1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Filmora video editor?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 31.10.2016.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Olen tehnyt vähäiset videoeditointini Windows Movie Makerilla, sen kehittyneimmällä versiolla, joka tehtiin Vistalle, ja josta muokattiin Win 7:lla toimiva epävirallinen versio. Movie Makerin seuraava versiohan oli sitten varsin riisuttu ominaisuuksiltaan. Haussa olisi tuota vanhempaa Movie Makeria hieman kehittyneempi ohjelma, joka toimisi myös Win 10:ssä, kun se aika tulee.

    Ensimmäisenä osui kokeiltavaksi VSDC Pro Video Editor. Se taas on tosi monipuolinen epälineaarinen editori, jossa on ominaisuuksia aivan liikaa ja käyttö pienimuotoiseen editointiin aivan turhan hankalaa. Sitten kiinnostuin tuossakin videossa esitellystä Filmorasta:
    View: https://www.youtube.com/watch?v=h6TduDoAM2Y

    Filmoraa näköjään myytiin aikaisemmin Wondersharen nimellä: https://store.wondershare.com/shop/buy/buy-video-editor.html

    Jostakin vuosien takaa on jäänyt mieleen jotakin epäilyttävää tuosta Wondersharesta. Muistelen, että asensin joskus jonkun Wondersharen videokonvertterin ja sen jälkeen koneeni käyttäytyi jotenkin epäilyttävästi ja siitä löytyi epähaluttu ohjelma, jonka yhdistin tuohon Wondershareen.

    Täyttä varmuutta, että syy oli Wondersharen minulla ei ole, ja siksi tiedustelen olisiko jollakin kokemuksia tuosta Filmorasta tai muusta Wondersharen ohjelmasta ja erityisesti sitä, ovatko kokemukset hyviä vai huonoja.
     
  2.  
  3. Malperi

    Malperi Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    149
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Itellä oli wondershare/filmora käytössä ja toimi ihan hyvin tällä mun perunakoneella. Mutta en silti todellakaan suosittele ilmaiseversiota siitä... Maksullinen voisi olla ihan ok. Silti sony vegas for the win :D
     
    1pertti kiitti tästä.
  4. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Avidemux ja Lightworks taitaa olla tällähetkellä ainoat editorit asennetuna minun koneelle.
    Aikaisemmin olen käyttänyt Sony Vegasia, mutta pienen käytön takia en ole ostanut uudempia versioita siitä.
    Kyllä nykyään ilmaisillakin saa perus säätöjä tehtyä ihan asiallisesti.

    Ainoa mitä henkilökohtaisesti muistan Wondersharesta on se, että ne potkittiin pois Macworld foorumilta aikoja sitten heidän agressiivisen spämmin takia... Tämä on jo vanha asia, eli "water under the bridge".
    Hieman kyseenalainen historia niillä on, mutta nopealla vilkaisulla taitaa Filmora korjata parit kriittiset Wondershare Video Editorin puutteet. Itse en antaisi niille rahaa...

    En ole vielä kunnolla ja ajankanssa kerennyt kokeilemaan Hitfilm 4 Express editointi ohjelemaa, mutta olen nähnyt hyviä arvosteluja siitä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2016
    1pertti kiitti tästä.
  5. Malperi

    Malperi Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    149
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Filmoraa ei ilmaisversiona siksi koska se renderöi videoon vesileiman..
     
  6. Kasavuori

    Kasavuori Regular member

    Liittynyt:
    17.04.2006
    Viestejä:
    443
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tuolta Linux puolelta lähtöisin on OpenShot, jonka saa muillekin käyttöjärjestelmille. Kannattanee huomioida.
    http://openshot.org/

    Edit:
    Piti nyt laitaa vielä tämä Blender, vaikka taitaa olla jo aika "overkill".
    https://www.blender.org/
    Ja tuokin on ilmainen.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2016
  7. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Samoit:
    Ihan hyvä ja kannatettava idea, mutta (se kuuluisa) kun sieltä ei lähetetä rekisteröinti koodeja, vaikka olen maksanut ohjelmasta melkien 70 euroa. Olen käyttänyt ohjelmaa jonkin aikaa trja tullut siihen tulokseen että ihan kelpo ohjelma, joka kannattaa lisensoida.
     

Jaa tämä sivu