1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Järkkärin valinta hintaluokassa 600 €

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Benares 16.11.2008.

  1. Rekkarit

    Rekkarit Member

    Liittynyt:
    06.12.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi.
    Itselläni Sony-A300 malli ja ei mitään moittimista itse rungossa. Lcd etsin hyvä kun silmälaseilla kuvaan. Kun ostaa järkkärin niin silloin on usein kuvaamassa aivan eri asenteella kuin pokkarilla ja voin sanoa 3 päiv. kuvaksen jälkeen että kittilinssillä ei saa mitään ihmeitä aikaan.

    Niinkuin jo aiemmin mainittiin niin kannattaa sijoittaa optiikkaan se aivan oleellisen tärkeää jos meinaa saada hyviä TERÄVIÄ kuvia eri eteisyyksiltä ei niinkään runko kuvan laadun kannalta. Jos budjetti onkelmia niin ostakaa käytettynä pääsee paljon paremmin heti alkuun kuin uusien kameroiden paketti objektiiveillä. Voin olla kyllä näistä asioista väärässäkin mut tälläisiä ajatuksia heti parina ekana päivänä kun järkkärin omistajana harrastajat korjatkaa.
     
  2.  
  3. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eli et voi sanoa mitään. Sitten 3 kuukauden päästä voit kertoa mitä sillä kittiputkella oikeasti tekee ;)

    Tämä nyt vain siksi, että olen Pentaxin kittiputkiin ollut sen verran tyytyväinen ettei ole tullut edes mieleen että sijoittaisin parempiin saman polttovälin putkiin. Tieten olisi hölmöä väittää ettei paremmalla optiikalla saisi parempaa jälkeä ja enemmän irti rungosta, mutta kyllä niillä kittiputkilla alkuun pääsee ainakin.
     
  4. Rekkarit

    Rekkarit Member

    Liittynyt:
    06.12.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jep olet varmaan oikeassa tuosta 3kk. asiasta.
    Mutta joutuu lähes joka tapauksessa ostamaan paremmat opiskat kun tieto taito lisääntyy kuvauksesta.

    Toisaalta kun ensi alkuun kuvaa jollain huono piirtoisella ja huono valovoimaisella linssillä haamukuvia ja "kieroa" taivaan rantaa suttuisesti niin uuden kakkulan ostaessaan toivottavasti huomaa eron vanhaan ja eipä tarvi olla kameran herkkyydet aina tapissaan. Hintakaan ei enää tunnu niin pahalta ja HAH.

    Sonyn pelkän rungon taitaa saada jotain 50-60€ halvemmalla kuin tuon kitti paketin niin mistään hirmu "säästöistä" ei tässä tapauksessa puhuta.

    ''''Tulee välillä hieman hyökättyä näissä jutuissa liikaakin sorry vaan. Kyllä sonyn kittilasilla mielestäni kuitenkin pärjää ihan tyydyttävästi kun kuvaa f 8-12 luvuilla joten alkuun sillä pääsee.

    Voisiko olla mahdollista että saataisiin tonne laitevertailuihin linkki täältä "osastolta" josta löytyisi selkeästi merkeittäin / malleittain nämä suosituimmat järkkäri kamerat. Niihin sitten jokainen voisi käydä avautumassa tunteen mukaan. Eikö tarkoitus ole kuitenkin pitää monipuolista palstaa ja kehittää sitä'''''
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2009
  5. jupasie

    jupasie Guest

    http://www.digicamera.net/linkit/index.htm

    Jos haluat mennä vielä enemmän sekaisin päätöksen kanssa, selaa nuo linkit. Ainakin Rajala ja TopShot kilpailee hyvien tarjousten kanssa. Itse ostin Rajalasta Nikonin D60 18-55 kittilasilla, ja SB400 salamalla 399€ ! Myin lasin pois ja ostin tilalle Nikkorin 18-200 VR. Hyvä lasi, ja asiallinen paketti muutenkin. Sitten kun homma karkaa täysin käsistä, löytyy kalustoa kotoa, ja lompakko on aina tyhjä.
     
  6. bastor

    bastor Member

    Liittynyt:
    19.12.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistetään nyt yksi näkökanta tähänkin ketjuun.
    Itse ettiskelin digijärkkäriä, ja hintoja seuratessa totesin että käytetyllä pääsee halvemmalla + saa paremmat lelut.
    Käytettynä ostin Canon 350D:n hintaan 170€ ja sille yleisputkeksi Sigma 28-200 f:3.5-5.6 Macro Asp. IF hintaan 100€, eli yht 270€
    Viikon ulkomaanmatkalla räpsin n.950 kuvaa ja täytyy sanoa että molemmat hoitivat asiansa hyvin.
    Uusia jos ostan, niin ulkomailta aion hankkia, kuten olen vuosien aikana tehnyt paljonkin.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2009
  7. SigfridK

    SigfridK Member

    Liittynyt:
    22.10.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos laatua haluat vertailla, yksi mahdollissus on:http://www.photozone.de/Reviews/overview. Älä kuitenkaan ota testejä kuolemanvakavasti.
     
  8. jupasie

    jupasie Guest

    Ei millään kameralla saa hyviä kuvia aikaiseksi. Saat huonoja kuvia vaikka 10000€:n kameralla. Valokuvaus on valon kuvausta. Oikeaan aikaan oikeassa paikassa antaa hyvän lopputuloksen. Hyvissä olosuhteissa, kirkkaassa päivänvalossa jalustalla saat hyviä kuvia vaikka pokkarilla. Huonommissa olosuhteissa kuvien laatuun vaikuttaa pääasiallisesti optiikan herkkyys. Harjoitus tekee mestarin myös valokuvauksessa. Itselläni on laskujeni mukaan 7 kameraa, joista 2 filmirunkoa. Jokaisella olen saanut hyviä, sekä huonoja kuvia. Joitakin "vahinko" otoksia on ollut jopa näyttelyissä. Esim. Aukea.net:in sivuilta voi katsella muiden tyylejä ja tapoja kuvata. Valokuvaus on mukava, palkitseva harrastus joka vie mennessään...
     
  9. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä sinä, Jupasie, tuollaisella määrällä kameroita teet?

    Eipä sillä itsekin olen hankkinut parissa kuukaudessa kameran, laukun, repun, viisi objektiivia, jalustan ja erinäisen määrän suotimia ynnä muuta sälää melkoisesti. Vielä tekisi mieli peiliteleä (esim. 500/8) ja ulkoista salamaa.

    Jospa sitten jo alkaisi varustelukierre hellittämään...
     
  10. jupasie

    jupasie Guest

    Mitä sinä, Jupasie, tuollaisella määrällä kameroita teet?

    Kyllä kaikilla on käyttöä. On niitä ollut enemmänkin...

    Jospa sitten jo alkaisi varustelukierre hellittämään...

    Ei varmasti ala. Voin sanoa kokemuksesta !
     
  11. kallerna

    kallerna Regular member

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    108
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Totta, jopa kännykkäkameralla ilman jalustaa saa ihan kivojakin kuvia, mutta ei niillä hyvien vehkeiden tasoon päästä.
     
  12. TVI

    TVI Member

    Liittynyt:
    29.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriäni ja olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon, joku sonyn a300 tai pentaxin k-m... Sonysta olen saanut jo paljon tietoa tämän keskutelun kautta, kiitos siitä teille :).
    Pentaxista näin stockmannin kantistarjouksen, jossa oli mukana 2 objektiivia ja hintana oli 499... Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto, kun tarkoituksena olisi kuvata niin urheilua (mm. rinteessä) kuin kaikkea mahdollista muutakin :D
     
  13. SigfridK

    SigfridK Member

    Liittynyt:
    22.10.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Benaresin ansiokkaasta yhteenvedosta jäin kaipaamaan kennon puhdistusmahdollisuutta. Muutaman objektiivivaihdon jälkeen pölyisissä tiloissa tarpeellinen. Kuvan laatuun vaikuttaa enimmäkseen objektiivi. Kaikkiin on saatavana hyviä ja keskinkertaisia. Kohina taas on kennon ominaisuus.
     
  14. Egsise

    Egsise Member

    Liittynyt:
    04.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuotaa, ehkä kuitenkin kannattaa testata niitä muitakin akkuja..
    Eli kun tuota mututietoa oli niin paljon liikkeellä niin tein itse pienen testin.
    Eli minun testien mukaan GP ReCyko hyytyy pakkasessa.
    Mielenkiintoista sinänsä kun tämä GP ReCyko on se joka voitti kuluttaja.fi lehden testin.



    AAA akkujen testihin löytyy tuolta linkki myös, siellä Sanyo Eneloop oli se joka hyytyi.
     
  15. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo, itse en ole päässyt Recykoja testaamaan vaan ihan sen perusteella suosittelin mitä niistä olen kuullut.

    Itselläni oli tuolloin reissussa käytössä Unirossin 1300mAh akut. Ensisijaisina akkuina käytössä GP 2700 mAh akut. Laturina GP PowerBank V600D.
     

Jaa tämä sivu