1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apu Win 10 kanssa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi thesuperandyz 01.10.2016.

  1. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Samaa mieltä Wwallun kanssa, että on turha syyttää ketään "hektisen hutkinnan" perusteella kun pitäisi olla selkeät järjestelmällisen tutkinnan ym. aikaansaamat vedenpitävät todisteet. Voitaisiin jopa sano jos nuo perusteettomat syytökset saisivat kohteekseen tietyn henkilön niin voitaisiin puhua jo siitä, että Suomen lain mukaan kunnian loukkauksesta.

    Se on hienoa, että nykyaikanakin tuolla "mustatuntuu"-perusteella lynkataan ihmisiä. Keskiajalla se saattoi olla okei (vrt. noitavainot), mutta tuollaisen ei pitäisi kuulua nykyaikaan, koska se kertoo vain ihmisyksilön tyhmyydestä...

    UGH
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Saatavilla olevat faktat kirjattu ylempään viestiin... Että UGH vaan
     
    Makesx ja i9Extreme kiittävät tästä.
  4. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    No hei, nythän sinulla on omasta mielestäsi täysin vedenpitävät todisteet ja "mutut" tässä asiassa niin puhelin sievään käteen tai näppäimistö kainaloon ja yhteys Poliisiin ja Verottajaan. Sitten varmaankin voit nukkua yösi rauhassa?

    Vai keräätkö rohkeutta vielä kirjoittelemalla täällä (jokainen sekunti on tarkeä, että saadaan kriminaali kiinni)?
     
    wwallu kiitti tästä.
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Kuten sanoin en tue rikollista toimintaa, se on se pointti. Toki on pari tuttua virkavallan edustajana joten voisin vaikka vihjastakki, kiitti muuten, hyvä idea.

    Toki jos löytyy joltaki selitys mistä noi lisenssit on niin kiinnostaa sekin.

    Olikos sillä yli tuhat palautetta? Voihan se olla niinki että se on ostanu 1000 tietokonetta kotiin ja myy ne lisenssit eteenpäin koska käyttää vain Linuxia.. Kuulostiko uskottavalle? No älä, ei munkaan mielestä :D
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
  7. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,620
    Kiitokset:
    686
    Pisteet:
    123
  8. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Suosittelen soittamaan vihjepuhelimeen tai vastaavaan sähköiseen instanssiin ellet satu tuntemaan juuri oikealta osastolta kaveria. Tunnen myös muutaman mutta en kyseisiä asioita käsittelevältä puolelta (niin kuin moni muukin suomailainen, koska olemme suht vähälukuinen kansa). Tunnen myös palomiehiä, lääkäreitä, roskakuskeja... ;)

    Tämä olisi kannattanut tehdä ennen kuin rupeat vatvomaan asiaa täällä, eikös niin? Luulen , että ainut ja oikea tapa selvittää tuo on toteuttaa tuo yllä oleva.

    Tämä on täyttä ns. "mutua", ei pätevää todistelua...
     
    wwallu kiitti tästä.
  9. Makesx

    Makesx Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2016
    Viestejä:
    274
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    @IlmoPJ Sulkisitko
    ketjun, menee ihan offtopic.
     
  10. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Samaa mieltä, koska näitä aiheseen ei liittyviä asioita käsitellään yleensä (jos halutaan joku lopputulema) muualla kuin julkisilla foorumeilla. Sääli, että jonkun kaupankäynti vaan kärsii epäasiaalisuudesta.

    Suomessa on maailmanmittapuussa erittäin hyvin toimiva oikeusjärjestelmä ja meidän on vaan luotettava siihen. Jossain muualla maailmassa joku voisi olla jo hirressä näillä spekseillä...
     
  11. Makesx

    Makesx Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2016
    Viestejä:
    274
    Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    28
    Olit kyllä mukana tuossa keskustelussa...
     
  12. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Hyvä huomio, mutta lue vielä kerran lainaamasi teksti niin ymmärrät. Tämä oli omalta osaltani periaate kysymys eli Suomi on oikeus valtio missä ketään ei saa syytellä julkisilla foorumeilla (etenkään "mutulla") ja siitä voi myös tällöin joutua itse vastuuseen...
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Jos avaa netin niin huomaa että aika useitakin ihmisiä epäillään ja vaikka mistä. Mutta on mulla paljonki tietoa siitä että huutonetissä kaupataan koulujn koneista pöllittyjä lisenssejä, kirjaston koneista vietyjä lisenssejä, jne... En jaksa uskoa että tää tyyppi on jostain vaan saanu yli tuhat lisenssiä jotka se on lahjottanu melkein pois, vielä vähemmän uskon että se on jostain ostanu ne vaikka 50€ kappale ja nyt myy niitä 30€ kappale. Hinta kertoo aina oman tarinansa. jos mulle joku myy 2014 vuoden mersua 500€:lla niin uskallan epäillä että kaikki ei oo ok, ja uskallan sen myös sanoa.

    Se mikä herättää ihmetystä on että aika suorasukasesti ihmiset tuntuu uskovan ettei tuossa oo mitään hämärää vaikka sokea riittaki näkee että jutussa on aukkoja enemmän ku mummon kalsareissa. noh, joillaki on erilaiset moraalikäsitykset ku toisilla.

    Ketään ei muuten tuntunu härittevän sekään että luvataan 100% toimivuustakuu mutta kuitenkin myyjä vastas ostajalle jonka lisenssi ei toiminu että hän ei ole vastuussa lisenssien toimivuudesta vaan Dell sekä MS.... Tuokaan ei varmaan oo yhtään outoa. Osta honda, takaan että se on 100% prosenttisesti täysin kunnossa ja annan sille toimivuustakuun, kuitenkin jos se ei toimikkaan niin sen toimivuudesta on vastuussa Rinta-jouppi ja viime kädessa Hondan tehdas... SIIS WTF!!!!

    Mä oon varmaan sitte niin erilainen kun mun jokainen lisenssi on laillinen, ja hommattu laillista tietä. Myös kaikki muu mitä omistan on ostettu aina laillista kautta, en osta piraattituotteita, en hae juoksukaljoja, jne... mut ehkä se oon vaan mä...

    Vielä on pakko sanoo että jännä tapa tulla foorumille nyyppänä ja ruveta heti aluks haastamaan riitaa ja mesoomaan, ehkä tuokin on vaan mun mielestä outoa. mahtaakohan kyseinen herra toimia aina elämässään noin.. Työpaikalla, kaupassa, baarissa, jne.... Ihmeellinen on tämä mualima tuumas Esa Pakarinenki aikoinaan
     
  14. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    No niin, taas sinulta tulee tuota samaa jauhantaa eli pelkkiä oletuksia. Tässä asiassahan ei keskusteltu valinnoista mitä ihminen tekee elämässään vaan siitä, että toista ei voida syyttää näin hatarin perustein. Hoida syytöksesi ja epäilysi niiden todistamiseksi oikeita reittejä.

    Ja mitä tulee riidan haastamiseen niin se ei ole ollut tarkoitukseni (jotkut vaan hermostuu helposti). Huomaatko itse, että alat mennä henkilökohtaisuuksiin ja jopa syytät minua jo mm. harmaantalouden tukemisesta (ei kauhean kypsää).

    Joko et halua ymmärtää tai sitten olet täysi puupää (se Pätkän kaveri)...
     
  15. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Yksi tuhannesta, tosi vankka peruste suositella maksamaan 150 euroa lisää windowsista kuuden sadan budjetilla. Näppäilyvirhe, rikkinäinen kone tai muuten vaan katkera ostaja ovat paljon toimimatonta lisenssiä todennäköisempiä syitä tuolle.

    Ja kyllä Microsoft vastaa koodiensa toimivuudesta. Tosin mitään takeita siitäkään ei ole kun nuo jo mainitut kymmenet tuhannet työntekijät ovat viime vuosina keskittyneet lähinnä kiusantekoon.

    Nuo ovat laillista tietä hommattuja laillisia lisenssejä. Nettikirjoittelut ei asiaa miksikään muuta, pitää tehdä ilmoitus viranomaisille jos haluaa muutosta asiaan.

    Mutta kunnianloukkaus on kevyttä... Isommat sakot siitä saat kuin juoksukaljoista.
     
    LaMourha kiitti tästä.
  16. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    -Epäily ei täytä kunnianloukkauksen tunnusmerkistöä.

    -Wwalluhan tietää että ovat aitoja laillisia lisenssejä, ole hyvä ja pistä tarinalle piste, eli kerro mistä ne on ja miten niitä voidaan myydä reilusti alle ohjehinnan?

    - Wwalluhan on ostanu tuolta lisenssin, joten laita yv:nä laskusta kopio jotta nään firman nimen, y-tunnuksen sekä sen että on käytetty viitenumeroa. Unohdan koko asian heti.
     
    Makesx kiitti tästä.
  17. Maxmil

    Maxmil Member

    Liittynyt:
    12.10.2014
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Tuolta Kinguinilta olen hankkinut 5 Win 10 Pro lisenssiä omiin ja muutaman sukulaisen koneisiin. Kaikki toimivat ja aktivoituivat. Hinta 25-26 euron luokkaa. Nyt 27 e. Halvin tietääkseni. Laittomaksi ei kukaan ole väittänyt.
    Lisäys: Jos joku myy sieltä ostamiaan 30-70 e/kpl, ainahan siinä voitolle vielä jää.
    https://www.kinguin.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2016
  18. LaMourha

    LaMourha Member

    Liittynyt:
    05.12.2013
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Ei taida olla Wwallun hommana laittaa tarinalle pistettä (syytön kunnes toisin todistetaan), koska se on jo olemassa. Eiköhän se ole nyt sinun hommasi todistaa "rikos" (ylimääräistä energiaa siihen ainakin näyttäisi olevan). Eli siitä vaan virallisia reittejä asiaa eteenpäin viemään. Varmaankin sitten tiedotat lopputuleman kun se pääsee loppupisteeseensä? Kiitos.
     
    wwallu kiitti tästä.
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Enpä tosiaankaan viitsi alkaa selvittämään mistä nuo ovat peräisin. Dellin käyttämättömiä lisenssejä varmaankin, ja jos tosiaankin pistät ilmoitusta asianmukaisille tahoille niin selviää miten ne on tuon myyjän käsiin päätyneet. Minua ei suoraan sanottuna edes kiinnosta. Noitahan voisi kyllä myydä vaikka kuinka halvalla jos haluaisi kun kerran on varaa tyrkyttää ilmaiseksikin, jopa niille jotka eivät moista millään haluaisi.

    Mutta mulle taitaa tämä keskustelu jo riittää.
     
    FiveBridges ja LaMourha kiittävät tästä.
  20. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,620
    Kiitokset:
    686
    Pisteet:
    123
    Eiköhän tämäkin aihe ole sitten taputeltu.
    Viestiketjun aloittajallekkin taisi asia tulla erittäin selväksi,
    mistä kannattaa wintoosa käyttis hommata.
    Kaikki on syyttömiä,kunnes on toisin todistettu.:)
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2016
  21. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Juu antaa olla. Jäin tosin kaipaamaan vaihtoehtoista selitystä. Kun niin varmoja ollaan että kyseessä on laillinen toiminta.
     

Jaa tämä sivu