1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma HP 2540 musteen vaihto

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi OlenMax 07.09.2015.

  1. OlenMax

    OlenMax Newbie

    Liittynyt:
    07.09.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Morjens,

    Ongelmana siis HP Deskjet 2540, ja sen musteen vaihto. Tänään muste loppui aamupäivästä. HP ehdotti, että tilaisin uuden heidän sivuiltaan. Kävin kuitenkin täyttämässä saman patruunan uudelleen ja nyt kun olen patruunan takaisin asettanut kone herjaa ettei patruuna ole alkuperäinen HP:n. Miten tämä on mahdollista? Osaako joku ratkaista vai pitääkö tässä siis nyt ostaa sieltä niiden verkkosivuilta se?

    Kiitos
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    3,716
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    73
  4. OlenMax

    OlenMax Newbie

    Liittynyt:
    07.09.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ei oo onnannu. Edelleen valittaa, että väärennetty patruuna blaablaablaa eikä mustetasotkaan ole nousseet.
     
  5. FiveBridges

    FiveBridges Active member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    1,468
    Kiitokset:
    312
    Pisteet:
    93
    Jos tulostin tunnistaa uudelleen täytetyn kasetin tarvikekasetiksi.
    Kun asensit tulostinta,niin oliko siellä asetuksissa jossakin valinta,
    käytä ainoastaan HP omia kasetteja X ruudussa.

    Voisithan koittaa,poista kaikki tulostin asetukset ja kaikki tulostin ohjelmistot.
    sitten tee puhdas asennus uudelleen.

    Jos tulee jossakin kohdin vastaan tämä,käytä ainoastaan omia kasetteja,
    älä laita mitään siihen kohtaan.

    Muistaaksen itselläni oli joku tollainen valikko asetuksissa,
    Tulostin HP Photosmart 5520

    Itse en vielä ole vaihtanut kasetteja,kun on senverran uusi laite,
    Katsotaan mitä sanoo,kun sitten laittaa sinne uuden värikasetin.
    Hommasin paketin edullisempia tarvikekasetteja,
    jotka on melkein puolet halvempia,kun HP,n alkuperäiset.

    Löytyykö tälläisiä asetuksia.

    http://i.imgur.com/QODV3lP.png
     
    Viimeksi muokattu: 08.09.2015
  6. OlenMax

    OlenMax Newbie

    Liittynyt:
    07.09.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tänään se sitten alkoi ihan itestään toimimaan. En edes kerinny poistaa mitää asetuksia. Ei se vieläkään niitä mustetasoja löydä mutta ei se haittaa. Kiitos avusta.
     
  7. OlenMax

    OlenMax Newbie

    Liittynyt:
    07.09.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tai siis toimi 3 paperin tulostuksen ajan, kunnes paluu normaaliin. Nyt asennan kaiken uusiksi.
     
  8. FiveBridges

    FiveBridges Active member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    1,468
    Kiitokset:
    312
    Pisteet:
    93
    Jep koita tota puhdasta asennusta.

    Finnink sivulta HP tarvikekaseteista ja uudelleen täytetyistä kaseteista.
    http://i.imgur.com/L8s9mRo.png

    Lisätään vielä tämä.
    http://i.imgur.com/6yk69lY.png
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2015
  9. Artsa

    Artsa Member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minullakin on ollut hiukan samankaltainen ongelma siirryttyäni korvaaviin ja huomattavasti edullisempiin täyteväripatruunoihin niiden riittoisuuden takia. Jo 9 kuukautta olen harvakseltaan niitä käyttänyt ja ihmetyksekseni eivät ole kuivumisen merkkejä osoittaneet, toisin kuin HP:n omien patruunoiden kanssa.
    Käytössäni on ollut nelisen vuotta HP Photosmart Premium e-All-in-One
    C310 series (patruunat: 4 x 364xl replacement)
    .
    Värien vaihdon jälkeen laite herjasi vähän väliä väärennetyistä väreistä, nyt herjaa "käytössä ei alkuperäiset" ja mustetasot eivät ole olleet pitkään aikaan käytettävissä/saatavilla. Olisiko minunkin asennettava tämä tulostinskanneri aivan alusta lähtien? Tosin en muista onko tässä ollenkaan valikossa ruksikohtaa "käytä ainoastaan omia kasetteja", jonka voisi jättää ruksaamatta. Lisäksi en ole pitkään aikaan uskaltanut ottaa HP:n ehdottamia päivityksiä, ilmoitus tulee niistä vähän väliä. Ehkä olen vainoharhainen, että pelkoni päivityksien jälkeisestä muun kuin HP:n värien toimimattomuudesta. Olenko oikeassa? Käytössä windows seiska (harkinnut siirtymistä linuxin mintiin)
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2015
  10. FiveBridges

    FiveBridges Active member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    1,468
    Kiitokset:
    312
    Pisteet:
    93
  11. Artsa

    Artsa Member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    OK. Pistin siihen viimeiseen kohtaan ok. En löytänyt tämän laitteen asetuksista HP-printer assistant ohjelmaa, josta olisi voinut voinut klikata "poista suojaus käytöstä". Tässä on HP.n ratkaisukeskus, mutta siellä ei asetuksissa ollut tuohon viittaavaa.
    Kannattaa varmaan resetoida ja ajaa uudelleen kokohelahoito?
     

Jaa tämä sivu