1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer aspire 7730G näyttöö välkkyy

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Deadagent 04.05.2011.

  1. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla oli aikaisemmin tästä jo aihe, ja olin jo melkein luullut että sain itse pääteltyä ongelman mutta ei tässä sitä taas ollaan, tosin tällä kertaa paremmin varustettuna.

    Eli kuten otsikossa sanotaan, läppärini näyttö vilkkuu satunnaisesti, kyse ei ole kosketus häiriöstä sillä välke ei johdu asennosta. Softa on ja ajurit on suljettu pois heti kun windowssi vaihtui ja ajurit vaihdettu useasti. Myös acerin virallisiin.

    Tässä videota visuaalista analyysia varten. toivottavasti tulisi edes uusia ideoita. Jos lisää infoa tarvitsette niin kysykää vaan. Huom koneessa nykyään windows 7.
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2011
  2.  
  3. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Käykö kone kuinka kuumana? Oliskohan näyttis hajoomassa?
     
  4. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei käy kummana ja näyttiksestä kunnossa muisti, ja sen lisäksi koitettu lämmittää juotoksia kumma-ilma puhaltimella huoltoliikkeessä.

    Ei kai sekään täysin pois suljettu ole mutta epäilen vahvasti.
     
  5. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä hommasin ACERin 5100:een uuden emolevyn.Mulla ei näyttö edes vilkkunut enää.. Nyt näkyy ihan hyvin, tosin vaihdoin vielä 2-ytimisen ja lisäsin muistia.Tosin testausvaiheessa vielä. Kun tahtoo tulla virittelyistä usein ongelmia. Lämmöt 43 ja 57. Akut kestää n.1.5 tuntia (4400). Epäilen, että näytön ohjain on sulla käynyt turhan kuumana joskus.. Jenkkilästä löytyy emoja edullisesti,tuohon 5100 n. 50€. Pitäisi tosin etsiä kiinasta toimittaja, sillä emolevyt on kiertäneet melkein koko maapallon.
     
  6. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jassoo, eli epäilet näyttistä. Noh, voipi kyllä olla. Tossa mallissa on kyllä erillinen näyttis integroidun sijaan (harvinaista läppäriltä tiedän). Jotenkin kyllä epäilyttää että ei olisi, etenkin kun tuo vilkkumnen ei tule lämmetessä vaan joskus silloinkin kun koneen käynnistää.
     
  7. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pari asiaa tulee mieleen.. Voitko kokeilla toista näytönohjainta?
    Sitten : tarkista näytön liitokset ja näytön toimivuus..Onko Invertteri kunnossa?
    Vilkunta voisi myös viitata että jossakin on huono kontakti.
    Vaikuttaisi , että ongelma on pieni, mutta ratkaiseva.
     
  8. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toista näytön ohjainta ei kyllä löydy, mutta tuota invertteriä on epäilty ennenkin. Vahvistaa epäilyjä siitä sillä se on ainoita asioita joita en ole testannut. Näytön liitkoset on kyllä kunnossa, sillä kone on ongelman jälkeen purettu osiin aikaisemmin.
     
  9. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täällä ei kai saa kaupata tai.. Minulta löytyy Acerin näyttöjä ja inv. + muuta. Tosin minkä viimeeks kasasin oli 5100, laitoin tuplaytimen ja lisäsin muistia. Prossuja on useita, oon vaan huomannu, että ne harvemmin hajoo.. Enempi kai näyttöpuolelta tai jostain niistä osista.
     
  10. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kyllä minulla lähteitä sille invertterille on, ei tarvitse, kiitos kumminkin.
     
  11. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä ongelmaasi.. Onko laite ollut jossain tärinässä, vaikka huonolla tiellä autossa? Viittais ihan siihen ,että jossakin on vain huono kontakti, tai viallinen kaapeli, joka vasta lämmetessään jotenkin kytkeytyy.
     
  12. Deadagent

    Deadagent Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole missään tärähdellyt. Ja kuten sanoin, lämmöllä ei ole mitään tekemistä tuon kanssa
    välillä käy kuumana ja tuo tapahtuu, välillä ei. Joskus tulee jo biossista lähtien tuollaista jne.
     

Jaa tämä sivu