1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

S-video liitäntä ei ota toimiakseen. Apua?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Korma 03.08.2004.

  1. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisikohan joku ystävällismielinen auttaa hiukan?

    Olen kahlannut tätä foorumi lävitse nyt muutaman päivän sekä illan, ja yrittänyt löytää ratkaisua ongelmaani. Ja se tuntuu olevan tyypillinen tällaisen aloittelijan (ja tumpelon käyttäjän) ongelma.

    En vain ole onnistunut löytämään ratkaisua yhdestäkään neuvosta joita täällä on muille annettu.

    [bold]Ongelma: Liitin kannettavan koneeni televisioon täysin noudattaen ohjeita askel askeleelta. Mutta televisioruudusta näkyy pelkästään työpöydän taustakuva, ja sekin vain mustavalkoisena.[/bold]
    ATI Radeon 9000. Kone on kiinni videoissa S-video kaapelilla ja välissä on scart adapteri. Kummassakin on valittuna vaihtoehto PAL.

    Luettuna ohjeita tuolta => http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564 siellä on kohta missä käsketään valitsemaan [bold]klooni tila/clone mode options[/bold] ja [bold]theater mode[/bold]? Tätä klooni tilan valintaa en löytänyt lainkaan?

    Siis mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi? Ja todellakin, ymmärrys näistä koneista jää heikolle...
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Katoppa TV manuaalista miten menee s-video päälle tai koita toista AV kanavaa, pitäisi sitten värit tulla.
    klooni tila/clone mode options ja theater mode löytyy siis overlay välilehdeltä, jos noita välilehtiä ei näy niin ATI:n control panel on asentamatta(kannattaa aluksi katsoa kannettavan valmistajan sivuilta)
     
  4. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei TV:n manuaalista löytynyt mainintaa s-video (tai s-vhs) päälle laitosta, eikä mistään valikostakaan tule sellaista vastaan. Kokeilin toista AV kanavaakin mutta siitä ei ollut apua.

    Kävin koneen valmistajan (Fujitsu-Siemens) sivuilla ja sieltä saisi jonkun Radeon 9200 ladattua. Olisiko siitä jotain apua. Tai voiko sitä ylipäätään asentaa tähän? Kun en ymmärrä miten tuo näytönsovitin homma toimii. Onko se vain joku ohjelma vai jotain muuta?
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2004
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Siis ne on ajurit näytönohjaimelle jotka kertoo mitä ja milloin pitää raudan kortilla tehdä.
    Noista kannettavissa löytyy valmistajalta yleensä aina mallinumero kohtainen sivu jossa noita ajureita on, heitä sen kannettavan malli niin koitan katsella.
     
  6. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on käytössä Amilo D 7830 ja siinä Win XP
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  8. OneBigRed

    OneBigRed Member

    Liittynyt:
    20.04.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Värien puutteesta en tiedä, mutta sinänsä yhteys telkkariin taitaa olla kunnossa, tv on tavallaan työpöydän jatkeena, eli voit siirtää ikkunoita sinne tv:n puolelle.

    Eli jos yrität toistaa esim videota niin siirrä se soitin hiirellä sinne telkkariin, ja pistä full screen päälle.
     
  9. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin tuon mitä neuvoit ja asensin sen.

    Jep. Kun neuvoit niin hokasin tuon. Videot näkyvät nyt muuten paitsi ne värit...

    Kohta mä luovutan kun ei tää voi ruveta toimimaan niin kuin pitäisi.
     
    Viimeksi muokattu: 05.08.2004
  10. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Voi tietenkin olla ettei televisio tue S-video:ta. Silloin ei auta kun käyttää komposiittia.
     
  11. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis tarviiko noiden johtojen väliin johonkin vielä hankkia jokin muunnin?

    Tässä menee s-video johto tuollaiseen [​IMG] ja se on kiinni videoissa.

    Vai mahtaako edessä olla uuden television hankinta jos tahtoo katsella elokuvia koneelta?
     
  12. OneBigRed

    OneBigRed Member

    Liittynyt:
    20.04.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtaako videoissa olla jonkinlaista namiskaa josta valitaan input-signaali? Saattaisi vaikuttaa siihen näkyykö värejä vai ei.
     
  13. Rizziz

    Rizziz Guest

    Kuori jostai ylimääräisestä johdon pätkästä 2 sentin pituista pätkää ja törkkää ne tohon sun scart palikan s-video reikiin niin että ylimmät vaakatasossa ja alimmat vaakatasossa yhteen, ja laitat s-video piuhan kiinni...näin saat luultavasti värit töllöös ja näin säästät uuden telkun hinnan...
     
  14. samsirius

    samsirius Member

    Liittynyt:
    23.10.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla piti muuttaa näytön asetuksia ,siitä kohtaa kun valitset tv:n toiseksi näytöksi (klooniksi). Muuta tv kompositeksi,se kun on oletuksena S-video. Niin ainaki mulla tuli värit.
     
  15. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    samsirius: tuo toimii NVIDIA:n korteilla, Korma:lla on ATI.
     
  16. Korma

    Korma Member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Roudattiin hiukan kamoja edes takaisin ja todellakin kun toisessa päässä on ihka uusi töllötin niin värit näkyvät. Joten vika on luultavasti vain tuossa omassa TV:ssäni, koska mitään muuta ei muutettu kuin vaihdettiin jodon pää toiseen televisioon.

    Tuo on jo jotain sellaista missä luultavasti saisin vain näpeilleni kun tällä ymmärryksellä lähtisin omia virityksiä tuohon tapaan tekemään. Kiitos neuvosta kuitenkin.
     
  17. Rizziz

    Rizziz Guest

    Mä täältä vanhoja viestejä selatessa tommosen viritelmän joltain kuulin..ja koklasin..hokkuspokkus tuli värit ja kuva muutenkin hyvä....joku guru voi kait kertoo jos tietää mikä tos on ideana kun mä en sitä tiiä enkä oo jaksanu selvääkään ottaa....
     
  18. jasi7777

    jasi7777 Member

    Liittynyt:
    17.07.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    KIITOS RIZZIZ! Tuo keino toimi nimittäin minullakin. Olin jo aivan epätoivoinen, kun läppärini näkyi mustavalkoisena ja pöytäkone, jonka halusin (siis vaimo halusi) olohuoneesta pois, näkyi värillisenä ja keinot alkoivat loppumaan.
    SIIS SUURET KIITOKSET!
    EDIT:Typoja.
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2004
  19. jasi7777

    jasi7777 Member

    Liittynyt:
    17.07.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkemmin kun tuota edellä mainittua kytkentää katselee niin sehän vaihtaa tuon S-video signaalin komposiitiksi. Eli siitä seuraa ainakin minulla sellainen ongelma, että tuo kytkentä pitää tehdä silloin, kun kuva on jo TV:ssa, koska läppäri ei enää tunnista TV:ta sen jälkeen.

    Minulla on Lifebook C1020, jossa on ProSavageDDR näytönohjain. Tuli vain mieleeni, että voisiko tuossa S-video lähdössä olla tuo signaalitaso sen verran heikompi, että se ei sen takia oikein pelitä.

    Tosiaan ongelma on erikoinen, koska kokeilin myös kaverin aivan samanlaista konetta, joka näkyy myös mustavalkoisena, mutta kaverin TV:ssa siinä on värit. Ja minun pöytäkoneen GeForce antaa kyllä värit, kuten myös minun edellinen läppärini, joka oli ARC9900.

    Onko kellään ideoita, miten saisin homman toimimaan s-videona.
     
  20. kkuula

    kkuula Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2003
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos TV EI TUE s-videota niin silloin on kaksi vaihtoehtoa joko käytetään conposite-video liitäntää näytönohjaimessa ja vedetään kuva siitä tv:hen tai sitten muutetaan s-video signeeli compositeksi adapterilla. hyvin yksinkertaista.

    aina näissä musta-valko ongelmissa ensin kannattaa tarkistaa tukeeko tv:si s-videota.
     
  21. jasi7777

    jasi7777 Member

    Liittynyt:
    17.07.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, olen kyllä tietoinen tuosta, että jos TV ei tue s-videota, niin ei siinä silloin värit näy (Olen lukenut tätä forumia jonkun verran). Mutta asian pistää mielenkiintoiseksi se, että pöytäkoneellani, jossa on GeForce4 ja edellisellä läppärilläni s-video toimi moitteetta. Ja HW on koko ajan ollut sama, ainoastaan tietokone on eri. Joten en ihan heti menisi sanomaan, että TV:ni ei tue S-videota, koska homma on toiminut. Sanottakoon vielä sen verran, että itse asiassa vien signaalin videoiden kautta, mutta periaatehan on sama.

    Tiedän, että homman voisi "ratkaista" komposiitilla, mutta en välttämättä haluaisi näin tehdä. Ajattelinpa vain, että jos joltain irtoaisi pari vinkkiä.
     

Jaa tämä sivu