1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuva palikoituu viasatilla iltaisin?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi nh1131 02.08.2004.

  1. nh1131

    nh1131 Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2004
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hiukka taustaa, Otin käyttöön rikkooutuneen 9802S tilalle sansungin 9500AX. Olen huomannut että kuva palikoituu varsinkin iltaisin seutaaavilla kanavilla TV10002&3, cinema2&3 sekä RealityTV:llä.
    Näissä ainakin on polarisaati vaaka, voiko se johtua siitä?
     
  2.  
  3. vesu

    vesu Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä nuo kanavat näkyvät minulla myös illalla aivan hyvin,vika ei ainakaan ole lähetyksessä.
     
  4. effer

    effer Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2004
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Peili ei välttämättä ole kohdallaan/lnb: asento myös
    kokeilla.
    Jos sulla on moottoroitu peili,on helppo kokeilla pientä säätöä soffalta käsin.
    Samoin vaikuttaa lämpötila,esim.mulla on huono
    paikka katsoa hispasatia,pakkasta kun on noin kymmenen astetta,näkyy ihan hyvin tietyt transponderit.
     
  5. carnival

    carnival Member

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muistanko oikein että mainitsemasi kanavat lähetetään pienemmällä teholla, muistelen sellaista.

    Edellisten vinkkien lisäksi:
    Illalla antenniin ja ympäröiviin puihin keräytyy kosteutta ja tämä vaikuttaa säteilykuvioihin ja vastaanottoon. Ts antennin paikka on kriittinen, joko suunta tai paikka tai molemmat. Katko pensaat ja puut joiden välistä sihtaat satelliittiin. Antennin jalustaa 10cm siirtämällä sivusuunnassa kuvasi saattaa parantua. Jos ei parane osta isompi peili, jonka suuntaus on tietenkin tarkempi mutta tehoa enemmän oikeassa suunnassa.

    Nyt olisi muotia myös tarkistaa kaapelit ja liittimet joihin on lievän sateisen alkukesän pikkusateissa saattanut päästä vettä. Ns sähkömiehenteipin saaminen vedenpitäväksi tiivisteeksi on melkonen temppu ja onnistuu harvoilta.
     

Jaa tämä sivu