1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP vs Acer kannettavat

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi sunniva 18.06.2007.

  1. Ququq

    Ququq Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollu 1 Compaq (Eli HP) ja 2 HPn kannettavaa ja ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia niistä.

    Nyt tuli sitten hankittua Acer Ferrari 5000 ja kyllä toimii :)
     
  2.  
  3. tartsu

    tartsu Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ollut vuoden yksi Acerin taatusti halvimpia koneita (tais olla poistomyynnissä 700 erkkiä) ihan kokopäiväkäytössä (pöytäkonetta ei ole) ja ikinä ole ollu mitään vikaa. Mitä oli ohjelmia mukana olen kaikki vaihtanu toisiin, mielestäni parempiin. Että sen puolesta en antaisi niille valmiille ohjelmille paljonkaan painoarvoa. Tyytyväinen olen ollut muuten itse koneeseen, ei tosiaankaan kertaakaan ole takunnut mitenkään. Kaverin HP on mielestäni ihan leikkikalu vaikka maksoi 300 euroa enemmän eikä siihenkään hintaan mitään worksejä saanut. Olen siihen jotain asennellut niin hermo menee kun se on niin hidas vaikka pitäs olla paremmat vermeet sisuksissa kun mun halpa-Acerissa. Hidastelu voi tietysti johtua monesta syystä. Mutta koneella on kuitenkin ikää vain puoli vuotta.
     
  4. RIVER2

    RIVER2 Guest

    No jos kokemuksia listataan niin eka hp:n läppäri on nyt 6 kk vanha ja nyt sitten hajos näytönohjain eikä kolmeen viikkoon ole tullut takuusta takaisin.. (huom! näyttis hajos suoraan työpöydällä, kuin salama kirkkaalta taivaalta)
    Oli viho viimeinen hp:n läppäri meidän taloudessa.
     
  5. oggo

    oggo Member

    Liittynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kaverit, onko siinä hp dv9555 versiossa HDMI liitin?
     
  6. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eikös noi oo kaikki core duo'oja?

    typo..
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2007
  7. pasabahce

    pasabahce Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2006
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisit ottanut business-luokan vehkeen, esim. nx7300:n olisit saanut edullisesti ja XP:llä.
     
  8. arrabbs

    arrabbs Member

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenkäs tuon Ylen tekstitysjutun kävi: Toimiiko näissä HP:n läppärien sisäisissä digi-virittimissä ylen tekstit ?
    Mukana tulevalla softalla / jollain muulla softalla ?
    Erityisesti kiinnostaa Pavilion dv6544, mutta voisi kuvitella tilanteen olevan saman kaikissa uudehkoissa malleissa.
     
  9. Hotdog87

    Hotdog87 Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No tähän on allekirjoittaneen vaikea mitään sanoa, koska en oo saanut tuota viritintä näyttämään kuvaa, en Vaasassa enkä Kuopiossa (lukuunottamatta muutamaa ruotsalaista kanavaa Vaasassa). Asun kaapelitaloissa kummallakin paikkakunnalla, joten ei ainakaan tuo HP:n pikkuanteeni riitä nappaamaan mulle signaalia. :(
     
  10. izanbaby

    izanbaby Member

    Liittynyt:
    28.08.2007
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    IT-sekatyöläisenä olen ollut yleensä tyytyväinen HP:n läppäreihin, mutta nyt tämän vuoden aikana on tuntunut että laatu on laskenut kuin lehmän häntä. Kolme konetta viidestä jotka hankittu on ollut takuuhuollossa milloin mistäkin syystä. Acereista ei ole moneen vuoteen kokemusta, mutta ne pari mitä joskus hankittiin niin joutivat pian paperipainoiksi. Mikähän mahtaa IBM:n laatu nykyään olla (tietääkö kukaan). Hyviä kokemuksia vanhoista, mutta en tiedä nykytilasta. Mäkki ei ainakaan minulle ole vaihtoehto, sillä käyttämäni ohjelmistoympäristöt ei siinä pyöri.
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2007
  11. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ollut vuoden acer aspire 3102 eikä muuta kuin harmia..
     
  12. juuso1991

    juuso1991 Member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mullakin on acer aspire 3102. Kun säätää koneen tehot täysille, niin kone kyllä toimii nopeasti, mutta kaikki pelit ja muut isommat sovellukset pätkii. Kun säätää acerin valikosta tehot minimille, niin pelit ja muut sovellukset toimii paremmin. Tosin perus ohjelmat ja kone käynnityy huomattavasti hitaammin. Esimerkiksi youtuben videot toimivat ainoastaan minimi tehoilla, kun taas jotkut muut ainoastaan jos tehoja nostaa. Joutuu säätelee koneen tehoja käyttötarkotuksen mukaan. Ota siitä nyt sitten selvää. Muuten ihan toimiva kone.
     
  13. yliviisas

    yliviisas Member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    HP:n koneista ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia. Vikoja vikojen perään.
     
  14. Nidown

    Nidown Member

    Liittynyt:
    17.10.2007
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämmöistä acerin Travelmate 5720G olen katsellut.
    Kone tulisi työ/hupi käyttöön, eli joskus pelailen koneella.
    Miten hyvin kyseisessä (Intel Core2 T7300, ATI Mobility Radeon X2500) koneessa mitkäkin pelit pyörivät?
    Parempaakin peliystävällisempää konetta saa suositella, jos hintaero ei ole päätähuimaava.

    Edit. Huomasin tuossa MSI:ltä vielä tehokkaammalla näytönohjaimella varustetun koneen (nVidia GeForce 8600M GT, 512Mt VRAM)
    Kumpi siis soveltuu paremmin käyttööni? Miten nuo MSI:t muuten kestää/toimii yms.?
    Tässä vielä MSI:hin linkkiä: http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/GX700P-026NE.html
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2007

Jaa tämä sivu