1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

720/1080p .x264 .mkv - Toisto ongelma

Viestiketju Matroska (.mkv) -osiossa. Ketjun avasi Jaksi123 01.02.2012.

  1. Jaksi123

    Jaksi123 Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2008
    Viestejä:
    266
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hellou!

    Elikkä ollu tossa ongelmia soittaa videon pätkiä. Tiedostot päättyy .mkv (Matroska) muotoon, kun videon aloittaa pyörittämään niin se pyörii sen 10sec normaalisti, mutta sen jälkeen iskee piikki ja videon ääni pysähtyy and hyppää ajassa eteenpäin noin 2-10 minuuttia.

    Ongelma ilmeisesti johtuu koodekkeista (codec)...

    Ohjelmia, jota olen käyttänyt:

    Bsplayer
    VLC
    Windows Media player 11
    Media Player Classic
    Divx player 2011

    Kodekkeja, jota olen käyttänyt:

    CCCP - Pack
    XVID Codec
    AVI Codec
    AVI Splitter
    MKV Splitter

    Olen katsonut ohjeista googlesta, mutta harva on tuottanut tulosta. Olen onnistunut saamaan kuvan jatkumaan, mutta kuva pikselöituu tulloin ja skippaa hieman vähemmän videota ajassa.
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2012
  2.  
  3. jussi5575

    jussi5575 Member

    Liittynyt:
    08.05.2011
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. marlee82

    marlee82 Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2007
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos noi on koneen speksit tossa allekirjotuksessa, niin pitäs aika keposeen pyöriä millä soittimella tahansa.. mutta mutta

    Mulla toimivin kokoonpano hd matskun pyörittämiseen on:

    Media player classic home cinema
    AC3 filter (äänille)
    Haali media splitter

    Eikä mitään muuta sekottamaan näiden toimintaa, media player sisltää itsessään video dekooderin.

    Jos tahtoo jotain muuta soitinta käyttää (esim bs
    player) Niin sitten asentaa splitterin ja ac3filterin seuraksi ffdshow:n
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos VLC ja MPCHC/WMP tekee samaa (eli skippaa eteenpäin virheellisesti) niin vika on tod näk itse MKV-tiedostossa. Tällöin MKVtoolnix paketin MKVMergeGUI:lla voi remuksata sen tiedoston.
     
  6. Jaksi123

    Jaksi123 Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2008
    Viestejä:
    266
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No osista se ei olekkaan kiinni vaan edelleen kodekeista. UMplayer ei toiminut, joten ongelma johtuu codekeista. Nuo marleen ehottelemat ohjeet olen jo testannut. Täytyy koittaa tuon bondin ohjea. Voit kyllä olla oikeassa että ongelma on noin simppeli :D
     
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    CCCP on ihan turha. Uudemmat dekoodekit saat ladattua erillisinä latauksina. VLC käyttää omiaan eikä käytä lainkaan directshow-dekoodekkeja, joten sen pitäisi kyllä toimia ongelmitta.

    Itse olen käyttänyt nVidian näytönohjaimen omistajana LAV Filters -dekoodekkia (ent. LAV CUVID) videon dekoodaukseen. Todella kevyt ja sanoisin, että myös parempi kuin maksullinen CoreAVC. Tökkivä toisto voi myös johtua videon muista ominaisuuksista, kuten valittu väärä profiili videon koodauksen yhteydessä. High@4.1 on yleisin jota nuo toistavat ja korkeammat profiilit tuottavat ongelmia. Myös framerate voi olla epänormaali. Esim. 50fps 1080p video on jo aika ongelmallinen osalle dekoodekkeja.
     

Jaa tämä sivu