AfterDawn logo

The Elder Scrolls Online tulee olemaan pelattavissa PlayStation 4:llä ilman PlayStation Plus -jäsenyyttä

Juha Tuppi Juha Tuppi
11 kommenttia

Zenimax Online Studiosin Matt Firor vastaili eilen Yhdysvaltojen PlayStation-blogissa kysymyksiin Bethesdan tulevasta The Elder Scrolls Online -verkkoroolipelistä.

Firorin mukaan pelin pelaaminen PlayStation 4 -pelikonsolin kautta ei tule vaatimaan PlayStation Plus -jäsenyyttä. Pelaaminen edellyttää ainoastaan pelin kuukausimaksun maksamista samaan tapaan kuin PC- ja Mac-pelaajilla.

Sen sijaan Microsoft ei ole ainakaan toistaiseksi muuttanut kantaansa, jonka mukaan pelin pelaaminen Xbox One -konsolilla edellyttää voimassa olevaa Xbox Live Gold -jäsenyyttä, kirjoittaa Joystiq.


Peli tulee myös pyörimään omilla palvelimillaan alue- ja pelialustakohtaisesti verkkopelaamisen sujuvuuden varmistamiseksi, eli eurooppalaisilla ja pohjoisamerikkalaisilla PlayStation 4:n kautta pelaavilla käyttäjillä tulee olemaan omat palvelimensa. Myös PC/Mac-käyttäjät tullaan ohjaamaan omalle palvelimelleen.

The Elder Scrolls Online -verkkoroolipeli tullaan avaamaan PC- ja Mac-alustoille 4. huhtikuuta ja uusille pelikonsoleille kesäkuussa.

11 KOMMENTTIA

Duuhannes1/11

Minun into lakkasi tuohon kuukausimaksuun!

_-Jaska-_2/11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Duuhannes:

Minun into lakkasi tuohon kuukausimaksuun!

Sama, itse olin innoissani hyvän pelin tulosta, kunnes tuli ilmoitus kuukausimaksusta. Siihen jäi senkin pelin pelaaminen, kun lisäksi vielä itse pelikin maksaa eikä voi pelata ollenkaa (ainakaan toistaiseksi) ilmaiseksi.

Olisivat voineet tehdä pelistä sellaisen, että peliä voisi pelata miyös ilmaiseksi, mutta joillain rajoituksilla, kuten sillä, että pelimaailmaa pienennettäisiin ilmaisille käyttäjille rajusti.

Taisivat menettää muutaman muunkin asiakkaan tämän kuukausimaksun takia... Mutta mitäs sen on väliä, kun rahaa vaan tulee!

arcanix3/11

Älkää huoliko, kyllä siitä vielä F2P tulee vuoden tai parin päästä, kun huomaavat ettei ihmiset pelaa. Kuukausimaksujen aika on jo mennyt, Guild Wars tyylinen kertamaksu tai sitten joku F2P malli toimii vaan yksinkertaisesti paremmin.

Jeva4/11

Ei kuukausimaksussa mielestäni mitään vikaa ole, mutta silloin tulisi pelimedian/tunnuksen luomisen olla ilmainen..

Michelola5/11

kuukausimaksu on vaan hyvä asia, pitää pahimmat apinat loitolla

mcmopo6/11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _-Jaska-_:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Duuhannes:

Minun into lakkasi tuohon kuukausimaksuun!

Sama, itse olin innoissani hyvän pelin tulosta, kunnes tuli ilmoitus kuukausimaksusta. Siihen jäi senkin pelin pelaaminen, kun lisäksi vielä itse pelikin maksaa eikä voi pelata ollenkaa (ainakaan toistaiseksi) ilmaiseksi.

Olisivat voineet tehdä pelistä sellaisen, että peliä voisi pelata miyös ilmaiseksi, mutta joillain rajoituksilla, kuten sillä, että pelimaailmaa pienennettäisiin ilmaisille käyttäjille rajusti.

Taisivat menettää muutaman muunkin asiakkaan tämän kuukausimaksun takia... Mutta mitäs sen on väliä, kun rahaa vaan tulee!

Mistäs se raha sitten pitää ottaa? Omasta mielestäni tuo on paljon parempi vaihtoehto kuin änkeä peli täyteen mikromaksuja jotka tekevät pelistä pelikelvottoman. Tuo pelimaailman rajoitus huonontaisi peliä huomattavasti mikä vaikuttaisi paljon siihen mitä ihmiset puhuisivat pelistä. Eli maine menisi aika nopeasti enkä itse näe siinä mitään järkeä.

Onkos mitään tietoa siitä että paljonko tuo maksu tulee olemaan kuukaudessa?

_-Jaska-_7/11

http://help.elderscrollsonline.com/

Lainaus:

What payment model will The Elder Scrolls Online use?
We will be announcing exact payment methods at a later date, but globally we will be supporting multiple payment options. Players must purchase The Elder Scrolls Online in order to play it. They will have unlimited access for the first 30 days following activation and can continue beyond that with a subscription of $14.99/month (€12.99 / £8.99).

eli 13 euroa/kuukausi + Suomi lisät

Sefriol8/11

En tule peliä ostamaan ennen kuin NDA lähtee ja saadaan jotain oikeaa tietoa pelistä.

Duuhannes9/11

Kyllähän se WoWikin on täynnä piirujaan myöten apinoita vaikka kallis onkin!

Paras ratkaisu minun mielestä olisi ollut kerta maksu + wowin tapaan ekstra materiaalia ymv. rahalla.

Kuukausimaksut on ehdoton ei itselle!!!

Michelola10/11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Duuhannes:

Kyllähän se WoWikin on täynnä piirujaan myöten apinoita vaikka kallis onkin!

sanoinkin pahimmat apinat, ei kaikkia. Kokeile runescapea

Tomppa8911/11

Hyvästä pelistä voi aivan hyvin maksaa kuukausimaksua. Eipä ole kovin iso sijoitus joku 15€/kk harrastukseen. Se mikä itseä kammottaa jo valmiiksi on lähinnä se, kuinka ei elderscrollmaisen ne on pelistä saanu väännettyä. Jo se että MMO tulee konsoleille kammottaa jo suoraan ajatuksena. Hyvin todennäkösesti jää hankkimatta. Sen virheen jo niin monen MMOn kohdalla tehnyt ennakko tilatessa. Viimesin pettymys taisi olla Guild Wars 2.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT