1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

fps

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Felipe1 04.01.2015.

  1. Felipe1

    Felipe1 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    516
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    alkaa nyt kyllä ihmetyttään kun lolia pelailen niin se fps tippuu välillä siihen 40-50 miksi ? ennen ei ole näin käynyt
    samalla haluaisin kysyä että tarvitseeko tuota lämpötahnaa laittaa näyttikseen kun olen muutaman kerran putsnannut tuota niin sitä ei näyttänyt enää kauheesti olevan ja mitä tahnaa suosittelisitte ? entäs miten vanha tahna? tarviiko sitä ottaa pois ja miten ?
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Siis jos näyttiksestä olet jäähyn irrottanut kokonaan niin kyllähän se olisi suotavaa pyyhkiä vanhat jämät pois ja uudet sivaltaa takaisin paikalleen laittaessa.
     
  4. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Näyttiksessä pitää ehdottomasti olla kunnon tahnat GPU:n ja siilen välissä, muuten se lämpö ei siirry kunnolla siihen jäähdytettyyn rivastoon. Tämä johtaa näyttiksen lämpenemiseen -> kellot tippuu -> pelit lagaa. Sama asia kuin prossuissa.

    Tahnat kannattaa vaihtaa joka kerta, kun jäähyn ottaa irti. Koskee niin näyttiksiä kuin prossujakin. Jäähyä irrottaessa se tahna imee hetkellisen alipaineen takia itsensä täyteen ilmakuplia, jotka toimivat hyvänä lämpöeristeenä. Näitä kuplia ei voi enää saada pois, joten ainut vaihtoehto on pyyhkiä vanhat tahnat pois.

    Itse olen käyttänyt puhdistukseen nukkaamatonta liinaa ja puhdistusalkoholia. Merkillä ei väliä, kunhan se haihtuu nopeasti. Tahnoina olen itse käyttänyt prossuissa MX-3 ja MX-4. Toimivat myös samalla tavalla näyttikseen.
     
  5. Felipe1

    Felipe1 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    516
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    selvä, löytyykö kaikki tarvittava jimmsistä ? jos viitsisit vielä laittaa linkkiä
    kiitän lämpimästi ;)
     
  6. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Lämpötahna. Tässä vielä kuvien kera koko homma. Kaveri näyttää käyttävän puhdistukseen 70% isopropyl alcoholia, joka on nopeasti käännettynä isopropyylialkoholia (=isopropanoli = IPA), jota Googlen mukaan taitaisi saada halvimmalla ihan lähiapteekista. Itselläni oli jotain vastaavaa ainetta, mutta en muista kyllä tähän hätään nyt nimeä. Pääasia on, että se aine haihtuu itsestään suht nopeesti. Pyyhkeenä käytä jotain nukkaamatonta, muuten ei ole kovin tiukat kriteerit. Pari kertaa olen käyttänyt ihan vessapaperia, ei ehkä paras ratkaisu, mutta toimi hätätilanteessa.
     
  7. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48

Jaa tämä sivu