1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HTPC vanhoista osista?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Herban 25.01.2014.

  1. Herban

    Herban Member

    Liittynyt:
    16.01.2013
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

    Olen katsomassa uutta konepakettia ja mietin vanhan koneen komponenteille kohtaloa. Saisiko niistä jonkinlaisen HTPC:n?

    Budjetti: <300€
    Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
    Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
    Käyttötarkoitus: HTPC
    Aiotko kellottaa?: En
    Mitä on jo valmiina?:
    - Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz, Socket 775 LGA
    - Radeon HD 4890, 1024 MB
    - 2 x Kingston 2GB DDR2 1333 MHz
    - Joku 2Tb kovo
    Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray
    Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mATX/mITX eli hyvin pieni
    Muuta huomioitavaa:
    - Wlan vastaanotin olisi mukava
    - Onko SSD (halpa) tarpeellinen tuommoiseen pakettiin?

    Ajattelin yhdistää Samsung ue46es8000 televisioon.

    Lisäksi on tallessa Asustekin P5Q-PRO emolevy, mutta haluaisin pienentää koneen kokoa silmälle sopivammaksi.

    Mitä olette mieltä, saako alla olevista komponenteista minkäännäköistä järkevää HTPC-kokoonpanoa aikaan vai laitanko osat maailmalle pilkkahintaan? Keksittekö mitään muuta kuin museokäyttöä osille?
     
    Viimeksi muokattu: 25.01.2014
  2.  
  3. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Oletko ajatellut jotain tämän tyylistä vaihtoehtoa
    Vois mennä vanhoilla osilla ja hankkia noi puuttuvat bluR ja SSD ja Wlan kortin, vois jopa pysyy budjetissa.
     
  4. Herban

    Herban Member

    Liittynyt:
    16.01.2013
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse asiassa olin ajatellut hölmönä miehenä jotain tavallista mITX tai uATX -koteloita, mutta tommonenhan kävis ihan passelisti!

    Arvelluttaa vaan vähän, että miten tuota konetta saisi hiljennettyä. Musta tuntuu, että siinä on joku aika halpis virtalähde. Kannattaisko harkita uutta vai osaatteko sanoa tuleeko ääni mielummin jostain muualta?

    Nyt tuon pohjalta katson tämän kaltaista kokoonpanoa Saksasta ja näitä paria Suomesta:
    http://www.jimms.fi/tuote/600046495
    http://www.jimms.fi/tuote/920-003124

    Yhteishinta noille kaikille olis n. 320€. Olen tilaamassa uutta konetta siis Saksasta, joten nuo osat tulisivat kivuttomasti kyljessä.
     

Jaa tämä sivu