1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Ääkkös ongelmia

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mempsi 04.11.2017.

  1. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi, minulla on tietokoneella elokuva viedona. Minulla on elokuvaan ladattu tekstitys-tiedosto. Nyt vain on sillain, että haluan jakaa elokuvan kahteen tiedostoon tyyliin toisesssa tiedotossa on esnmäinen tunti elukvaa ja toisessa toinen tunti sitä elokuvaa. Minulla on viedopad editointiohjelma mikä toimii hyvin, mutta kun lisään teksitykset ei äät eikä ööt näy, mikä sinänsä on outua sillä joskus olen jollain tekstitystiedostolla saanut ne näkymään, vaikka tekstitystiedoto on sama. Äät ja ööt kumminkin näkyy kun katsoo esim. vcl:ällä. Mitä minun kannataisi tehdä? Elokuva tarvitsisi saada puoliks, mutta se pitäis saada ensin tallenettua sillain että tekstitiedosto on muutettu viedotiedostoon, eikä sit sitä tietenkään voi saada pois. Sen jälkeen pistää puolisk elokuva mikä on helppo homma ja homma ois siinä. Mutta onko kellään mitään ideaa miten tämän saisi toimimaan? Kiitän kovasti, jos jollain olsi ratkaisuja!! Tosin kylläjän se toimisi jos tossa manuaalisesti vaihatsisin kaikki kysymysmerkit öiksi ja äiksi, mutta turha sitä odottaa, sitä siasin tehdä loppu viikon!

    [​IMG]
     
  2.  
  3. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Textpad 7 ohjelmalla pystyy vaihtamaan tekstien encodin muotoa, jolloin äät ja ööt toimivat oikein.

    Aukaise tekstitiedosto Textpad 7 ohjelmalla

    Vasen yläkulma -> File -> Save As... Ja sitten keskeltä alhaalta Encoding listasta valitset esim. UTF-8, jos nykyinen on ANSI
     
  4. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain tallenettua tuollain, mutta kun menen videopadiin ja valitsen lisää tekstitys ei se edes näytä noita tiedostoja. Ja tuossa vasemassa alakulmassa on kohta jossa valitaan tiedostomuto lukee siinä "Subbitle files", eikä sitä voi vaihtaa esim. "all files" kohtaan. [​IMG]
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Mitä jos kokeilisit pilkkomista jollain muulla ohjelmalla? Vaikka Handbrake:lla.
     
    Mempsi kiitti tästä.
  6. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Tallensitko sen alkuperäisen tekstityksen päälle?
     
    Mempsi kiitti tästä.
  7. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    pateboe^^
    En, oisko pitäny?
     
  8. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Kyllä, sen jälkeen pitäisi äät ja ööt näkyä normaalisti.
     
  9. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti kovasti tuo autto varsinkin korjauksen jälkeen

    Ehdin lataaman senkin ohjelman ja näytti siltä, että homma olisi voinut onnistua silläkin, joten kittos sittäkin vinkistä
     

Jaa tämä sivu