1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Blue screen

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi teemuki1 21.09.2018.

  1. teemuki1

    teemuki1 Member

    Liittynyt:
    12.03.2017
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, oon miettinyt pääni puhki jo tän asian kanssa mutta toivottavasti joku teistä voisi auttaa. Mä olin koneellani tässä yks päivä ja mun ruudulle tuli blue screen. Se sano että "kone havaitsi ongelman, kone käynnistyy automaattisesti uudelleen " se ei käynnistynyt joten käynistin sen uudestaam . Ei ollut mitään ongelmia paitsi kunnes aloin pelaamaan rustia, rust lagas ja kaatuili aattelin kokeilla pubg, mutta sekään ei toiminut se antoi 6fps. Sen jälkeen kokeilin r6 ja se taas toimi normaalisti Haluaisin tietää mikä näissä nyt mättää arvelin ite että prossussa jotakin vikaa KONE :Lenovo Legion Y520 15.6 peli kannettava
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Pikemmin kuin prossua on syytä epäillä näytönohjainta ja lähinnä sen ajuria. On mahdollista, että esimerkiksi Windowsin päivityksen yhteydessä on tullut läppäriin sopimaton ajuri. Oikea ajuri löytyy Lenovon sivuilta eli tuolta:
    https://pcsupport.lenovo.com/fi/fi/...ks/legion-series/legion-y520-15ikbn/downloads
    Kohdasta Näyttö ja grafiikka löytyy kaksi ajuria, joista Nvidia eli erillinen näytönohjain on se, joka ongelman aiheuttanee.
     
    teemuki1 kiitti tästä.
  4. teemuki1

    teemuki1 Member

    Liittynyt:
    12.03.2017
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos avusta mutta ei auttanut. Ja blue screen tuli kesken käytön
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Nyt tarvittaisiin tietoa siitä, mitä blue screen-näytöllä lukee, eli estetään tilapäisesti koneen automaattinen sammuminen tuossa tilanteessa ja otetaan kuva blue screen -näytöstä. Valitettavasti en tiedä, toimiiko seuraava ohje sellaisenaan myös Windows 10:ssä, mutta toivottavasti.

    Avaa Ohjauspaneeli ja valitse sieltä Järjestelmä ja suojaus ja edelleen kohta Järjestelmä tai
    Kirjoita hakukenttään Järjestelmä ja klikkaa sitä.
    Valitse vasemmasta laidasta Järjestelmän lisäasetukset
    Avautuu ikkuna Järjestelmän ominaisuudet, josta valitaan välilehti Lisäasetukset
    Klikkaa kohdasta Käynnistys ja palautuminen painiketta Asetukset
    Ota (tilapäisesti) valintamerkki pois kohdasta Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen
    Paina OK
    [​IMG]
    Kun BSOD mahdollisesti tulee seuraavan kerran, Windows ei sammu ja käynnisty uudelleen automaattisesti, vaan jää odottamaan käyttäjän toimia. Kaappaa kuva tästä blue screen -näytöstä ja liitä se seuraavaan viestiisi. On todennäköistä, joskaan ei varmaa, että kuvan teksteistä saa viitteen siitä, mikä kaatumisen aiheutti.
     

Jaa tämä sivu