1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Gmailin roskapostisuodatus

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Suopursu 07.12.2009.

  1. Suopursu

    Suopursu Member

    Liittynyt:
    03.04.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on käytössäni Gmailin sähköpostiosoite ja olen yrittänyt hakea sieltä email-osoitetta johon voisin lähettää tiedusteluviestin gmailin roskapostisuodatuksesta. Näyttää olevan systeemi sen verran syvältä, että varovat antamasta mitään osoitetta, kehottavat lukemaan ohjeista. Ongelmani on seuraava:

    Minulla on venäläisiä ystäviä jotka ovat kirjoittaneet minulle sähköpostiviestejä venäjäksi, viestit eivät kuitenkaan ole tulleet minulle saakka, eikä niitä löydy myöskään Gmailin roskaposteista. Onkohan nuo viestit jääneet jo johonkin Gmailin esisuodattimeen, ja jos ovat, niin mitenkä ihmeessä minä saisin ne tulemaan läpi? Tätä heiltä kysyisin jos vaan saisin jostain yhteystiedot mihin tuon kysymykseni tuuppaisin.

    Löytyisikö täältä joltain vinkkejä kuinka tässä voisi edetä, tietäisikö joku email-osoitteen johon kysymykseni voisin lähettää? Vuosia käytössäni olevan sähköpostiosoitteen vaihto olisi kyllä aika työläs kuvio.
     
  2.  
  3. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    En osaa varsinaiseen kysymykseesi vastata, mutta oletko kokeillut lisätä ko. henkilöiden sähköpostiosoitteet omiin yhteystietoihisi Gmailissa?
     
  4. Suopursu

    Suopursu Member

    Liittynyt:
    03.04.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta. Kävin juuri lisäämässä nimet Gmailin yhteystietoihin ja pistin koeviestiä menemään, nyt sitten odottelen kuuluuko vastausviestiä. Voiko tuolla yhteystieto-jutulla olla vaikutusta viestien kulkuu? Yleensä käytän sähköpostiohjelmaa Outlook, siellä on tili tuolle Gmail-osoitteelleni. Netin Gmail-posteja käyn tsekkailemassa viikottain juuri syystä, että sen roskaposteissa on silloin tällöin ihan asiallistakin postia. Joku Gmailin tukiheppu varmaan voisi kertoa kuinka suodatus hakee aihe- ja lähettäjäkenttien perusteella roskaposteihin menevät. Sama heppu voisi myös kertoa kuinka tiukka on jo esisuodatus. Mikäli kuitenkin täältä löytyy lisää asiasta tietäviä, niin mielelläni otan viestejä vastaan.
     
  5. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Kyllä tuolla pitäisi olla merkitystä viestien kulkuun, sillä nyt viestit merkitään ko. osoitteista roskapostiksi ainoastaan, jos nämä ehdot täyttyvät.
     

Jaa tämä sivu