1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AnySee E30 Series (yleissofta sekä C & T malleille)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi JHawx 14.04.2008.

  1. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samat ongelmat taitaa olla melkein kaikissa laitteissa, varsinkin jos yrittää pärjätä vastanottimen omalla ohjelmalla.

    Tosin tuon usb-kaapeli kohdan voi jättää pois, jos käyttää pci-korttia...
     
  2.  
  3. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, tähän hintaluokkaan et paljoa vaihtoehtoja taida löytää?
    Olen beta testaaja, aikoinaan ostin tuon kortillisen boxin, nyt alkaa pikkuhiljaa jo toimimaan kunnolla win7 (käytän "kunnolla" käsitetttä löyhästi)

    - antennisignaali on liian voimakas/heikko
    : Tämä johtuu joko liian pitkistä kaapeleista tai siitä että signaalia vahvistetaan ulkoisesti matkalla, jolloin signaali voi kantaa 2 eri signaalia. Kun se tulee 3 kanavaan koodattuna, niin mitäpäs sitten jos tulee kaiku signaali kun se on vahvistettu ja tulee jälkijunassa? Boxi saattaa nähdä 6 eri signaalia ja mennä sen takia sekaisin.
    Kalliimmissa boxeissa on signaalin eroittelija, joka tarkistaa viiveellä kuvan laadun, ohjelmisto tähän ei pysty anyseellä tällä haavaa, tai tarvitsisi lisää prosessoritilaa.

    - usb-kaapeli on liian pitkä/lyhyt
    : Johtuu siitä, että mitä pidempi matka ja resistenssi, signaali heikkenee piuhassa, lisäksi koska laite ei ota omaa virtaansa muualta, se ei saa tarpeeksi virtaa ja ehyllistä signaalia toimiakseen kunnolla. Eihän taskulamppukaan toimi ellei saa tarvittavaa jännitettä, kun ei jaksa sytyttää hehkulankaa palamaan? (poltin, ei led /facepalm) Tästä syystä esim. Mokkulat ei välttämättä toimi kunnolla, jos niissä on kiinni liian pitkä antenninjohto /usb piuha, tosin on olemassa usb kaapeliin kiinnitettäviä signaalin häiriön poistajia, olette varmaan joissakin nähnytkin niitä? sellaisia palloja jotka on usb kaapelin ympärillä?

    - annennikaapeli on liian pitkä/huono
    : Huonosti kytketty kaapeli ei kytke kaapelia toiseen ja signaali ei siirry, poikkinainen antenni ei myöskään siirrä virtaa, mitä oikein odotat? Kun kaapelin kupari ei ole oikein kiinni, se ei siirrä tietoa.

    - Windows-asennus on liian vanha
    : en muista maininneeni tästä missään, virkistäppäs muistiani? Ohjelmistoon tulee aina korjaavia päivityksiä, usb1.1 ei toimi usb 2.2 laitteella ilman oikeita ajureita. Toisinaan tulee päivitys joka korjaa usb toimintaa koska windows ei käsitä sitä. Aina kannattaa olla uusimmat päivitykset, ihan jo tietoturvan takia. Mitenkäs poijjaat olette varautuneet usb 3.0 tuloon? Teoriassa se pystyy kevyellä päivityksellä jopa puskemaan usb 2.1 portin kautta nopeammin tavaraa,jolloin esim. anyseeltä voitaisiin saada parempaa signaalia ja kuvanlaatua entisestään ???

    - näytönohjaimen 'driveri' pitää päivittää uusimpaan
    : Glide, näytönpehmennys ym joita ohjelmistot käyttää piirtääkseen parempaa kuvaa ruudulle, kuuluu tietokoneen perustoimintaan. Uudet rajapinnat yleensä vaatii tätä toimiakseen kunnolla. Kun peli ei ymmärrä annettua käskyä piirtää se pinnalle, korvaa se tämän yleensä mustalla ja olematta piirtämään tätä. Hyvänä esimerkkinä Star Wars knights of the old republic- peli, jossa sith armeijoilla on päällään kultainen haarniska. Pitkän aikaa luulin niillä olevan musta haarniska, kunnes ajuripäivitys paljasti sen, että kyseessä oli loistava kulta. Sen sijaan, että video piirrettäisiin suoraan pinnalle, tässäkin tapauksessa on alpha kanava, joka piirretään kuvan alle poistamaan esim. sitä, että musta ei ilmenisi jokaisen pikselin alle, joka ei ole siirtynyt laitteelta ohjelmistolle (signaali 75%, eli 25% ei ole tullut läpi). Näin ollen nämä pikselit joudutaan arvaamaan ja kopioimaan lähimmästä pikselistä.

    - etc. etc...
    :Jep aina tulee löytymään vikoja ja syitä. Muista toki, että laite on signaalin vastaanotin, joka taitaa toimia aika hyvin, kuva siirtyy edes jotenkin pc:lle, joka ohjelmiston avulla muuntaa tämän kuvaksi. Totta, ohjelmisto ei ole ollut ihan priimatavaraa, mutta käyttäjiltä on tullut palautetta, että kolmannen osapuolen ohjelmistoilla on saatu kohtuuhyviä tuloksia. Itsekin olen sitä mieltä, että laite on kohtuu hyvä, kunhan ohjelmisto saataisiin kasaan. Miksiköhän luulet että ketju on muodostettu? jotta kjäyttäjiltä saataisiin palautetta ja ongelmia saataisiin selville.

    Ongelmiin varmasti olisi ratkaisujakin: Ulkoisen virtalähteen lisääminen, siirtyminen käyttämään sateliittia signaalin siirtoon, nopeamman signaalin laittaminen usb3. myötä (jolloin signaalia ei tarvitsisi encryptata ja pakata...) jne jne jne...

    Toki, on olemassa parempiakin boxeja, mutta ovatko ne hinnaltaan parempia suhteessa tähän hintaluokkaan? Kerroppas, ostitko sen kalliin laitteen joka hyllyllä oli? kerro totuus?
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2010
  4. Mazello

    Mazello Member

    Liittynyt:
    09.03.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kirjoitetaanpas oma tarina lyhyesti:

    Parisen vuotta sitten ostin Anyseen E30 Plus boksin antenniverkoon ja petyin aivan uskomattoman karvaasti, ohjelmisto pätki ja bugitti minkä kerkesi, ei toiminut muiden ohjelmien kanssa, tallentaminen oli tuskaa ja sitä rataa... Neljän raivoamiseen päättyneen kokeilun jälkeen laite laitettiin itsesuojelullisista syistä kaapin nurkkaan ja siellä se aikaansa viettikin lukuisten myyntiyritysten päätyttyä tuloksettomina.

    Nyt noin 1,5 vuotta myöhemmin löysin laitteen kaapin nurkasta, asensin täällä olevin ohjein ja käytän nyt tyytyväisesti Windows media centerin kanssa. Iso kiitos siis koko topicille ja erityiskiitos JHawxile! Harvoin aluksi näin susipaskasta kokemuksesta sikiää mitään hyvää. Tosin nyt käytössä työasemalla eikä tuossa mediakoneessa, mutta pitäisi kai 2,4 P4 768mt muistilla jaksaa tuon kanssa toimia? Mutta maksukanavia ilmeisesti ei saa edelleenkään toimimaan kolmannen osapuolien ohjelmien kanssa?
     
  5. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  6. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä se varmaan käyntiin lähtee, mutta sanoisin että noin nyrkkisääntönä pitäisin 1 gigan muistia xp:llä (min 2gig suositus) ja 2 gig min 7:lla. (suos 3). Vistaa en enää suosittele kun 7 julkaistiin. Tämä siksi, että windows itsessään vie n. 200-400 megaa muistia. (7 hieman enemmän).
    Tällä haavaa en voi sanoa mitään maksukanavista, itselläni on kortinlukija, mutta kanavia ei ole tilattuna taloudellisen ahdingon takia.
     
  7. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pikkasen offtopic juttu, mut tuo muistin käyttö Vistassa ja Win7:ssa on tarkoituksellista. esim. omassa tapauksessa aluksi oli 2GB DDR2:sta ja tuntu hitaalta. Kävin ostaa 2GB lisää ja hiffasin että järjestelmä heitti ne näytönohjaimelle. Selvittelin sitten syyn, että miksi näin ja selvisikin. Olen laiska ja en jaksa selittää, ketä asia kiinnostaa, ni kysykää Googlelta. (esimerkkihaku: Windows 7 ram memory usage).

    Nyt pikkasen jopa aihettakin. Windows 7:ssa tällä uudella softalla ei oo mitään ongelmaa, ainakaan toistaiseksi, ainakaan itelläni.
     
  8. Jusa2

    Jusa2 Member

    Liittynyt:
    23.06.2004
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, tähän hintaluokkaan et paljoa vaihtoehtoja taida löytää?
    Olen beta testaaja, aikoinaan ostin tuon kortillisen boxin, nyt alkaa pikkuhiljaa jo toimimaan kunnolla win7 (käytän "kunnolla" käsitetttä löyhästi)

    Tässä hintaluokassa Anysh.. taitaa olla ainoa vaihtoehto, joten piste sulle.

    - antennisignaali on liian voimakas/heikko
    ': Tämä johtuu joko liian pitkistä kaapeleista tai siitä että signaalia vahvistetaan'

    Minulla ei ole antennisignaalin heikkouden/voimakkuuden kanssa ollut ongelmia. Kunhan muistelin jotakin aiempia vastauksia erilaisiin ongelmiin.

    - usb-kaapeli on liian pitkä/lyhyt
    ': Johtuu siitä, että mitä pidempi matka ja resistenssi, signaali heikkenee piuhassa, lisäksi koska laite ei ota omaa virtaansa muualta, se ei saa tarpeeksi virtaa ja ehyllistä signaalia'

    Mun Usb-kaapeli on 1,5 metriä pitkä. Taitaa olla kolmas ja parasta a-laatua. Kolmannessa koneessa kiinni. Signaalin pitäisi olla tosi 'ehyttä'.

    - annennikaapeli on liian pitkä/huono
    : Huonosti kytketty kaapeli ei kytke kaapelia toiseen ja signaali ei siirry, poikkinainen antenni ei myöskään siirrä virtaa, mitä oikein odotat? Kun kaapelin kupari ei ole oikein kiinni, se ei siirrä tietoa.

    Antennikaapeli on vaihdettu. Pituus 2 metriä. kuparit on tiedossa.

    - Windows-asennus on liian vanha
    : en muista maininneeni tästä missään, virkistäppäs muistiani? Ohjelmistoon tulee aina korjaavia päivityksiä, usb1.1 ei toimi usb 2.2 laitteella ilman oikeita ajureita. Toisinaan tulee päivitys joka korjaa usb toimintaa koska windows ei käsitä sitä. Aina kannattaa olla uusimmat päivitykset, ihan jo tietoturvan takia. Mitenkäs poijjaat olette varautuneet usb 3.0 tuloon? Teoriassa se pystyy kevyellä päivityksellä jopa puskemaan usb 2.1 portin kautta nopeammin tavaraa,jolloin esim. anyseeltä voitaisiin saada parempaa signaalia ja kuvanlaatua
    entisestään ???

    Taisi olla Anyseen 'tuesta' josta sain vinkin asentaa Winkku uudelleen.

    USB-ongelmia ei minulla ole ollut koskaan.
    Kuvanlaatu on ok. Ohjelmisto on ihan p:stä

    Ajastetut tallennukset voivat tallentua, tai sitten ei. 'Onnistuneita' tallennuksia voi katsoa tai sitten ei. Ajansiirto(timeshifting) toimii yleensä toisella tai kolmannella kerralla tai sitten ei koskaan.

    - näytönohjaimen 'driveri' pitää päivittää uusimpaan...
    ': Glide, näytönpehmennys ym joita ohjelmistot käyttää piirtääkseen parempaa kuvaa ruudulle,'

    Arvioni on, että laite on keskeneräinen ja softa on täysi paska.

    Ystävällisin terveisin

    Jussi
     
  9. Ametisti

    Ametisti Member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miksi Anyseesta on hävinnyt kuvankaappausmahdollisuus eli se ei toimi enää? Viimeisin, jossa se on toiminut on 2.1.0 beta 2 ja sitä itse käytän nyt. anysee.fi sivuilla oleva 2.1.0:ssa se ei toimi eikä myöskään anysee.nl sivuilta löytyvästä viimeisestä 2.1.1 versiosta. Ärsyttää vekslata, kun aina toivoo, että uusimmassa ohjelmistossa se ominaisuus olisi korjaantunut.

    Toivottavasti asia saadaan korjattua.

    Sari
     
  10. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten sanoin, olen beta testaaja, en software developer.
    Kiitos palautteesta, onneksi me muut sentään osaamme käyttäytyä sivistyneesti. Ja totta, sinula on aina 30 päivän palautusoikeus ja vaihtooikeus kaupassa, jos laite sinusta ei toimi siten kuin pitäisi, sinun kannattaa varmaan ostaa parempi malli, kuten ehka-aito telkkari jo lopettaa "pelleily" kannettavan laitteiston kanssa. Aidossa viritinmallitelkussahan tulee purkusoftan mukana myös näyttö (kas kas, niinhän tuleekin /enkelikuoro laulaa taustalla hallelujaa)

    Jos oikeasti jatkossa jatkettaisiin sivistyneesti laitekehityksen parissa
    , eikä alettaisi trollaamaan omia mokailuja, joihin luetaan se, ettei vaihtanut laitetta parempaan ja kalliimpaan malliin, niin ok. Itse olen tyytyväinen tuotteeseen, nyt kun se toimii windows media centerillä.

    Jos apu ei kelpaa, niin paska nakki, meidän ei tarvitse auttaa sinua, mutta silti teemme sen. Huom. Minä en ole palkattu anyseen toimesta, minulla tai perheelläni ei ole kytköksiä firmaan, muuten kuin olemme vapaaehtoisia toimijoita ja yritämme parantaa laitteen ongelmia. Halusit vastauksia, sait niitä ja kuten edellä mainittiin, niin nämä ongelmat ovat yleisesti geneerisiä jokaisella laitteella. Jos ei kelpaa niin ehdotan suurta annosta LSD:tä, niin aurinko alkaa hymyilemään ja maailma näyttää kristallin kirkkaalta ilman ongelmia.

    Lopetan flaimauksen omalta osaltani, enkä ruoki trollia.
    /Sarcasm OFF
    p.s. En tule huomioimaan Jusa2 kommentteja jatkossa asiattomina.

    Hyvä huomio, luultavasti liitoksissa siihen samaan ongelmaan, joka tuli transparencyn kanssa, jolloin tuo ominaisuus poistettiin. Laitan ilmoituksen eteenpäin ehdotuksena tämän palauttamisesta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2010
  11. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Kuvankaappaus 2.0.6 versiossa toimii niinkuin toimii kaikki muutkin toiminnot.
     
  12. Molexi

    Molexi Guest

    Tässä nyt olen yrittänyt käytellä tuota anyseen e30:tä ja täytyy kyllä nyt sanoa että tuon ohjelmisto on todella huono. Ensikokemus oli läppäriin kytkettynä suorastaan karmaiseva kun kanavan vaihto kesti lähes 10 sekuntia tai enemmänkin. No laitoin sitten kiinni tehokkaampaan (core2duo) pöytäkoneeseen ja kanavienvaihto onkin jotenkin siedettävää.

    Ohjelmiston tapa näyttää videoikkuna ja kontrollit erillisinä on kyllä jotenkin älytön, miksei ne voisi olla samassa kuten esim. vlc:ssä. 24" 1920*1080 näytöllä kaytettynä kontrolli härpäke on jo niin pientä tihrua ettei meinaa saada selvää napeista 50mc päästä saati sitten kauempaa, ja miksei nappuloissa ole windowsissa vakiona olevia tooltippejä, että tietäisi mitä mikäkin namiska tekee ennenkuin sitä painaa? EPG:kin on kuin 800*600 näytöille suuniteltu eikä sen ikkunaa käsittämättömästi saa venytettyä suuremmaksi.

    Kokeilin äsken ajastettua tallennusta joka katkaisi kamelin selän ja sai aikaan tämän kirjoituksen: Tallennuksen alkaessa ohjelma pomppaa etualalle näyttämään televisiokuvaa välittämättä siitä että käyttäjä ei ehkä haluaisikaan katsella tv:tä juuri nyt koska oli laittanut ajastetun tallennuksen. Myös se, että tallennuskansio vaihtuu oletukseen lähes joka kerta, kun yrittää tallennuksia ei ole hauskaa.

    Myös sellainen pieni ongelma on esiintynyt joka kerta kun olen ohjelmaa käyttänyt, että kuva ei tule näkyviin joskus käynnistettäessä tai kavavaa vaihdettaessa ja usein myös ääni rupeaa pätkimään ja lopulta ei kuvakaan näy. ONNEKSI mediacenteri suostuu toimimaan tämän kikkareen kanssa. Myös se että liikkuva kuva näyttää paremmalta ja terävämmältä mediacenterillä katsottuna on hämmästyttävää.

    Versio on siis 2.1.0 ja koneissa Windows 7
     
  13. Molexi

    Molexi Guest

    2
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.03.2010
  14. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Asus X70AC kannettava, käynnistys ja sammutus kestää hieman mutta kanavat kyllä vaihtuu kahdessa sekunnissa Win7 64 bit Premium.
     
  15. Jusa2

    Jusa2 Member

    Liittynyt:
    23.06.2004
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve JHawx

    Olen rimpuillut Anyseen kanssa yli kaksi ja puoli vuotta kunnon pöytäkoneilla. Telkkarit on telkkareita...

    Kun viimeisin päivitys tuli, odotin ehkä liikoja.

    Ei trollausta eikä flaimausta.

    T. Jusa2

    P.S. Ei tarvitse vastata
     
  16. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    JUURI sinun kirjoitukseesi tarvitsee vastata! :)

    Aivan. Kuten hieman aikaisemmin kirjoitin, minulla yhdistelmä Anysee E30 C Plus ja DVBViewer toimii erittäin hyvin ja on toiminut niin jo pitkään (Anyseen oma viewer pelaa myös purkin kanssa, mutta on melko avuton riisikyhäelmä aivan liian monine puutteineen). Mutta yhdistelmän toimivaksi rukkaaminen vei ehdottomasti enemmän aikaa ja vaati selvästi enemmän kaikenlaista värkkäämistä kuin olin odottanut, joten OLET monessa suhteessa ilman muuta oikeassa! Suomen kieltä ÄÄRIMMÄISEN, KÄSITTÄMÄTTÖMÄN huonosti (kirjoittaa) osaavan ja monista asioista selvästi kovin vähän ymmärtävän JHawxin diletanttikommentit kannattaa useimmiten jättää täysin huomioimatta. Kielikurssia hän tarvitsisi - ja tarvitsisi kovasti! -, ei täällä ymmärtämättömänä temmeltämistä ja muiden, häntä viisaampien mollaamista. JOS hän tosiaan edustaa Daimleria, olen surullinen ja huolissani Daimlerin puolesta.

    Itse satun olemaan OIKEA asiantuntija ja ammattilainen (esim. ohjelmoija, it-kouluttaja, tietotekniikan neuvonantaja ym. ym. yli 25 vuoden kokemuksella - mikä tekee minut HYVIN nöyrän kiitolliseksi menestyksestäni), en ammattilaiseksi JHawxin tapaan TEKEYTYVÄ (korkea)kouluttamaton höpöttävä amatööri, joten yhdyn tuskaasi. Toistan: Minulla Anysee E30 C Plus toimii erittäin hyvin, mutta melkoista, todellista asiantuntemusta sen toimintakuntoon saattamisessa tarvittiin. Olen NYT tyytyväinen Anyseeheni, mutta "telkkari tosiaan on telkkari". Kytke ja nauti heti. Näin ei Anyseen kanssa, jonka toki SAA toimimaan ihan hienosti hieman (tai joskus jopa paljon) vaivaa näkemällä.

    Ole siis hyvillä mielin, Jusa. Me kaikki nautimme osuvasta, tietävästä kirjoittamisestasi. Jatka juuri noin JHawxin lapsellisesta ja hupaisasta tyrannismista välittämättä. :)
     
  17. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika turha rimpuilla kovin pitkään, kun Anyseen kanssa yhteensopiva Dvbviewer maksaa 15 euroa ja käyttöönottoon on olemassa hyvät ohjeet selvällä suomenkielellä.

    Oikealla ohjelmallahan Anysee toiminee yhtä hyvin, kuin mikä tahansa muukin digivastaanotin.
     
  18. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisi hauskaa tietää miten moni hankki Anyseen laitteen siksi, että siinä on tuo kortinlukija mukana. Ainakin minulle se oli suurin yksittäinen syy Anyseen ostolle. Ilman kortinlukijaa en tuskin olisi laitetta hankkinut.
     
  19. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Harmi kun kortinlukija ei toimi kuin omalla ohjelmalla...
     
  20. jporiseva

    jporiseva Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toimiihan! Ainakin minulla on käytössä Windows Media Center ja hyvin toimii kortinlukija. Myös ProgDVB ohjelmalla olen saanut toimimaan, mutta hiukan epävarmasti tosin (softa kaatuilee paljon).
     
  21. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onkohan kukaan lukenut aikaisempaa lähettämääni viestiä? (ym.)
    Fixuimmat sherlockit on hiffannu jo, että ym. linkin ohjelmist pvm. on eri, mikä on anysee sivustolla ladattavissa.

    Selvitettyjä ongelmia:
    - EPG ajastus useammalle kanavalle; hommien jälkeen käynnissä oleva kanava on eri kuin mitä paneeli näyttää. (TV-kuvassa: Nelonen kun paneelissa TV1[TV1 = edellinen ajastettu kanava] )
    - Mulla ei ainakaan XP:ssä maksukanavilla timeShift toimi.. 7:ssa toimii normaalisti ja heikommassa koneessa, kun yrittää avata HD-kanavan, ni softa kaatuu...

    Tuohon "kun yrittää avata HD-kanavan, ni softa kaatuu..." vielä tarkennusta. Tämä siis XP-koneessa, joka hikiseen pyörittää Doom3:sta.
     
    Viimeksi muokattu: 22.03.2010

Jaa tämä sivu