1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Chrome v*ttuilee, samoin Movie Maker (Win7)

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi mikozuu 23.05.2017.

  1. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Ahaa onko tämä siis muuttunut? Ennen vaati päivityksen jos sitä ei ollut aikaisemmin tehnyt muutoin lisenssikoodi ei aktivoitunut.
     
    mikozuu kiitti tästä.
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    On pitkään ollut jo näin. Olen itse tehnyt ensiaktivoinnin monasti juuri tuolla tapaa seiskan lisenssillä.

    Samaten aktivoituu kasi koneeseen, jossa lisenssi on biossissa valmiina. Siinä ei edes kysy lisenssiä.
     
    mikozuu kiitti tästä.
  4. mikozuu

    mikozuu Member

    Liittynyt:
    29.08.2016
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään olisi siis tarkoitus tuo uudelleenasennus tehdä. Tiedostot on saatu vihdoin turvaan, ja nyt olisi homman aloittamisen aika. Miten tuo nykyisen Windowsin asennuksen poisto tapahtuu? BIOSin kautta? Olen siis asentanut tämän käyttöjärjestelmän tikun kautta waretettuna, älkää tuomitko...ja asensin sen. Tämän prosessin tein ensimmäistä kertaa, mutta siitä alkaa olla jo vuosi aikaa, joten en meinaa muistaa. Eli miten tämä "clean installation" tapahtuu? Olen yrittänyt googlailla, mutta en ole aivan varma.

    Jos ei halua itse ohjeita kirjoittaa, niin mielelläni otan vastaan linkkejä sivuista tai videoista jossa kerrotaan kuinka homma etenee. Tiivistettynä, en ilman ohjeita osaa poistaa että asentaa puhtaasti Windowsia uudelleen.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Muista, että tuo warewindows voi aiheuttaa ylimääräisiä ongelmia, kuten esimerkiksi mahdollisesti nykyinenkin ongelma saattaa johtua siitä.
    Puhtaan asennuksen tekeminen edellyttää Windowsin "Mukautettu" asennuksen tekemistä, jossa poistetaan kaikki nykyiset windows levyosiot asennuksen aikana ja aloitetaan asennus osioimattomalle levylle. Windows tekee asennuksessa osiot uudelleen oikein.
    Biossilla ei tehdä mitään asennuksia, eikä sen poistoja Windowsiin.

    edit: ei paljon kannata Windowsia warettaa, kun lisenssejä on myynnissä 6€/kpl.
     
    mikozuu kiitti tästä.
  6. mikozuu

    mikozuu Member

    Liittynyt:
    29.08.2016
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on Windows ladattu uudelleen. Testasin myös Chromen latausta sekä Movie Makeria, ja molemmat näyttivät toimivan moitteetta, toisin kuin sillä hetkellä kun aloitin tämän viestiketjun. Homma siis pelittää. Suuret kiitokset teille auttajille! Olette aivan mahtavia ihmisiä, arvostan teitä ja työtänne suuresti. Liioin ei voisi kiittää! :)
     

Jaa tämä sivu