1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Autojen ihmeellinen elämä(tai sen elämän loppu)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi rick79 18.11.2016.

  1. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Mikä kuitenkin on tuollainen?

    @ajaJako
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    Tuolta näytti meikäläisen ensimmäinen auto:

    [​IMG]

    Ajokunnossa yhä. 40 vuotta ei ole ikä eikä mikään.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Tuollainen vastaavanlainen Datsun 1600 sss vm. -71 oli eka linttana. Oli ruosteen / vaaleanvihreän värinen mutta laitatin uuden maalipinnan. Värinumeron sai Koskenkorvasta (013). Nooh tuo oli nyt sattumaa mutta oli sellainen tummanpunainen ja jonkin aikaa todella siisti ennen kuin ruoste taas pukkasi maalipinnan läpi. Vissiin huonosti tehty pohjatyö. Harmi ettei tullut otettua ensimmäistäkään kuvaa.

    upload_2016-12-24_8-0-35.
     
    wwallu kiitti tästä.
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    Ei ollut aabeeässää eikä turvatyynyjä, mutta hyvin pärjäsi. Ja kivaa oli.
     
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Naapurista sai lainata talveksi apulantasäkkejä peräkonttiin lisäpainoksi että kevytperäinen ^ sai lisäpitoa. Kyllä maalla oli mukavaa. :D Mesessä (-91) on perässä kitkalukko ja alle 40 Km/h toimiva asd - lukko. Jotain vikaa ollut siinä muttei haittaa kun tuo ed. mainittu kitkahomma toimii ok. Tuliterät nastarattaat alla niin ei ole heti jumissa kun sataa pari lumihiutaletta.
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    Yleensä reissatessa oli takapenkkikin täynnä joten siitä apua painonjakaumaan. Ja jos jumiin jäi niin pukkasi vähän, tollanen kottero ei paljoa paina.
     
  8. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Kinkkuja takapenkki täynnä...? Köh, tuli näin Jouluna mieleen. :D:cool:
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    No toisinaan, jos asian haluaa noin karkeasti ilmaista. Siveitä maalaistyttöjä...
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Allright. :)

    Laitelkaapas juttuja ensimmäisistä ajovehkeistä, aina mukavaa lueskella kuinka matka alkoi ratin takana.
     
  11. Zhark

    Zhark Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Oma autoilu-urani kestänyt vain reilut 10 vuotta ja en valitettavasti ole omistanut vielä takavetoista autoa. On noita tullut kyllä ajettua useampia, sekä kevyellä että raskaalla puolella. Tavoitteenani on omistaa edes jossain vaiheessa joku amerikanrauta kunnon koneella, takavetoinen auto sekä jousitettu auto (hyde). Viimeisin noista jo toteutunut, seuraavaksi olisi tarkoitus toteuttaa tuo ameriikanrauta kunhan vain saisi rahat kasaan. Monet jenkkiautot myös takavetoisia niin menisi sekin samalla.
     
  12. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    80-luvun bemarit ja mersut olisi niitä oikeita takavetoisia.
     
  13. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    264
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    :p
    Wanha heittää että on Saab hiukka tuunattu....:confused:
    :p -Äääh, en lukenut loppuun, täällähän oli jatkoa ja oikea vastauskin! :cool:
     
    Viimeksi muokattu: 25.12.2016
  14. Persjalka

    Persjalka Active member

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,638
    Kiitokset:
    349
    Pisteet:
    93
    Tuolla edellisillä sivuilla on jo yhden auton (ensimmäisen ja viimeisen) elämänkerta.Matka alkoi hyvin ja loppui romuksi myymiseen.
     
  15. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Laite oli 50-luvun ItäSaksalainen huippupirssi eli IFa F 9 , testiajossa yhden kylmän talven jolloin sen lämmityslaitetta oli helppo kirota , keväällä tinanapit poistivat kilvet turhina painolaisteina ja siihen päättyi se kaahailu , etuveto ja käsijarrukäännöksiä kesärenkailla
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,598
    Kiitokset:
    510
    Pisteet:
    123
  17. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    264
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Länsi Saksassa tehtiin DKW-merkkisenä... :cool:
     
  18. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Joo ja myytiin Donau merkkisinä
    [​IMG]
    Mistä päästäänkin todelliseen harvinaisuuteen ja sen tarinaan
    [​IMG]
    Juttujen mukaan tuo oli alkuperinen Her Hitler jota värkättiin vähän jokapuolella , viimeisimmät Suomeen tuodut vuonna 80 ? Mexicossa
    Mutta toisen tarinan mukaan kuplaa rakennetaan edelleenkin suuressa Brasilian maassa jossa sikäläiset tekniikan ihmelapset ovat säätäneet ne liikkumaan sokeriruoko viinalla eli rommilla , toisaalta matalapuriste biopolttomoottorit tarvitsisivat turbon oli kompressorin ,
    Tietokoneissahan puhutaan jatkuvasti turboista ja kiihdytyksistä mutta kompurat ovat unhoitettua teknologiaa
     
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    11,146
    Kiitokset:
    2,563
    Pisteet:
    223
    Hukkaan menee hyvät rommit.
     
  20. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    7,616
    Kiitokset:
    774
    Pisteet:
    173
    Tuollainen kuvatus löytyi luurista. En muistanut edes napanneeni. Tuli käytyä syyskuussa entisellä kotipaikalla Keski-Suomessa. Kovin oli kesäinen ilmanala.

    mese.PNG

    Töissä näkee noita linttoja mutta ovat kyllä niin loppunpoljettuja ettei kehtaa edes Afrikkaan niitä takseiksi kuvitella. Jotkut asiakkaat siitä huolimatta joka stanan vuosi laittavat katsastuskunnostukseen tonnin rahnaa. Ei voi järjellä selittää sellaistakaan. Onneksi tuo ei ole päässyt ruostumaan eli matka jatkuu. vm 1991, 268000km.
     
  21. Zhark

    Zhark Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    38
    Mahtaa olla trooppinen fiilis kun tuon värinen kulkupeli makaa 25 asteen helteessä sen työpäivän ajan :D. No tuosta varmaan löytyy kylmäkone niin saa viileäksi.

    Minnes on tähtäin keulalta kadonnut? Ovat ainakin väyrysessä katoavaa tavaraa, tuttu joutunut hankkimaan uuden jo kolmesti.

    Edit: Onko tuos siis mustan vai harmaan värinen auto? Harmaa muutaman asteen vilpoisempi.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.

Jaa tämä sivu