1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

~300€ päivitys koneeseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Telefonic 29.11.2008.

  1. Telefonic

    Telefonic Member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joulu lähestyy ja rahaa on taas vaihteeksi "liikaa". Tarkoituksena siis hommata uusia osia koneeseen että tulevan vuoden pelit pyörisivät. Itse olen suunnitellut vaihtavani näyttiksen ja lisätä RAMia, lähinnä GTA IV:n ja muiden sandbox-pelien vuoksi, ja voisihan sitä kikkailla cubedesktopin tai muitten ohjelmien kanssa jotka syö paljon muistia. Nykynen kokoonpano on siis

    Q6600
    8800GT
    Asus P5K
    2GB G.Skill DDR2 (F2-6400CL4-1GBHK)
    Be Quiet! 550W Straightpower

    Tarkotuksena olis tällä hetkellä vaihtaa näyttis tähän ja hommata 2x tämmösiä (en löytänyt samanlaisia mitä tässä nyt on, en edes ole varma pitääkö olla samanlaisia) jolloin muistia olisi siis yhteensä 4GB jota 32bit Vista Premium tietääkseni tukee SP1:n kanssa, eikö?

    Jimmssistä olisi tarkoitus hommata osat, siellä kone myös kasattu viime jouluna. Kysymyksiä jimmssissä päivityksiä tehneille, saako tuosta vanhasta näyttiksestä mitään korvausta? Huutokaupan olen sivulla nähnyt jossa on myyty käytettyä kamaa.
    Lisäksi uskoisin että suostuvat maksua vastaan laittamaan uudet osat koneeseen kun on viime vuonna tuolla kasattu.

    Eli jos kellään on mitään ehdotuksia mitä osia tohon 300€ budjettiin menisi niin kertokaa vaan, etenkin noista muisteista en ole niin varma.
    Myös onko kellään kokemusta koneen päivityksestä jimmsillä, onko edes mahdollista ja jos on kuinka kauaksi aikaa koneen joutuu sinne jättämään? Lähellä on myös CDT mikrotuki jonka uskoisin myös jonkinlaista kasauspalvelua pyörittävän mutta mieluiten hoitaisin kaiken samasta firmasta.
     
    Viimeksi muokattu: 29.11.2008
  2.  
  3. sampotus

    sampotus Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jooh, toi 4870 on ihan hyvä, toki nykyisellä kokoonpanollasikin vielä hyvin pelaa varsinkin jos tuo 8800gt on uudempi g92 core versio. vista32bit tukee muistia vähän reilun 3gigaa, mutta itse mielummin ostaisin silti suoraan 4gigaa kuin 3gigaa kun 4gigaa saat varmemmin dualchaneliin ja tuo ddr2 on todella halpaa. Sinun ei kannata viedä mihinkään liikkeeseen näyttistä ja muisteja vaihdattamaan sillä niiden vaihto on todella helppoa.

    edit: niin unohtui sanoa että kannattaa myydä tuo vanha näyttis jos se on uudempi g92 versio saat siitä varmaan melkeen 100 euroa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.11.2008
  4. Telefonic

    Telefonic Member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, kiitti. Pitää nyt kattoo tota asennusta, oon kanssa harkinnu että vois ne itekkin laittaa mutta tuskin se paljoa mitään maksaakaan.
     
  5. sampotus

    sampotus Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minusta 15 euroakin on paljon noiden osien vaihdosta sillä osien vaihto on todella helppoa ja se riski että hajotat jotakin on todella pieni.
     

Jaa tämä sivu