1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Jakojen oikeudet

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi 777 19.09.2015.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. 777

    777 Newbie

    Liittynyt:
    19.09.2015
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tässä olisi vähän ongelmia kotiverkon (2 konetta) kanssa. Ensiksi haluaisin kertoa että Työryhmä = WORKGROUP molemmissa koneissa ja toinen kone on Win 7 ja toinen Win 10. Myös tietokoneen kuvaus on molemmissa sama ja minulla on ristiinkytketty kaapeli kytkettynä koneiden välillä. Olen myös laittanut iPv 4 molemmissa koneissa siten että toinen on yhden isompi/pienempi kuin toinen.
    Tarkoitus olisi asettaa jaetuksi molempien koneiden kaikki kovalevyt ja osiot. Koneella a on yksi kovalevy ja kaksi osiota. Koneella b kaksi kovalevyä. Kun koetan avata esim. koneelta a koneen b jompaakumpaa kovalevyä, saan ilmoituksen: Windows ei voi näyttää kohdetta b. Sinulla ei ole oikeuksia käyttää kohdetta b. Pyydä oikeudet verkonvalvojalta.
    Ok, ymmärrän että oikeuksia pitäisi lisätä mutta miten? Olen laittanut
    seuraavanlaisesti: Klikkaa oikealla hiirennapilla -> Jaa seuraavan kanssa -> Jakamisen lisäasetukset -> Jakaminen -> täppä kohdassa: Tämä kansio jaetaan -> Oikeudet -> Oikeudet: Kaikki, Täydet oikeudet.
    Asian (omalta kohdaltani) hämmentäväksi tekee se että koneen a D: partitio on jaettu ja siihen pääsen käsiksi. Mutta en mihinkään muihin jakoihin vaikka kaikissa on samat asetukset.
    Pääsen myös molemmissa koneissa Users kansioon.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu