1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

hyvä varmuuskopiointi sovellus

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi djjari 24.10.2014.

  1. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    olen yrittänyt etsiä google playsta hyvää varmuuskopiointi sovellusta android laitteilleni,

    mikä olisi hyvä,mieluumminen sellanen jolla saisi kaikki asetukset ja sovellukset varmuuskopioitua,

    ja varsinkin nyt kun tuo tablet laitteeni ilmoittaa jostain uudesta ohjelmistopäivityksestä,enkä ole sitä

    uskaltanut vielä päivittää,ennnenkun saan laitteen kaikki tiedot varmuuskopioitua,puhelimessani

    on kyllä tuo joku sovellus millä voi varmuuskopioida,mutta siinä on vain mahdollista kopioida ne SD-kortille,

    ja minulla ei ole SD-korttia
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Automaattisesti menee Googlen pilveen

    - Yhteystiedot
    - Kalenterimerkinnät
    - Halutessaan asetukset
    - Halutessaan sovellustiedot

    Omat tiedostot voi siirtää usb kaapelin kautta koneelle ja viestit SMS Backup and Restore sovelluksella. Mihin siis tarvitaan erillistä varmuuskopiointo sovellusta?
     
  4. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    jotkut väittävät että googlen palvelimelle pilveen varmuuskopiointi on tietoturva riski,tiedän kyllä että sinne niitä saa,ja minulla on tuo SMS Backup and Restore sovellus se on hyvä
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Jos Google tilin salasana on riittävän vahva ( Ja kaksivaiheinen tunnistus käytössä) niin en näkisi siinä riskiä. Jos kyse on tästä "vakoilusta" niin siitäkään ei tarvitse välittää sillä kun käyttää Android kännykkää niin altistuu sille vaikkei siinä olisikaan Google tiliä.
     
  6. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    mitä tarkoittaa kaksivaiheinen tunnistus käytössä
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Sitä että aina kun tietokoneelta käsin kirjautuu Googlen palveluihin kuten esimerkiksi Gmailiin niin kirjautumisikkuna kysyy satunnaista koodia, joka ilmestyy puhelimeen joko txt viestinä tai google authenticator sovellukseen. Näin vaikka joku tietäisikin tilisi salasanan niin hän ei pääse kirjautumaan sinne ilman puhelintasi.
    https://support.google.com/accounts/answer/180744?hl=fi&ref_topic=1099588
     
  8. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    okei,no täytyypä koittaa sitä googlen omaa varmuuskopiointia,minulla on 2android laitetta,niin pystyykö ne molemmat eri laitteet varmuuskopioimaan samalle googlen tilille.
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Pystyy. Pitää vain kirjautua samalle Google tilille. Itselläni on sekä Android puhelin että tabletti samalla tilillä ja hyvin on toiminut. Esimerkiksi kalenterimerkinnät ovat aina tulleet kännykästä tablettiin ja toisinpäin jos nettiyhteys ja synkronointi on ollut päällä.
     
  10. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    elikkä nyt kun mulla on tuossa tabletin asetuksissa ruksi jossa lukee varmuuskopioi omat tiedot,

    ja sitten toisessa kohtaa ruksi jossa lukee automaattinen palautus,uudelleen asennus palauttaa varmuuskopioidut asetukset ja tiedot,jos nyt siis valitsen ton alkuperäisten tietojen palautus,eli se asetus palauttaa ilmeisesti laitteen tehdasasetuksiin,mutta palauttaako se sitten kaikki asetukseni ja sovellukset sellaisiksi kun ne olivat ennen tuota tehdasasetusten palauttamista
     
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    En ole itse testannut tuota varmuuskopiointia mutta luulen että siinä voi mennä muutama päivä ennenkuin tiedostot ovat kopioituneet Google tilille.
     
  12. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    aika huono jos sitä ei näe mistään,sitten ei voi luottaa että tiedot varmasti kopioituvat sinne
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  14. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    missä ne tuolla pitäisi näkyä,en löydä mistään
     
  15. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    koitin tuota varmuuskopiointi palautusta tehdasasetusten jälkeen,eikä se google palauttanut tietojani
     
  16. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Se ei siis kerennyt vielä ladata niitä sinne palveluun. Siinä tosiaan kestää aikansa ja mistään ei oikein saa selville että mitä tietoja se on lähettänyt.
     
  17. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    testasin varmuuskopiontia sd-kortille puhelimen omalla varmuuskopionti palautuksella,

    eikä edes varmuuskopioinut sd-kortille niitä sovelluksia mitä olin puhelimeen asentanut

    luulisi että semmonen sovellus löytyy millä saa kaikki varmuuskopiotua
     
  18. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei se pidäkään varmuuskopioida niitä sovelluksia sinne. Paras tapa on asentaa ne sovellukset uudestaan Google Playsta aivan kuten jos asentaa Windowsin uudestaan niin siihenkään ei voi palauttaa ohjelmia varmuuskopiosta ellei ne ole portable versioita. Näin minäkin olen tehnyt ja hyvin on toiminut.
     
  19. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    nyt kun ostin uuden android puhelimen,niin siinä alussa puhelin kysyy,palautetaanko googletilin varmuuskopiosta,ja pistin kyllä,mutta ei palauttanut sen vanhan puhelimeni tietoja,vaan palautti kaikki sovellukset samsungin tabletistani tähän uuteen puhelimeeni,joka on siis samsung galxy S3
     

Jaa tämä sivu