1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hyvä ILMAINEN palomuuri&virusturva

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi migggoo 24.10.2009.

  1. migggoo

    migggoo Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2009
    Viestejä:
    113
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli mikä ois hyvä ilmainen palomuuri ja virusturva ohjelma

    kokoonpano on tämmönen

    m4n78 pro
    amd phenom ii x4 940
    näytönohjain tulee kohta
    corsair hx 620w

    kiitos
     
  2.  
  3. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275

    Tuolla keskustelua aiheesta. Omasta mielestäni Avast, Avira tai Microsoft Security Essentials virustorjunnaksi. AVG kannattaa melkeinpä unohtaa, sillä se ei sisällä minkäänlaista suojausta rootkit-viruksia vastaan. Palomuuriksi sitten joku oman maun mukaan, niissä ei niin hirveästi ole eroa (tosin ZoneAlarmia en suosittele kun se aiheuttaa silloin tällöin käyttäjilleen pieniä ongelmia).
     
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  5. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Jooh... Löytyyhän siitä näköjään nykyään perustason rootkit-suojaus, meni ensikatsomalla kokonaan ohi kun katselin sen ominaisuuksia AVG:n sivuilta, sori...

    Nythän tuota voi jo ehkä jopa alkaa suosittelemaan, kunhan vaan ensin alkaa tulemaan testeissä ja HjT-logeissa ilmi sen todellinen tehokkuus.
     
  6. LordPepsi

    LordPepsi Regular member

    Liittynyt:
    03.06.2006
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Palomuurihan siinä on kyllä hyvä, mutta antivirus ei pärjää muihin verrattuna. Onneksi kuitenkin Defence+ korjaa jonkin verran antiviruksen puuteita, mutta se taas edellyttää käyttäjältä osaamista HIPS-tuotteiden kanssa.

    Comodon asennuksen yhteydessä ei sitten kannata asentaa niitä lisukkeita (Comodo SafeSurf vai millä nimellä se nykyään onkaan).
     
  8. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    ZoneAlarm ja Avast, siinä hyvä kaksikko. Mulla on läppärissä Avast ja Comodo, enkä tuosta Comodosta kyllä itse pidä yhtään. Johtunee varmaan siitä että olen "jumittanut" ZoneAlarmissa jo varmaan 5 vuotta. No miksipä silti hyvää kannattaa vaihtaa jos se kerran toimii.
    Ja samat sanat menee Avastin suuntaan, helppo, suomenkielinen, suht.kevyt, hoitaa hommansa, saa räätälöityä melko hyvin (tuolla tarkotan esim skinejä, ja ohjelman ilmoittelua jota voi karsia). AVG oli joskus aikoinaan käytössä, mutta jokin siinä mättäsi ja kun kerran olin Avastia kokeillut ei paluuta enään ole.
    Comodoa vasta opettelen, mutta jotenkin tuntuu et se olis hieman hankalampi kuin Zone. Tuo tietysti voi myös johtua kokemuksesta ja tottumuksesta.
     
  9. Bazilli

    Bazilli Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2005
    Viestejä:
    305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Avast on itsellä raskas tai ainakin hidastaa joitakin ohjelmia skannatessaan esim foobar 2000, muuten hyvä. Minä suosittelisin Avira Antivir Personal ja windowsin omaa palomuuria. Jos et windowsin muuriin luota niin Comodo tai Online Armor Free.
     

Jaa tämä sivu