1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD -> TV

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Nisse 08.10.2001.

  1. Nisse

    Nisse Member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten saadan Tietokoneen DVD:stä kuva TV:hen?
    Kortti: nvidia GeForce2 mx400 64, s-video liitin, ajurit asennettu.
    Sopiiko s-video/scart kaapeli?
    Onko ilmaisia purkuohjelmia (esim jonkin lehden cd:n mukana), kun nämä PowerDVD/WinDVD:t ovat maksullisia ohj.
    Näytönohj. vihkossa lukee että TV IN/OUT, mutta olen kuullut että yllä mainittu malli on vain TV OUT...voiko sen muunnella niin että saisi myös TV IN???

    Kidoos etukäteen!!!
     
  2.  
  3. hissukka

    hissukka Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2001
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osta s-vhs kaapeli jossa on toisessa päässä scart liitin pitäis toimia.
     
  4. Nisse

    Nisse Member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    S-Video----scartti tuli hankittua...tosin ei ollut DVD levyä kotona jotta voisin kokeilla :). Yritin tosin liittä piuhan Sekä TV:seen että Videoon kokeilumielessä. Kuvaa kyllä näkyi sekä TV:n että V:n kautta mutta kuva vain rätisi. Näkyykö normaali tietokoneen näyttö TV:stä vai näkyykö vain kun katsoo DVD levyä (PowerDVD)??? Jos näytön pitäisi näkyä TV:stä niin mistä rätinä johtui....elikkä mistä säätää??? Kokelin kyllä eri näytön säätöjä mutta TV:stä kuva näytti vain samalta.

    Dänx jos jokuu tietää!
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Hatusta heittämällä : tarkistit, että olet valinnut PAL-ulostulon?

    Ja siis näet kuitenkin _jotain_ TV:ssä -- haamukuvaa koneelta, särisevää kuvaa koneelta vai pelkkää lumisadetta ilman mitään viitteitä tietokoneen kuvaan?
     
  6. Nisse

    Nisse Member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No Telkusta näkyy tietokoneen desktop (tai mitä siinä on) mutta kuva värisee: kuva on jakautunut kolmeen yhtä suuren osaan jotka tärisevät ja kuva on epäskarppi. Kuvan sain TV:seen kun starttasin tietok. piuhat liitettynä. Niin kuin kirjoitin niin DVD levyä ei ole (vielä). Kokeilin myös käyttää TV:tä toisena näyttöna ja mitä nyt näin niin ikkunoita pystyi siirtämään sinne ja pois (Alt + 1,2,3 jne). Valitettavasti olen vielä auttamaton aloittelija ettäs näin...8--). Jos oli muihin kysym. vastauksia niin näppäile pois.

    Trrrrrrvvvvvv Nisss
     
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    En tiedä GeForcen TV-out-ajureista mitään, mutta joissakin korteissa pitää laskea ruudun resoluutiota ja virkistystaajuutta ennenkuin kuva näkyy järkevästi -- kannattaa kokeilla. Ja todellakin, jos jostain pystyt valitsemaan PAL/NTSC -ulostulon, niin tarkista että se on PAL:na.
     
  8. Nisse

    Nisse Member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Vastauksista!
    Niin, mistä tarkistan onko ulostulo PAL vai NTSC??? Olen yrittänyt etsiä tietoja TV-OUT systeemeistä ja luin että chrontelin TV-OUT chipit ovat olleet ronkeleita...nyt olen poissa kotoa jotta en voi tarkistaa...toivottavasti eivät ole chrontelin....myyvät meille
    paskaa...paskiaiset:-----[ Olen tässä lataillut ohjelmia sun muuta ja kun päseen himaan niin ainakin nvidia ajurit menevät uusiksi....

    Nissss
     

Jaa tämä sivu