1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma 8.1 :n muotoilu mieleiseksi, mistä opas?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi fossiili 10.05.2015.

  1. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen käyttänyt Windowssia versiosta 3.1 alkaen. Nyt tuli yhteen purkkiin asennettuna 8.1. On toki typerä esim. Linux-käyttiksiin verrattuna, mutta kivasti saa ajurit lisäkamoille.

    Versio 8 on aluksi kuin painajainen, mutta kärsivällisesti kärsimällä siihen jotenkin sopeutuu. Ei vissiin ole kaatunutkaan kuin kerran. Toki eniten kaipaan Linuxien työpöytiä. Muistelen, että jollakin sähläohjelmalla ne Windowssiinkin saa.

    Tällä hetkellä eniten potuttaa, että muuten kiva säätiili näyttää aina ensiksi Lontoon sään. Melkoisella vaivalla sen saa vaihtumaan johonkin aikaisemmin tallennettuun, esimerkiksi Ouluun. Miksi en saa heti "rakkaan" kotikaupunkini säätä? Näkee sen toki ikkunasta, mutta entä kun olen matkoilla ja haluaisin nauttia retkestä?

    Asensin aikaisemmin Helsingissä asuvalle 86 v. systerilleni silloin version 8. Hänelle Windows näyttää Pihtiputaan sään. Mikä neuvoksi?

    On toki oppikirjoja, mutta niissä on sivukaupalla lässytystä niistä tiilistä ym. turhakkeista.
    On paljon kiintoisampaa opiskelua. Miten konfata 8.1 kätevästi. Onko se edes mahdollista.
    Yritän tässä olla haukkumatta Microsoftin tuotteita. On niihin kulunut työvalovuosia.
     
  2.  
  3. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
    Windows 8:n sääohjelma hakee kyllä automaattisesti sijainnin ip-osoitteen perusteella, mutta aina se ei osu oikeaan. Voit lisätä oikean sijainnin klikkaamalla sääohjelmassa hiiren kakkosella ja valitsemalla "Paikat".

    Virtuaaliset työpöydät Windowsiin saa mm. Dexpot-ohjelmalla http://dexpot.de/?lang=en.
     
  4. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos! Tuo Dexpot saattaisi olla ihan kiva kokeilu. Ehkä se toimii myös vain 4 Gb-muistilla.

    Sääohjelma tyrkyttää edelleen Lontoon säätä. Hiiren op. avaa ylös ikoniston, jossa paikat. Minulla Oulu ja Porvoo. Lontoota siellä ei näy, mutta silti istuu tiukassa. Pitää vissiin mennä Lontooseen, jotta ei turhaan joutuisi tuijottamaan. Tai hankkia lontoolainen kirjeenvaihtotoveri. Systeri taas, painukoon Pihtiputaalle.

    Ehkä pitää poistaa sääohjelma ja asentaa sitten uudelleen. Tällä hetkellä nettilinja tulee Elisan mokkulan tai siis Huawein kautta. Vaihtaakohan uudelleen asennettaessa Lontoon Taipeiksi tms. :eek:
     
  5. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hih! Nyt puolivahingossa keksin ja sain Lontoon poistetuksi ja Porvoon käynnistymään oletuksena, siis sää-tiilen kautta. Mutta totisesti piti kauan kokeilla. Johtunee siitä, että Windows 8 on tehty kännykkää varten ja pakotettu työpöytä yhteensopivaksi. Tod. jos olisin alentunut käyttämään Nokian tai Microsoftin kännykkää niin Windows 8.1 olisi ollut luonteva ympäristö.

    Osaisitteko vinkata englannin- tai saksankielistä foorumia, joka olisi Windows 8 keskusteluja varten ;)
     
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
  7. sardelli

    sardelli Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2013
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    Sinun ei tarvitse pitkään kärsiä, koska viimeistään syksyllä saat päivitettyä ilmaiseksi Windows 10 versioon, josta Microsoft yrittää tehdä sellaista käyttistä josta myös Windows XP/Vista/7 käyttäjät pitäisivät. Windows 10:stä on poistettu Windows 8.1:sen aloitusnäyttö ja sovellukset-näyttö. Käynnistä-valikosta saa käynnistettyä ohjelmat (katso kuva alla). Windows-kaupan sovellukset toimivat työpöydällä ja ikkunan kokoa saa muutettua. Virtuaaliset työpöydät.

    "The lack of a proper Start menu in Windows 8 was likely the biggest reasons many consumers bypassed the OS. With Windows 10, Microsoft is bringing back the feature with a modern twist and they are providing numerous customization options as well to make sure it fits the needs of all consumers."

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2015
  8. fossiili

    fossiili Member

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei minun tarvitseWindowsseistä kärsiä, sillä minulla on muutama hyvin toimiva linux-mikro. Melkein vain mielenkiinnosta olen yrittänyt oppia sopeutumaan tähänkin Windowssiin. Ilmeisesti kun olen valmis niin Microsoft vaihtaa käyttäjäliittymän jälleen erilaiseksi. Kun juuri on tämänhetkiseen jotenkin tottunut. Tämä on elämän rikkautta o_O

    Kiitokset linkkivihjeestä!
     

Jaa tämä sivu