1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Huono FPS

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Randompelaaja 30.01.2017.

  1. Randompelaaja

    Randompelaaja Newbie

    Liittynyt:
    13.03.2016
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Speksit:
    Prosessori:i5 4460s
    Näytönohjain:Gtx 960
    Ram:8gb
    Käyttöjärjestelmänä Windows 10 Home 64 bit
    Tarkemmat tiedot tuolta:https://www.msi.com/Desktop/Nightblade-MI.html#hero-specification
    Peleissä pieni fps vaikka osani pitäisivät pystyä parenpaan.Eli esimerkiksi battlefield 1 low asetukset n. 30fps tai GTA V asetukset high 40fps(vaikka mitä netistä olen katsonut niin näillä osilla pitäisi toimia kaikki maximilla hieman vajaa 60).Nvidia geforce experiencen avulla olen asentanut uusimmat ajurit näytönohjaimeen ja olen laittanut shadow playn pois päältä.Muut ajurit olen asentanut täältä: https://www.msi.com/Desktop/support/Nightblade-MI.html#down-driver .Olen asentanut windowsin uudestaan n. viikko sitten ja ei ole auttanut.Kone on ollut minulla reilu vuoden.Aluksi en ongelmaa huomannut, koska pelailin kevyitä pelejä esim.cs.Kesällä ostin GTA:aan ja Overwatchin ja fps oli pieni, mutta pistin vain asetukset pienemmälle ja annoin asian olla.Nyt jouluna ostin bäfän alennuksesta ja en ole tyytyväinen suorituskykyyn ja olisihan niitä muitakin pelejä mukava pyörittää hieman näyttävimmillä asetuksilla.Kiitos kaikesta mahdollisesta avusta!
     
  2.  
  3. Phat-J

    Phat-J Active member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    346
    Kiitokset:
    116
    Pisteet:
    53
    No ainakin prossu on mallia "low power". Siitä tuo "S" tuolla mallimerkinnän lopussa. Ei siis suoriudu yhtä hyvin, kun vastaavan sukupolven "normaalit" iivitoset johtuen alemmista kellotaajuuksista. GTA sekä BäFä ainakin tykkäävät prossutehosta kuin myös tehokkaista muisteista, jotka sinulla luultavimmin perus tonnikuussatasia low voltage -kampoja korkeilla latensseilla.

    Eikä tuo GTX-960:kään enää mikään tykki ole noissa tuoreemmissa peleissä. En olettaisi paremmankaan prossun kaverina pyörittävän mitään uutta peliä FullHD-resolla kovin mallikkaasti yli LOW-asetusten. Muistia vain 2 Gigaa eikä laskentatehokaan peruskellotaajuuksilla nykymittapuulla päätä huimaa.

    Luulen siis, että toimii ihan raudan mukaisella suorituskyvyllä. Se nyt kannattaa kuitenkin varmistaa, että pelaat uusia pelejä vanhemmalla DX11:llä, etkä uudemmalla DX12:lla. Ei nuo wanhat vehkeet hyödy uudemmasta rajapinnasta mitään, päinvastoin. Samoin unohtaisin tuon GF Experiencen. Ainakin omien kokemusten mukaan tyrkkää oletuksena vähän liian korkeita asetuksia peleihin fps:n kustannuksella. Kyllä yhdet ajurit osaa asentaa ilmankin ja asetukset kannattaa asettaa manuaalisesti pelin sisällä.
     
  4. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Kannattaisi käyttää myös tuon GF Experiencen optimointeja - Sieltä löytyy kyllä hyvät asetukset eri peleihin ja eri rauta komboihin. Tarvittaessa voit sieltä sitten hienosäätää joko suuremman FPS: n tai paremman laadun suuntaan (yhdellä säätimellä, ei tarvitse kokeilla ja etsiä asetuksia pelin asetuksista). Shdowplay ei käytännössä vie pelitehoja.
     
  5. esaja67

    esaja67 Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2014
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    28
    Ääni täältäkin tolle experiencelle. Pelien optimointi toimii oman kokemuksen pohjalta hyvin.
     

Jaa tämä sivu