1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Asus R9 290X Direct Cu2 OC

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Pumppis91 29.07.2014.

  1. Pumppis91

    Pumppis91 Newbie

    Liittynyt:
    29.07.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tuli tuommoinen ostettua ja siinäpä taisin virheen tehdä. PErkele. Perkele1.

    Käyttiksenä WIN 8.1 PRO
    Emo Asus sabertooth 990FX R2.0
    Prossu amd FX-8150
    Poweri Superflowerin 1000W
    16Gb rammii
    Ja näyttis siis tuo edel mainittu 290x

    Onko kenelläkää kokemusta tuosta FPS:n tippumisesta? Tuota render testiä pyörittää semmosen puol minuuttia ettei mitää, mut sit alkaa tapahtua hirveitä. Näyttää väylälle tuon x1 1.1. Kaikki pelit tökkii niin mahottomasti koko ajan että ihan sylettää. Internettejä selasin, monella tuntu samanlaista ongelmaa olevan eikä mitää apua löytyny. Korttia on viskelty eri PCI-E slottii. BIOSista on joka nappulaa veivattu ja defaulttia kokeiltu. Kaikenmoisilla eri ajureilla kokeiltu 13.12...14.7. Kortti toimii ainoastaa kun kääntää siitä kyljestä sen Quiet Moden päälle... Ainakin luulen että se juuri on se Quiet mode mikä toimii kun tuolta Overdrivesta kattoi niin virrankäyttöraja-asetukset muuttui. Osaako joku neuvoa mitä tälle pitäisi tehdä??
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    kokeiles biosin päivitysti uusimpaan versioon
     
  4. Pumppis91

    Pumppis91 Newbie

    Liittynyt:
    29.07.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Bios on uusin. GPU-Z sensori sanoo että VRM Temperature siellä 100:ssa asteessa Idlessä :/ Löytyiköhän vika vai onkohan vielä jotain muuta. Täytyy tutkia perin pohjin
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    kokeilisin pistää takuisiin tuon kortin, jokin lämpöongelmahan tuossa on jos tuommoisia lämpöjä tumkee... :/
     
  6. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Ainakin vanhemmissa näyttiksissä oli ongelmia tuon DirectCU:n kanssa, ollut huonosti kiristettynä se jäähy. Tai sitten niin massiivinen että taivuttaa piirilevyn kieroksi, jolloin kontakti heikkenee.

    Itse en arvosta tuota DirectCU:ta juuri yhtään, onhan se toki parempi kuin referenssi mutta en kutsuisi sitä hyväksi jäähdyttimeksi.

    Ja FurMark ei ole oikea työkalu näytönohjaimen tehokkuuden selvittämiseksi, toimii lähinnä jos haluaa kokeilla kuinka kuumaksi kortin saa. Aja esim. Heaven Benchmark tai 3DMark, ne kertoo paljon enemmän suorituskyvystä.
     
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Mites kotelo tuuletuksen laita on?
     
  8. Pumppis91

    Pumppis91 Newbie

    Liittynyt:
    29.07.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kotelos on F5 luokan hurrikaani. Se on nzxt phantom 630. Siihe kaikken isoimmat ja vihasimmat potkurit mitä mahtui.
    VRM temperaturet Idlessäkin koko ajan 100. Täs täytyy olla jotai vikaa ja kysellä meneekö takuusee.
     
  9. _Preacher_

    _Preacher_ Member

    Liittynyt:
    12.05.2014
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    just ton takia en tuu ostamaan mitään r9 280 taikka mitään muutakaan, kerroin asiasta mun kaverille mikä kasaa omia koneitaan ite ni kerto vaan ettei kannata.sama vaikka noita sais satasella ni en oo koskemas.kyllä pysyn nvidia korteis.
     
  10. Uppmas

    Uppmas Active member

    Liittynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    2,482
    Kiitokset:
    81
    Pisteet:
    58
    Kerropas mulle millaisia FPS-droppeja mun 7870XT, HD-6850 ja HD6450 tekee? :D
     
  11. _Preacher_

    _Preacher_ Member

    Liittynyt:
    12.05.2014
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    en tiedä kyseisistä korteista mutta en usko et kauheen hyvät fps on, ja riippuu mitä sie pelaat kyseisillä korteilla?
     
  12. Uppmas

    Uppmas Active member

    Liittynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    2,482
    Kiitokset:
    81
    Pisteet:
    58
    No sun uskomuksillasi ei ole paljon väliä, kun MINÄ omistan nämä kortit, ja MINÄ olen henkilökohtaisesti testannut jokaista.
    Juuri sen tehoiset kuin mistä maksoin, ja mistään FPS dropeista ei ole tietoakaan.
    Peleinä mm. BF3, Civ 5, GTA IV, ETS2, WoT, Mafia II, Dirt 3, F1 2012 ym. ym.
     
  13. _Preacher_

    _Preacher_ Member

    Liittynyt:
    12.05.2014
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    jaa...
     
  14. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Tää ois tää foliohattuhomma että kun jonkin atissa (/amd:ssa) on ongelma (vaikka tuossa asuksessa) = jokainen amd on paska
    arvaas onks mun sana sitten validi, mun mielipide on et nvidia on täys paska
    mun nvidia geforce 4 440mx kortilla ei toiminut need for speed carbon, peli toimi musta-musta värilla eikä sitä voinut pelata

    mun mielestä siis kaikki nvidiat on paskoja pysy amd

    eiks ollu huojentava kertomus siitä miten amd on parempi?
     
  15. _Preacher_

    _Preacher_ Member

    Liittynyt:
    12.05.2014
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    juu oli todella :). mitäs mieltä BPVest on?
     
  16. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    Itselläni oli kaksi 4870 ja ongelmana oli vain äänentuotto. Helvetti se oli suihkujetti tasolla. Muuten olen kyllä nvidian korteista tykännyt sen jälkeen. Kontribuuttasin tähän keskusteluun ihan tältä kantilta, ja jos idlessä 100c ni ei ole kyllä muutakuin maanantain kappale tuo kortti, ei ole piirilevyn/prosessorin suunnittelijan vika.
     
  17. _Preacher_

    _Preacher_ Member

    Liittynyt:
    12.05.2014
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    asiasta kukkaruukkuun, oikein tossa ihmettelin ku pelasin call of duty ghostia, sinänsä koko peli tosi raskas vaikka vain yksin peli kampanjaa menin etiäpäin.niin ihmeen sulavasti tollla mun gtx 650ti pyörii vähä säädin asetuksia sinne suorituskykyyn päin,viimeeks ku en fiksannu asetuksia ni pätki koko ajan.ja btw ostin tosta jimms peli hanskan hiiri kädelle ku tuntuu et ois tulossa jännetulehdus oikeeseen ranteeseen, perkeleen kipee.
     
  18. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Itte ostin 280X mallin, enkä ole katunut pätkääkään. Vaihdoin Nvidiasta AMD:hen johon oon tyytyväinen. Milloinkaan, mitään valmistajaa ei pysty tuomitsee yhden tapauksen perusteella.
     

Jaa tämä sivu