttaa kyykytyksen.

    Noissa näytönohjaimissa on HDMI -röörit JA ne kuskaa ääntä myöskin.. eli toinen arvaus olisi se, että jos et ole poistanut vanhan näytönohjaimen ajureita, ennen kuin uuden näyttiksen asensit, niin sehän voipi sekoitella pakkaa.
     
  5. Rampevaa

    Rampevaa Newbie

    Liittynyt:
    28.06.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Se voi kyllä johtua siitä, että virta ei riitä koska NVidia GeForce GT 610 (näytönohjain jonka ostin) sivuilla luki että tarvii oliko se 300w niin minulla on 260w (alkuperäinen virtalähde) Ja voi se olla niinkin että äänipiiri o nyt tullut tiensä päähän koska tuo kone on n.8v vanha

    E1: Vai onko BIOSISTA mennyt äänet pois päältä?

    E2: Tietokone kuitenkin näyttää kokoajan että äänet toimii vaikka jos yrittää kuunnella musaa kajareista niin näyttää että ääntä kuuluu vaikka kuuluu vaan suhinaa
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2014

Jaa tämä sivu