1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

BSoD käynnistettäessä

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Joonassh 29.10.2014.

  1. Joonassh

    Joonassh Member

    Liittynyt:
    28.10.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Virtajohtoni revittiin irti seinästä epähuomiossa, kun kone oli käynnissä. Tämän jälkeen kone näyttää BSoD:tä käynnistyksen yhteydessä, mutta Lenovon jollain palautusohjelmalla palauttaa koneen vanhempaan pisteeseen ja tämän jälkeen käynnistyy normaalisti. Missä ongelma? Tällaisen viestin sain:

    Ongelman tunniste:
    Ongelmatapahtuman nimi: BlueScreen
    Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7601.2.1.0.256.48
    Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035

    Lisätietoja ongelmasta:
    BCCode: 1000007e
    BCP1: FFFFFFFFC0000005
    BCP2: FFFFF880048E930E
    BCP3: FFFFF880031CA7C8
    BCP4: FFFFF880031CA020
    OS Version: 6_1_7601
    Service Pack: 1_0
    Product: 256_1

    Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot:
    C:\Windows\Minidump\102914-68546-01.dmp
    C:\Users\Pellon lukio\AppData\Local\Temp\WER-192598-0.sysdata.xml

    Lue tietosuojatiedot verkossa:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x040b

    Jos tietosuojatiedot verkossa eivät ole käytettävissä, voit lukea tietosuojatiedot myös offline-tilassa:
    C:\Windows\system32\fi-FI\erofflps.txt

    Käyttöjärjestelmänä Win7 64-bittinen (Lenovo E520)
     
  2.  
  3. Joonassh

    Joonassh Member

    Liittynyt:
    28.10.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ps. Ensimmäisen BSoD:n jälkeen näytönkirkkaus oli minimissään ja kun sammutin koneen ja käynnistin sen uudestaan (tällöin ei tullut BSoD:tä), niin kirkkaus muuttui suurimmalle, mutta kirkkauden säätö ei toimi vieläkään (kokeiltu on pikanäppäimet, Windowsin asetuksista, AMD:n CCC:n ja Lenovon virranhallintaohjelman kautta).
     
  4. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Tarvitaan .Dmp tiedosto.
    Polusta C:\Windows\Minidump\102914-68546-01.dmp
     
  5. Joonassh

    Joonassh Member

    Liittynyt:
    28.10.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  6. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Tämän ongelman saa korjattua lataamalla uusimman Bios päivityksen Lenovon sivuilta.

    ---------------

    Lataa DDU ( Guru3d Display Driver unistaller ) tästä.
    - Poista vanhat näytönohjainajuri.

    Esimerkki kuva:
    [​IMG]

    Lataa tästä uudet ajurit:

    http://support.lenovo.com/us/en/pro...laptops/thinkpad-edge-e520/downloads/DS014099
     
  7. Joonassh

    Joonassh Member

    Liittynyt:
    28.10.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    BIOSin olen päivittänyt jo aijemmin (ennen päivitystä kirkkauden säätö toimi, samoin kuin asennuksen jälkeenkin). Itse blue screen of death nyt kuitenkin on se suuri ongelma. Järjestelmä kun palautuu aina pisteeseen, jossa jotain tiettyjä windows-päivityksiä ei ole asennettu ja sitten kun ne asentaa, vaatii järjestelmä uudelleenkäynnistymisen --> bsod ja taas sama alusta...
     
  8. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Joku niistä Windowsin päivityksistä bugaa. Kirjoita lista niiden tarjottavien päivitysten numeroista, eli ne KB-alkuiset.
     
  9. Nanna_86

    Nanna_86 Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    97
    Pisteet:
    38
    Ongelma viittaa että Dxgkrnl.sys olisi jotenkin jumissa.

    Kun virtajohto revittiin seinästä epähuomiossa, niin se aiheutti että GPU jää tilaan jossa se ei toimi oikein.

    Käy hakemassa hotfix alla näkyvästä osoitteesta:
    http://support.microsoft.com/kb/983615/

    * Paina " Hotfix Download Availabe " painiketta
    * Seuraavaksi Hyväksyt käyttöehdot
    * Valitse sinun järjestelmään oikea Hotfix tiedosto. Tässä tapauksessa ( x64 bit , windows 7 )
    * Kirjoita Sähköpostiosoitteesi ja syötä vielä turvakoodi.
    * Lopuksi paina " Request Hotfix ". Lataus linkki lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
     

Jaa tämä sivu