1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Järkkärin valinta hintaluokassa 600 €

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Benares 16.11.2008.

  1. Seppok

    Seppok Member

    Liittynyt:
    07.05.2004
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitin tuota "Steve´s" sivulla sitä, että ei nuo ainakaan kauhean huonoja voi olla. Parempiakin sivuja on, tuossa sattui vaan ne kaikki kamerat olemaan samalla kertaa.
    http://www.dpreview.com/,hyvä sivu ja hyvät linkit.
    ja tuo http://www.photozone.de/ missä on linssitestejä.
    Ja sitten pitää käydä jossakin kokeilemassa niitä käteen, osa on tosi outoja ja jos ilman käyttöohjetta pärjää niin hyvä olisi. :}
     
  2.  
  3. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ensimmäiset kuvat uudella Sony A300:lla on nyt napsittu. Näyttävät hyvältä LCD-näytöllä, selvästi laadukkaimmilta kuin kompaktilla Olympus Camedia -kamerallani otetut. Tietokoneella en ole ehtinyt otoksia vielä tarkastelemaan.

    Poikkesin eilen ulkomailta tullesani Gigantissa ja poimin mukaani paketin, jossa oli kamera ja perusobjektiivi, 8 gigan professional cf-muistikorrti ja Lowepro laukku yhteishintaan 575 euroa. Antoivat kamarapaketin nettihintaan 466 euroa.

    Telezoomia ei Gigantista saanut, mutta ajattelin tilata sen netistä. Tilannen Sonyn putken SAL 55200. En uskaltanut tilata Pixmaniasta kameraa, niin kuin olin suunnitellut (näkyy saaneen niin runsaasti haukkuja). Tuon teleobjektiivin ehkä kuitenkin tilaan sieltä, koska sen saa sieltä halvimalla.

    Kiitän kaikkia teitä, jotka ystävälisesti neuvoitte minua kameran hankinnassa, erityisesti Quiotea, Malia, Hentriziä ja Heinezia. Olitte suureksi avuksi!
     
  4. big_worm

    big_worm Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täytyy tähän ketjuun vielä kirjoittaa, että itse ostin myös Sonyn a300:n, enkä hetkeäkään ole katunut. Kuvat vaikuttavat erittäin selkeiltä kuvaustilanteesta riippumatta (itse hain yleisjärkkäriä, jolla pystyisi alkuksi kuvaamaan vähän kaikkea).
    Kuvauskohteina pääsääntöisesti koirat ja olikin erittäin mukava huomata, että vaihdikkaat touhut saa hyvin vangittua kuviksi ko. kameralla.

    LiveView tuntuu myös erittäin käytännölliseltä silmälasipäiselle sekä kompaktikamerasta järkkäriin siirtyvälle (näytöstä plussat, vaikka usealta olen kuullut "mitä ihmettä sillä tekee?".
     
  5. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mukava kuulla, big_worm, että olet tyyväinen SonyA 300:aan! Kiinnostaisi tietää, oletko kuvannut kittilinssillä vai oletko hankkinut jonkin laadukkaamman objektiivin?
     
  6. Sinna100

    Sinna100 Member

    Liittynyt:
    29.11.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä päädyin Nikonin D60 -kameraan AF-S 18-105 mm VR putkella.
    Kuvia on tullut kiitettävä määrä, joten on tullut harjoiteltua. Paljonhan tuossa on erilaisia mahdollisuuksia, joten vielä on hurjasti harjoiteltavaa.
     
  7. big_worm

    big_worm Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan ostin Gigantista kitti paketin (466€), jolla olen aloitellut kuvaamistani ja hyvin vielä tähän mennessä minun tarpeitani palvellut.
     
  8. Niblo

    Niblo Member

    Liittynyt:
    27.12.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  9. hentriz

    hentriz Guest

  10. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko, Niblo, ajatellut lainkaan tuota pakettia. Itse pidän sitä telezoomin osalta selvästi laadukkaampana, ainakin mikäli on uskominen arvosteluja.
     
  11. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Nikon D60 kitti vaikkapa Täältä tämä(testivoittaja objektiivikin taisi olla) ja Tämmönen Ja hintaa tulee 618.90€
    Ja salamankin saa tuohon kittiin mukaan.
     
  12. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo jälkimmäisen linkin Tamron 18-200mm objektiivi tekee ikäänkuin virattomaksi kameran mukana tulevan 18-55mm kittiobjektiivin.
    Kuvanlaatukaan ei voi olla kummoinen noin halvalla ja pitkäzoomisella putkella.
    Jättäisin Tamronin kauppaan ja säästäisin ennemmin vaikka Nikkor VR 55-200mm objektiiviin. http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=2516
     
  13. Sinna100

    Sinna100 Member

    Liittynyt:
    29.11.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaipailisin objektiiville suojusta, joka olisi siis paikallaan kuvatessa. Aika isot näyttäisi hintaerot olevan kun haluan tässä vaiheessa ihan vain suojan. Digitarvikkeesta löysin tämmöisen http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1134
    Tuon kanssa ilmeisesti voi käyttää vastavalosuojaa?
     
  14. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vastatkoon viisaammat tarkemmin, mutta ainakin minun Tamron 17-50 mm objektiivissa on harva ulkokierre vastavalosuojaa varten ja tiheä sisäkierre suodinta varten. Ostin itse Dörr UV 67mm Digital high grade -suotimen.
     
  15. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä voi, asia on juuri niin kuin Benares kertoi =)

    Suotimelle on oma kierre objektiivin päässä, vastavalosuoja menee kiinni objektiiviin omalla lukituksellaan.
     
  16. kili_7

    kili_7 Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämänkin ketjun nyt olen kahlannut läpi... Arghh kun menee äsyttäväksi tämä... Mutta itse päädyn tuohon Canon 1000D... Toisaalta taas meiltä kotoa löytyy vanha konican järkkäri missä muutama putki, mutta jaa-a liekö niillekkään sitten käyttöä... Nyt pitäis sitten metsästää sellainen yleis putki 18-200mm halvalla... -.-
     
  17. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ninpä niin, kili_7, ei ole ihan helppoa valita itselleen sopivaa kameraa. Itse päädyin Sony A300:aan ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.

    Sinulle Sony kävisi mainiosti jo pelkästään siitä syystä, että voisit mitä ilmeisimmin käyttää siinä Konica Minoltan objektiiveja, joita sinulla jo on. Nimenomaan objektiiveihinhan rahaa saa uppoamaan. Ja Minoltan linssit ovat käsittääkseni laatutavaraa...
     
  18. hentriz

    hentriz Guest

    Täysin samaa mieltä. Ne objektiivit käyvät ajan myötä kalliiksi ja kuten jo Benares totesikin, Konican objektiivit ovat pääosin laatutavaraa. Jollei niissä objektiiveissa ole tarkennusmoottoria, onko A300 se? Joku A300 omistaja voisi kertoa .
    Muutenkin Sony on ihan pätevä merkki.
     
  19. mikkju9

    mikkju9 Guest

    Hei!

    Itsekkin olen jo reilun kuukauden verran suunitellut järkkärin hankkimista ja ketjun hintahaarukka on juuri oikea budjettiini.

    Mitä olen erikseen netistä ja tästä ketjusta lukenut, niin Sony A300 vaikuttaa oikein kelvolta peliltä. Pakettien kanssa on tosin vielä vähän epäselvyyksiä, mistä ostaa ja mikä paketti?

    700 euroon voin kokonaisuudessaan venyä, ehkä hieman päällekkin.

    Haluaisin alkuun tietysti ainakin pari objektia mitkä sopisivat erilaiseen kuvaamiseen. Voisiko joku vielä jelpata minut oikeille raiteille?

    Niin ja erittäin asiallinen ja selvä ketju! Näitä on aina ilo lueskella.
     
  20. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No minä voin vastata Sony a300:n tuoreena omistajana ja suositella sitä lämpimästi sinullekin. Otin siihen kittipaketin, johon kuuluu perusobjektiivi Sonyn SAL 1870 ja teleobjektiivi SAL 55200 sekä Tamronin 17-50 mm:n objektiivi, jota on tosi paljon kehuttu nettiarvosteluissa. Olen erittäin tyytyväinen Tamronin piirtokykyyn ja teleobiskakin vaikuttaa kelpo peliltä (sekin on saanut varsin hyvät arvostelut).

    Kääntyvä live view -näyttö on ainakin minulle erinomainen lisämahdollisuus esimerkiksi makrokuvauksessa ja jalustalta kuvattaessa. Käyttöliittymä on hyvin havainnollinen. Kameran rakenne on lujaa tekoa; ei tunnu lelulta.Luepa esimerkiksi dpreviewin arvosteluita; voittaa esimerkiksi Canon 450:n eri ominaisuuksien pisteyttämisessä.

    Paljon muutakin kehuttavaa toki olisi, mutta eiköhön tässä ollut jo maistiaisia.
     
  21. hentriz

    hentriz Guest

    Tosiaan, Sony A300 on kelpo peli. Toisaalta EOS 450D:kin on kelpo peli ja jos A300 ei oikein miellytä käteen, niin EOS 450D voi olla hyvä vaihtoehto. Samoin Nikon D80, jos liikut tiukalla budjetilla.
    Pentaxin leiristä K-M-malli voisi olla vielä yksi vaihtoehto...

    Sony A300 tarjoaa monenlaisia ominaisuuksia, vertaisia ei taida samalla hinnalla saada? Toisaalta Sonyn ammattimaisemmat kamerat häviävät Nikonilla ja Canonille, elikkä jos harrastus vielä kehittyy, niin sitten Sony _voi_ jäädä jälkeen.
     

Jaa tämä sivu