1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Avast estää Windows 8.1:een päivittämisen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi SimoSaha 31.08.2014.

  1. SimoSaha

    SimoSaha Member

    Liittynyt:
    14.06.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on vähän aiheeseen liittyvä ongelma: Yritin päivittää windowsia 8.1:een tuota windows-kauppaa käyttäen ja juuri kun päivitys alkoi latautua Avast ilmoittelee jatkuvasti että dmw.exe olisi saastunut kansiossa C:/Käyttäjät/Simo/AppData/Local/Temp/msupdate71. Tämä dmw.exe täyttää tätä kansiota trz709A.tmp ja trzb853.tmp ym. tiedostoilla, jolloin kone hidastuu hetkeksi. Joskus jopa kymmeniä minuutin aikana. Nämä tilapäistiedostot ilmwartt aina kun tuo dmw.exe ilmestyy samaan kansioon ja olen niitä poistanut sitä mukaa kun niitä on ilmestynyt.

    Kansiossa on myös msupdate.7z niminen tiedosto, josta löytyy myös tuo edellä mainittu dwm.exe-tiedosto. dwm:ää en voi poistaa koska se on tuolla .7z-tiedostossa. Olen koittanut vaihtaa koko tiedoston nimeä, mutta ilman tulosta.

    Koneena ASUS, käyttis windows 8 64bittinen. Onnistuuko mitenkään esimerkiksi jos onnistuisin päivittämään tuohon 8.1.:seen niin katoaako ongelma? Tai voiko tuon msupdate.7z-tiedoston poistaa?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Taitaa tuo Win 8.1 päivitys säästää vanhat tiedot, joten sitä kautta et pääse viruksesta eroon. Voit odottaa, jos jollakin on parempaa tietoa (minä en edes tunne koko Windows 8:aa), mutta käsittääkseni nuo kansiot msupdate71 ja msupdate.7z ovat molemmat tuon viruksen tekemiä. Ilmeisesti tarkoitat koko ajan dmw.exe-tiedostoa, vaikka puhut lopuksi dwm.exe-tiedostosta, joka on oikea windows-prosessi. Ymmärsinkö oikein, että tuo msupdate.7z on samassa C: ///Local/Temp -kansiossa kuin tuo msupdate71?

    Jos vastaat edellisiin kohtiin kyllä, on oma ehdotukseni, jonka toki saa kyseenalaistaa, että poistat vikasietotilassa molemmat em. msupdate-kansiot. Ellei sinulla jo ole Malwarebytes Anti-Malware -ohjelmaa, lataa se. Valitse ilmaisversio äläkä valitse Pro-version ilmaista kokeilujaksoa, jota asennusohjelma lopuksi ehdottaa. Päivitä MBAM, lisää valikossa 'Asetukset' kohdassa 'Tarkistus ja suojaus' valintamerkki kohtaan ' Tarkista rootkittien varalta'. Valitse 'Mukautettu tarkistus' ja valitse tarkistettavaksi ainakin C-asema. Jos kovalevylläsi on useampi osio tai asema, valitse myös ne.

    Tarkastus kestää hyvän tovin ja lopuksi saat raportin, joka kertoo mahdollisesti löytyneet uhat. Jos jotain löytyy, anna MBAMn poistaa ne.

    edit. Olisit kyllä voinut avata uuden ketjun etkä jatkaa tämän harhaanjohtavan otsikon alla.
     
  4. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Siirretty viestit uuteen ketjuun oikealle alueelle.
     

Jaa tämä sivu