1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Asus Gtx 770 kaatuilee

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Peterz_1 30.11.2014.

  1. Peterz_1

    Peterz_1 Newbie

    Liittynyt:
    30.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ongelmani on seuraavanlainen, aina kun käynnistän jonkun pelin tai gpun testiohjelman kone kaatuu.
    Koneen kokoopano on: Intel i5 4670k, asus 770gtx OC, Asus Z87-A, PSU:Corsair CX600M, Samsung 840 Evo 256gig Ssd johon OS on asennettu, 1T Seagate Barracuda HDD.
    Olen kokeillut useampia eri näytönohjaimenn ajuriversioita ja kaikilla on ilmennyt Bsod muutamia sekuntteja pelin käynnistämisen jälkeen.

    Liittenä zippi windowsin crash dumpeista.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2.  
  3. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Onko mitenkään mahdollista kokeilla tuota näyttistä jossain toisessa kokoonpanossa? Voit myös kokeilla vielä tuolla emon integroidulla näyttiksellä että kaatuuko myös sitä käytettäessä.
     
  4. Peterz_1

    Peterz_1 Newbie

    Liittynyt:
    30.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kokeilin emon omaa näyttistä, uudet pelit ja testiohjelmat valittivat dx11 puutettta eivätkä käynnistyneet. Kokeilin Quake Liveä joka ei kaatunut muttei mennyt menuihin vaan näytti vain mustaa ruutua. Vaikea kokeilla tähän hätään toisessakaan kokoonpanossa. Voisiko ongelma olla mahdollisesti näytönohjaimen liian vähäinen virransaanti?
    Ennen kuin kone kaatuu se ehtii pyörittää peliä arviolta 5-10 s sen jälkeen alkaa tuulettimet huutaa ja konee kaatuu.
     
  5. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    No tuo muuttaa asiaa jos se peli pysyy hetken aikaa päällä.. Oletko lämpöjä seurannut? Nimittäin kuulostaa mahdolliselta ylikuumentumiselta jos tuulettimet huutaa täysillä ja kone sammuu.
     
  6. Peterz_1

    Peterz_1 Newbie

    Liittynyt:
    30.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tällä hetkellä on hieman vaikea seurata lämpöjä koska kone on ruvennut kaatuilemaan jo windowsissa ilman että tekee oikeastaan mitään. Voisiko tähän vaikuttaa se että vaihdoin biossista Gtx 770 toimimaan ensisijaisena näytönohjaimena Auto asetuksen sijaan? Tein tämän sen jälkeen kun olin testannut integroitua grafiikkaohjainta. Outoa tässä on että kone oli kaverillani käytössä kuukausia ilman ongelmia. Se oli myös muutamia kuukausia käyttämättä ennen kuin formatoimme sen ja asensimme windowsin uudestaan. Formatoinnin ja uudelleenasennuksen jälkeen kyseiset ongelmat kuitenkin alkoivat. Ensin ongelma oli tosiaan että pelit ja grafiikatesti ohjelmat kaatoivat koneen. Usein niin että peli ehti näyttää grafiikkaa muutamia sekuntteja. Viikon ajan olen tässä nyt asennellut näyttiksen ajureita uudestaan, ja kokeillut tosiaan useampia versioita. Olen myös päivittänyt biosin ajurit. Olen katsonut läpi että kaikki virtalähteen kaapelit ovat kunnolla kiinni. Nykyään tilanne on tosiaan se että kone kaatuu windowsissa ehkä max 5-10 min käynnistämisen jälkeen. Olen katsonut Bluescreen viewerillä crashdumppeja mutten niistä ole osannut kun googletella joitakin ajureita jotka ilmeisesti ovat aiheuttaneet kaatumisen. Seuraavista yksi tai useampi tuntuu olevan jokaisessa crash dumpissa: dxgkrnl.sys, dxgmms1.sys, nvlddmkm.sys. Googlen mukaan asia liittyisi Nvidian drivereihin, kaikissa ajuriversioissa mitä olen kokeillut on kuitenkin samat ongelmat jatkuneet. Olen käyttänyt Display Driver Uninstalleria ajureiden poistamiseen.
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Onko uudelleen asennuksen jalkeen asennettu kaikki laiteajurit ja otettu microsoftin päivitykset?
     
  8. Peterz_1

    Peterz_1 Newbie

    Liittynyt:
    30.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kaikki tarvittavat laiteajurit on tietääkseni asennettu ja windows on tällä hetkellä ajan tasalla päivitysten suhteen.
    Voisiko joku muu ajuri kuin näytönohjamen ajuri aiheuttaa kaatuilun? Jos näin niin miten saisin selville mikä ajuri sen aiheuttaa/mitä pitäisi päivittää?
     
  9. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kerrottuasi, että ongelma tuli uudelleen asennuksen jälkeen, niin ensimäisenä tulee mieleen emon tarvitsemat laiteajurit.
    Emon laiteajurit löytyvät emolevysi valmistajan sivulta, emon tyypillä.

    edit: siis täältä: http://www.asus.com/Motherboards/Z87A/HelpDesk_Download/
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2014
  10. Peterz_1

    Peterz_1 Newbie

    Liittynyt:
    30.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Muistaakseni asensin ne kyllä mutta tarkastan asian huomenna.
     
  11. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    mitäs keskusmuistia koneessasi on? voisit kokeilla toisilla muisteilla,voi olla muisti vikaakin toi.
     

Jaa tämä sivu