1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP vs Acer kannettavat

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi sunniva 18.06.2007.

  1. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viikonloppuna otin käyttöön tota 9555:sta, ihan hyvältä vaikutti, tosin vista hieman hankala alkuun :D

    yks asia näppiksessä häiritsi, se että oikea shifti on pieni ja vähän erikoisesti sijoitettu, muuten ihan ok tuntunen..
     
  2.  
  3. Lanux

    Lanux Guest

    Mielestani Acer on parempi kannettava kuin HP. Mutta poytakoneena HP on parempi kuin Acer.
     
  4. Jontter

    Jontter Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No onneksi se on vain mielipide ja väärä sellainen. Täälläpäin on yks atk heppu lopettanut kokonaan Acerin myynnin. Syynä kuulemma juuri heikko laatu ja takuu kuulemma ihan p*****stä . Yhden asiakkaan aceria oli korjattu kuulemma 4xkk eli 4kk ...


    Pakko oli uskoa ammattilaista ja ostaa hp ;) ei tää vistakaan niin huono ole mitä olen kuullut.Eihän tälläinen halpis mikään raketti ole mutta ei tuo vista ole kontannut vielä. Muistia käyttää kyllä tuplasti mitä tuo pöytäkone xp:llä..
     
  5. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voihan se vika olla korjaajassakin jos ei kone toimi. Kyllä munkin konetta aikoinaan joku yritti korjata, silloin kun en itse viel tienny niistä mitään. No piti sitten itse perehtyä asiaan ja korjata kone itse ja laskuttaa takaisin kaupan perimät "korjauskulut"...
     
  6. Hotdog87

    Hotdog87 Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt on taas aika päivittää ketjua omalta osaltani.
    Päädyin siis lopusta tähän 15,4" -tuumaiseen HP DV6544:seen.
    Olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen, mitä nyt Vista ja uusi Norton ovat tuottaneet vähän liikaa harmaita hiuksia.
    Nytkin tämä teksti kirjoitetaan uudella läppärilläni :D.
    Niin ja vielä semmoinen pointti, että sain todeta oikein käytännössä, ettei tästä kiiltäväpintaisesta näytöstä oikeasti ole auringon valossa käytettäväksi, kun yritin auton takapenkillä konetta käyttää.
     
  7. Jontter

    Jontter Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Norton hidastaa konetta, etenkin käynnistyminen on nortonin kanssa hidasta. Tuossa hp:n pöytäkoneessa alkoi myös sammutettaessa herjailemaan. Molemmista koneesta poistin nortonit heti ja tilalle asensin ilmaisen antivir ohjelman. Lisäksi joku windows adware care2 tai joku sinnepäin, CCgleaner ja parempi eheytysohjelma ja noilla on koneet kestäny kuosissaan.

    Näyttö on kyllä hp koneissa mielestäni tosi kirkas ja terävä.Mitään muuta ongelmia ei ole ollut nortonia lukuunottamati. Ihmettelen tuolla väitöstä ettei elokuvat pyöri, mulla pyörii ainakin divx ja avit tällä halpiksella eikä prossu huuda vielä täysillä..

    Tuuletin pyörii hetken aina välillä ja tuo voisi olla enemmän inventeri mallia eli pyöris hiljaa vaikka koko ajan . Nyt se ei pyöri ja sitten väliin tuhahtaa muutamaksi sekunniksi, luulis että sama olis jos pyöris hiljaa koko aika.Tosin nythän on aika lämpivät säät.
     
  8. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei norttonin pitäis mitenkään älyttömästi konetta hidastaa, ainakaan käytössä.
    Tietenkin tarkistusta suorittaessa vie aika paljon resursseja, mutta silti suosittelen käyttämään norttonia.
     
  9. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Norton kyllä kyykyttää vähänkin tehottomammat koneet ja hidastaa niiden toimintaa selkeästi. Käytössä todettu että A64 3000+ prossulle gigalla keskusmuistia norton antivirus on liian raskas.
    Kun poistin nortonin ja vaihdoin avg antivirukseen niin sen huomasi heti koneen nopeutuessa...
     
  10. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pyh, itellä on 1,6 gigahertsinen semproni kannettava 1,25 gigan muistilla varustettuna, ihan hyvin pyörii norttoninkin kanssa. Vika voi olla jossain muualla tai viallisessa asennuksessa...
     
  11. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Homma todettu erittäin monessa kokoonpanossa. Jos vertaa nortonin muistin ja suorittimen käyttöä vaikka avg:n vastaavaan niin eroa tulee järkyttävän paljon. Tätä faktaa et pysty sivuuttamaan mitenkään. Pyörihän se norton tuolla A64 3000+ prossullakin ihan hyvin mutta kun sen vaihtoi pois niin huomasi heti että kone oli saanut ihan uutta potkua allensa.
    Testaa ja ylläty...
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2007
  12. Jontter

    Jontter Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No kyllä mulla pöytäkoneessa norton slagasi sammutettaessa.. joku nortonin prosesseista ei suosunut sammumaan. Kun vaihdoin antivir ohjelmaan niin käynnistys nopeutui huomattavasti. Läppärissä ei kerennyt varsinaista ongelmaa olla mutta nopeampi siitäkin tuli kun heitti nortonin veke.

    faktaa ja miks pyörittää raskasta ohjelmaa jos pärjää kevyemmillä?
     
  13. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tää on jo aika pahasti offtopiccia...

    Itse olen tykännyt norttonin internet securitystä ja en oikeen ole keksinyt mitään miellyttävää ohjelmaa korvaamaan sitä.

    Omassa koneessa en ole huommannut norttonin hidastavan konetta kovinkaan pahasti.
     
  14. Lowen

    Lowen Member

    Liittynyt:
    17.09.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Säästänpä hieman palstatilaa ja jätän avaamatta uuden threadin dilemmastani, kun vielä otsikkokin osuu hyvin aiheeseen.

    Oon rajannut halukkuuteni kahteen vaihtoehtoon, Acerin 5220:een ja HP:n DV6505:een.

    Speksit Acerissa: 64 3500+, 2 gigaa DDR2:sta, 120 gigan kovis, 15,4", GF 7000M

    Ja HP:ssa: Turion X2 TK-53, 2 gigaa DDR2:sta, 120 gigan kovis, 15,4", GF 7150M

    Tuplaydinprossu ja parempi näyttis vievät HP:n Acerin edelle, mutta tuovat satasen lisää hintaa. Tosin tuo HP:n 799€ mahtuu vielä hakemaani hintahaarukkaan ja uskon, että tuplaydin on hintansa väärti.

    Olin jo sijoittamassa rahojani HP:iin kun hands-on kokemuskin HP:n viimeistelyn laadusta ja tyylistä oli hyvin miellyttävä, mutta sitten törmäsin Mikrobitin testiin, jossa yksi hyvin samanlaisilla spekseillä varustettu HP sai huolestuttavan huonot arviot (mm. akkukestosta ja pienistä käytettävyysseikoista) ja säikäytti minut taasen Acerin suuntaan, vaikka täytyy myöntää, että ei se Acerkaan aina ole mitään mainioita kommentteja kerännyt käyttäjiltä.
    Joten nyt pyydän teiltä apua dilemmani kanssa, kumman valitsen?
     
  15. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Nuo näyttikset ovat aika lähelle saman tehoisia joten en sen antaisi vaikuttaa valintaan. Varsinkin kun molemma ton pelikelvottomia.
    Tuplaydin on kumminkin hyvä juttu ja tekee koneen käytöstä huomattavasti sijuvampaa. Siksi itse panostaisin siihen.
    Kummankaan merkin laatuun en ota kantaa...
     
  16. Jontter

    Jontter Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse laitoin roponi hp:n kannettavaan ja ei ole ongelmia ollut. acerin unohdin sen jälkeen kun olin jututtanut yhtä atk kaveria joka korjaa koneita työkseen. Sama kaveri myös myy koneita ja oli lopettanut acerien myynnin jatkuvien takuuongelmien takia.. Uskokoon ken tahtoo mutta minä uskon kaveriin jonka olen tuntenu monta vuotta.
     
  17. Desu1

    Desu1 Member

    Liittynyt:
    13.08.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täytyypä sanoa että itsekkin ihmettelin acereiden huonoa laatua. Ainakin pintapuolin vaikutti ihan muovileluilta. Päädyin HP pavilion 6520eo mediacenteriin.

    Gigantista 999e.

    Intel dual core t5250
    2048mb DDR2
    160gb
    15,4"

    Liitäntöjä näyttäs löytyvän hyvin ja sormitunnistinkin löytyy :)
     
  18. Desu1

    Desu1 Member

    Liittynyt:
    13.08.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näyttäs aika hyvin ropsit menevän hp:lle. Näin jälkikäteen hyvä fiilis että päädyin hp:n läppäriin, kun aceriki oli jo jossain vaiheessa mukaan lähdössä. Tosin kyllä niistäkin varmaan suurin osa on toimivia pelejä.
     
  19. Haikala72

    Haikala72 Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Mites tuon Hp:n DV9555-malli suoriutunee tuosta HD-matskusta...DX10 tuki taitaa ainakin näytönohjaimessa olla? kertokaa viisammat.
     
  20. Desu1

    Desu1 Member

    Liittynyt:
    13.08.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehkä ainut miinus tässä koneessa on tuo kiihdyttelevä prossun tuuletin..
     
  21. Haikala72

    Haikala72 Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan vaan tiedoksi,että Giganttilla on myynissä DV9515-malli, jossa sama värkki kun DV9555, MUTTA Core duo 2 prossalla, 256 näyttömuisti ja 360 gt levy..1299€. tuota mallia ei näyttäs muualta saavan...vai saako?
     

Jaa tämä sivu