1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Itsekasattujen komponenttien takuut ongelmatilanteessa?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi JayP 04.12.2007.

  1. JayP

    JayP Member

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos kasaa itse koneen osista niin miten menee takuuasiat mahd. ongelmissa? Varsinkin jos ongelma on sellainen ettei välttämättä tiedä missä komponentissa vika on? Voiko koko konetta toimittaa tarkastettavaksi?

    Jos tilaa kaikki osat samasta kaupasta niin onko myyjä silloin velvollinen hoitamaan takuuasiat vai pitääkö itse olla yhteydessä komponenttien valmistajiin?

    Auttaako asiaa jos tilaa kaikki osat samasta kaupasta ja ottaa vielä koneen kasauksen mukaan?

    Mitä jos komponentit on parista kolmesta eri kaupasta?

    Paljon kysymyksiä mutta siis ihan yleisesti miten itsekasattujen koneiden ongelmissa pitää toimia.
     
  2.  
  3. willie55

    willie55 Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen ainankin ymmärtänyt niin, että jos joku komponentti menee rikki, lähetät takaisin siihen kauppaan mistät ostit, vaikka olisit ostanut ainoastaan sen yhden. Se on paljon helpompaa jos kaikki on tilattu samasta kaupasta, koska silloin ei tarvitse säilyttää kuin yhtä kuittia tai takuutodistusta. Vähän luulen että jos olisit tilannut eri kaupoista komponentteja, niin sinun pitäisi löytää viallinen komponentti että tiedät mikä kauppa sen sinulle korvaa.
     
  4. markus94

    markus94 Guest

    no minä olen tilannut melkein kaikki osat verkkokauppa.comista ja takuukuiteissa joidenkin osien kohdalla lukee: takuuasiat valmistajan kautta ja toisissa: takuuasiat verkkokauppa.comin kautta.
     

Jaa tämä sivu