1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Hidas netti

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi stikidiki 21.09.2014.

  1. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Seuraavanlaiseen ongelmaan kaipaisin järkeviä vastauksia... alunperin homma on mennyt niin että tuossa kesällä ukkonen hajotti mokkulan ja reitittimen, joten hommasin sitten uudet... noh, sain nuo toimimaan ihan hyvin ja toimi hyvin 2-3kk (DL 6-7mbps, UL 1-2mbps, ping 50-80) ja yhtäkkiä nopeus meni ihan älyttömän hitaaksi (lataus noin 1-4mbps, joka on aikalailla sama mitä ollutkin, mutta lähetys 0,05-0.40mbps välillä joka tavallisesti ollut siis 1-2mbps) Mulla on huawein b593s reititin saunalahden liittymällä, jossa teoreettinen maksiminopeus pitäs olla muistaakseni 10mbps tai jotain siinä paikkeilla. Reitittimeen tulee siis antennijohto suunta-antennilta, joka sekin on ihan normaalisti paikallaan katolla ja johdot myös kunnossa (eikä ole edes kovin vanha antennikaan, joten en usko että syy on siinä). ISP:n päässäkin pitäs olla kaikki kunnossa. Ei vaan enään keksi että mistä sitä ongelmaa lähtis kaivelemaan. Välillä netti siis toimii jonkun minuutin normaalisti, mutta sitten taas menee hitaaksi, esim vaikka yrittää mennä googleen, niin menee 20-30 sekuntia tai joskus kauemminkin ennenkuin mitään tapahtuu (johtuu siis ilmeisesti tuosta hitaasta lähetyksestä). Jos jäi jotakin oleellista kirjottamasta niin kyselkää. Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen!
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    saunalahdella on ihan suomen laajuista vikaa ollut jo tovin 3g verkossa, eli ei ole kaikki kunnossa operaattorisi puolella.
     
    stikidiki kiitti tästä.
  4. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia vastauksesta! Mulle on tullut sitten väärää tietoa... ei se kait auta kuin odotella. Tai sitten vaihdan muutenkin operaattoria, kun olen jo aiemmin meinannut.
     
  5. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selvittelin tuossa ja naapureillakin on saunalahden liittymiä ja toimii hyvin, mutta mulla ei. Eli oisko sittenkin jossain muualla vika?
     
  6. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma ratkaistu -> Soneran liittymä..
     

Jaa tämä sivu