1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AMD - Nvidia - Intel uudet komponentit

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 01.06.2016.

  1. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Niin ehkä joissain peleissä. Pointtihan oli että en itse suosittelisi kumpaakaan noista jos nyt vakavasti aikoo pelailla 2k tai 4k resoilla seuraavat muutamat vuodet. En GTX 1060:aa enkä RX 480:aa. Joutuu tiputtamaan grafiikka-asetuksia aika reilusti tai sitten pelaa diashown kanssa kun fps putoilee. Kyllä kumpikin passaa fullHD:lla pelailuun mutta mun vastaus koski lähinnä tätä kommenttiasi:

    Ihan omasta kokemuksesta vastaan että ei kyllä riitä jollei halua pudotella asetuksia jonnekin pleikkari-tasolle. Ei ainakaan kaikissa peleissä enkä usko että etenkään seuraavan parin vuoden tulevissa peleissä.

    Tässä tuli mieleen että en muista missä joskus luin jonkin kommentin mikä meni jotenkin tällä tavalla:

    Näytönohjaimeen olisi hyvä panostaa rahallisesti vähintään saman verran mitä maksaa näytöstä.

    Mun mielestä toi on ihan suht hyvin toimiva nyrkkisääntö. Jos ostaa sen 250 euron 1080p näytön niin siihen passeli näyttiskin on joku noista 250 - 300 euron korteista. Jos taas on ostanut jonku 2k/144hz hirmun 600 eurolla niin enpä siihenkään lykkäisi halpiskorttia vaan samasta hintaluokasta esimerkiksi GTX 1070:n. Tietysti poikkeuksia löytyy mutta ihan yleisesti tuo on aika toimiva ajattelutapa. Jos haluaa pelata PC:llä niin budjetti pitäisi suunnitella tasapainoisesti. Kallis isoresoluutioinen näyttö ja budjettinäyttis ei ole järkevä valinta vaan mielummin pudottaa näytön budjettia pikkuisen ja lyö siitä säästyneet rahat näyttikseen jolloin pelien grafiikoita voi jopa nähdäkin ilman että fps putoaa jonnekin 20:n tienoille.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Pakko myöntää että kun ite ei pelaa niin jotenkin järjen vastainen ajatus että laittaisin näyttöön ja näyttikseen 1200€. Harmi ettei ihan läheltä löydy hc-pelaajia että vois käyä kattoo eron full hd ja 4k välillä.
     
  4. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Jonkun mielestä on ihan järjen vastaista ostaa auto 30 000 eurolla. Ihmiset kuluttaa ihan just siihen mihin ne itse haluaa kuluttaa. Se ei ole sulta pois jos joku pistää kokoonpanoonsa vaikka parikin tonnia.
     
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Väitinkö et se on multa pois? Kunhan totesin. En tosin ymmärrä montaa muutakaan kulutuksen kohdetta mut ne ei liity tietotekniikkaan niin en niitä listaa.

    jos mun kommentointi noin rassaa niin pistä yv:llä osotetta niin laitan tulemaan pari kiloa herneitä joita voi vetää nenään, aina oon valmis sen verran mielensäpahottajia sponsoroimaan
     
  6. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
  7. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Itse tulit kommentoimaan keskusteluun, jossa puhuttiin pelikomponenteista että et ymmärrä miksi niihin laitetaan rahaa. Sama kun menisin rekisteröitymään jonnekin bemarifoorumille että pääsen sanomaan miten en tajua niiden harrastusta ja se on vielä niin kallistakin.

    Jollekulle se pelaaminen on harrastus ja kaikilla ei ole rahasta kiinni joten silloin on kivempi rakentaa kone jossa ei tehdä kompromisseja. Siinä sun aiempaan kysymykseen vastaus.

    Kukahan tässä veti herneet? :)
     
  8. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Kyllä toi hinnoittelu on päin persettä tän sukupolven korteissa. Rx470 pitäs olla Max 220e custom mallisena ja Rx480 4gigan muistilla 250e, samoin 1060 . Karkaa ihan käsistä nuo. Gtx 970 saa kuitenkin uutena reilu kahteensataan ja käytettynä alle :/
     
  9. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Tuota GTX1060 suositeltiinkin vain 1440p: lle asti.

    Tuossa alla 2160p kuvakaappaukset pelistä. Ainakin mun mielestä kuvan laatu ja FPS on ihan hienot (asetukset ja FPS näkyy tuolla Youtuben videolla) 3GB: in näyttiksellä (GTA V ei kuitenkaan ole niitä kaikkein keveimpiä pelejä). Vai onko nuo susta "pleikkaritasoa"?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Nuo mustat pienet pilkut ilmassa on lintuja).
    Kyllä on selvä ero, vaikka itse vaihdoin 4K: lle "vain" 1600p: stä. Voin suositella kaikille pelaajille, kuvan ja videon säätäjille. Oli vielä jokin aika sitten varoittelua, ettei kaikki skaalaudu hyvin 4K- näytöille, en ole kyllä törmännyt mihinkään sellaiseen ongelmaan. Selaimessa on +150% suurennos ja Win 10 skaalaa myös hienosti.
    [​IMG]
    http://www.geforce.com/hardware/technology/4k/video
     
  10. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Youtube vastaan oikea elämä:

    [​IMG]

    Tuo 27fps on keskiarvo. Hyvin huilaa.

    1080p -kortti, ja silläkin resolla pitää välillä vääntää mediumille.
     
  11. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    On se hauskaa, miten kaivat aina refu- kortin testin kun puhut Nvidian näyttiksistä, kun haluat puhua AMD: n näyttiksistä, pitää testissä olla super hyper luvattu OC- kortti, mitä voi sitten verrata johonkin.:)

    Youtuben video on mun oma, jossa on GTX 780 Ti, ja myös eri asetukset kuin tuossa TPU: lla.

    Ainakin RX 480: llä pitää kääntää mediumille.:p
    [​IMG]
    https://www.techpowerup.com/reviews/Palit/GeForce_GTX_1060_Super_JetStream/15.html
     
  12. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Silloin kun refulla ja customilla on poikkeuksellisen iso ero. 980ti on toinen sellainen.

    Ei 1060 selviä 4k-resosta yhtään se paremmin vaikka sinä kuvaatkin videoita ihan eri näyttiksellä. Mediumille näköjään menee 1440p -resollakin.
     
  13. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    RX 480 EI ole sellainen.

    Lisäksi RX 470 varmaan myös RX 480 sutteroi lisäksi tosi pahasti monessa pelissä:
    [​IMG]
    For those that do not understand what you are looking at, the above is a game-time scene recorded for 31 seconds. With this chart, lower = better. Huge spikes above 40 ms to 50 ms can be considered a problem like a stutter or indicate a low framerate. BTW this is DirectX 12 enabled.
    https://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_titan_x_pascal_review,28.html
    Kyllä selviää custom- asetuksilla.

    Oma lainaus:
    Tuota GTX1060 suositeltiinkin vain 1440p: lle asti.
     
  14. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    @i7Extreme kyllähän tuo 1060 selviytyy 1440p pelaamisesta nyt ok muutamassa pelissä. Mutta miten sitten seuraavan vaikka parin vuoden pelit, niiden vaatimuksista kun ei voi vielä nyt sanoa mitään?

    Suosittelisin edelleenkin vähän tehokkaampaa korttia korkean resoluution pelailuun jos sillä aikoo sen pari vuotta + pelailla. Jos vaihtaa vuoden välein läpyskää niin sitten se on ihan sama mutta ihan mutuna en usko että suurin osa pelaajista vaihtelee palikoita niin usein.

    Ei tästä tarvii mitään sen jännempää vääntöä käydä :) Mulla ei ole mitään Nvidiaa (ei ole kyllä AMD:täkään) vastaan. Mun mielestä se vaan on järkevämpää panostaa kerralla vähän parempaan niin ei tarvitse heti "seuraavan Witcher 3:n" tullessa vaihtaa taas korttia.
     
  15. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    No, tuossa 15 pelin keskiarvo:
    [​IMG]
    https://www.techpowerup.com/reviews/Palit/GeForce_GTX_1060_Super_JetStream/23.html
    Ja muistia oli kivat 6GB. Joka on kuulemma merkittävää nimenomaan tulevaisuudessa.
    Sama täällä... Mutta, kuten Whatta Heck totesi, on 250-300€ kipuraja monesti.
     
  16. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Jos käyttäisin samaa graafia osoittamaan että Radeon 390 tai 390X on parempi kuin GTX 970, niin varmasti vaihtuis graafi toiseen ja repisit henkselis että ei varmana oo !

    Jännä.
     
  17. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Tuosta kuvasta nyt ei voi päätellä selviääkö 1060 peleistä. Paremmin kuin eräät mutta huonommin kuin jotkut muut.
     
  18. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Tuo on juuri se mistä itse katsot ns. faktat. Eikä ole järkevää liittää kaikkia 15 peliä tohon jatkoksi.
    Itse et yleensä laita edes linkkiä, mistä voi itse katsoa tarkemmin tarvitaessa.

    Muutamia pelejä 1440p (Palit GTX 1060):
    • BF 3, 88FPS
    • BF 4, 62FPS
    • Fallout 4, 72FPS
    • Batman, 71FPS
     
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Noista peleistä bf3 on ainoa mihin 1060 riittää, bf4 taasen täysin pelikelvoton noilla asetuksilla. TPU:lla parhaat testit, mutta pelkillä keskiarvoilla ei tee mitään.

    Tuossa muutama peli joukon jatkoksi:

    Anno 2205 32,3fps
    Black ops 3 42,9fps
    Ryysis 31,3fps
    Far cry 45,9fps
    Hitman 42,9fps

    Nuo tosiaankin keskiarvoja. Minimit jotain 10-20fps.

    Olen joskus linkkejäkin laittanut, tällä iällä vaan tuppaa monet asiat unohtumaan. Luulisi että tämänkin ketjun lukijat itsekin löytävät tpu:n tai muropaketin testit jos kiinnostaa.
     
  20. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    :) Missasit oleellisen... Suosimasi RX 480 on noissa vielä huonompi, (pl. BO 3).

    Jos et pysty pelaamaan asetukset tapissa kaikissa, ei se tee suinkaan pelikelvotonta muissa.
     
  21. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Sorry pieni ot.
    Kerros nyt aikuisen oikeasti tuosta iästäsi vielä lisää, kun niin usein vetoat ikääsi unohduksen merkeissä.
    Muistisairauksien ei pitäisi alkaa terveellä ihmisellä vielä nuorella iällä vaivata. Nuoreksi voidaan laskea nykymittapuun mukaan vielä keski-ikäiset, kun puhutaan muistisairauksista.
    Jotenkin tuosta onkin jäänyt kuva, ihan kuin haluaisit käyttää tuota ikääsi lyömäaseena kokemuksen osoituksena muihin nähden?
    http://www.muistiliitto.fi/fi/muistisairaudet/milloin-huolestua/
     
    rick79 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu