1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Etsitään ajurin päivitysohjelmaa

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Joxuu 09.05.2013.

  1. Joxuu

    Joxuu Member

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve.

    Etsisin tässä ajureiden automaattista tarkastus ja mahdollisesti myös automaattista päivitys softaa. Oon kokellu ettiä, mutta kaikki on maksullisia tai tulee paljon muuta siinä ohella tietokoneelle.

    Oisko ehotuksia ?
     
  2.  
  3. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Ilmainen ja hoitaa hommansa.
    https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Jos kyseessä on ns. pakettikone, niin eikös tuollaisten ajuripäivitysohjelmien käyttö ole ongelmallista? Koneessa saattaa olla valmistajan juuri kyseiselle mallille modifioimia ajureita, mutta päivitysohjelma hakeekin kunkin komponentin valmistajan sivustolta uusimman (modifioimattoman) ajurin. Lopputulos on, ettei laite enää toimikaan oikein ja jopa blue screenit. Tässä tapauksessa ajuripäivityksiä pitää hakea koneen valmistajan sivustolta.
     
  5. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Itsellä on tällä hetkellä Asusksen keskusyksikkö jonka ostin kun vanha paukahti keskesnkaiken ja piti saada samantien uusi kone kun ei ollut aikaa alkaa tilaamaan uusia osia ja odottaa niiden tulemista. Olin jo listannut osat mitä tarvitsen ja tilaan ne, mutta tuli ns. "heti pakko nyt" tilanne kun ei ollut aikaa odottaa. Olen käyttänyt tuota Slimdrivers ohjelmaa noin 6 kk. tässä koneessa ilman minkäänalisia ongelmia ja blue screeniä.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kyllä ensisijainen ajurien latauspaikka Pakettikoneen/emolevyn valmistajan oma sivu, se takaa laitteiden toiminnan parhaiten.
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itselläni tuo Slimdriver on löytänyt vanhoja ajureita esimerkiksi näytönohjaimeen. Eli aina ei pidä luottaa että se löytää uusimmat versiot ajureista. Mutta on siitä hyötyä ollut kun olen asentanut muutaman XP aikaisen koneen. Silloin se löysi puuttuvat ajurit.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2013
  8. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    Ainakin muutamilla läppärimerkeillä acer hp esim. slimdrivers on löytänyt suoraan oikeat ajurit, vaikka ne tosin löytyivät valmistajankin sivuilta.

    Pidän ohjelmasta koska se tunnistaa laitteet helposti.
     
  9. kaapelimies

    kaapelimies Member

    Liittynyt:
    11.05.2013
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on tossa keskustelu ''ajuri sivut'' siinä on muutamia linkkejä valmistajien sivuille suoraan lähes sinne mistä ajurit saa. Slimdrivees on luotettava sivusto, mutta itse silti käytän valmistajien sivuja vain.
     
  10. hemphill

    hemphill Member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Sellainen ehdotus, että päivittele ajurit sitä mukaa kun uusia tulee ihan käsipelillä. Tuon tyyppisissä ohjelmissa on taso varsin kirjava ja joukossa lienee niitäkin, jotka tekevät muuta kuin mitä lupaavat.

    Itse olen koonnut selaimen suosikkeihin yhteen paikkaan tarvittavat laite-ja softavalmistajien sivut, joista käyn muun netinkäytön ohessa tarkastamassa onko tullut päivityksiä.

    Pakettikoneiden kanssa on toinen juttu, niistä usein löytyy tällainen päivitysohjelma ja ne ovat aivan oivallinen apuväline, ohjelma tunnistaa koneen komponentit ja ohjelmaversiot varmasti oikein.
     

Jaa tämä sivu