1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Eräänlainen rename-työkalu

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Frohike 14.10.2009.

  1. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarttisin sellaisen ohjelman, joka kopioisi A-kansiosta tiedostojen tiedostonimet ja liittäisi ne B-kansiossa olevien tiedostojen tiedostonimiksi.

    Tämä saattaa kuulostaa aika sekavalta, yritän vielä selittää esimerkin avulla:

    - minulla on kansio nimeltään "A-kansio", siinä on kolme tiedostoa nimiltään: "kissa", "koira" ja "lehmä".
    - sitten minulla on toinen kansio nimeltään "B-kansio", jossa on kolme tiedostoa nimiltään: "file1", "file2" ja "file3".
    - Haluaisin nyt automatisoidusti korvata B-kansion tiedostonimet A-kansion tiedostonimillä.
    - Eli esim. "file2" muuttuu nimeltään "koiraksi".
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2009
  2.  
  3. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Testatin molemmat ehdotetut softat, muttei niissä valitettavasti ollut haluamaani ominaisuutta.

    Saattaa olla jopa niin monikutkainen ominaisuus, ettei sellaista edes ole missään ohjelmassa.
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Olen aika varma, että bash scriptillä tuollainen onnistuu, mutta se vaatii joko linuxin tai Cygwin ohjelman Windowsiin...ja tietysti aikaa/taitoa opetella tarvittavan loopin teko.

    Vaikea uskoa, että tuohon tarkoitukseen olisi valmista ohjelmaa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2009

Jaa tämä sivu