AfterDawn logo

Spotify poisti ilmaiskäytön kuuntelurajoitukset

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
13 kommenttia

Spotify on poistanut kuuntelurajoitukset ilmaiskäyttäjiltä. Aiemmin Spotifyn kautta pystyi kuuntelemaan vain 2,5 tuntia musiikkia viikossa mainoksia vastaan (6 kk:n rajoittamattoman käytön jälkeen), mutta tämä rajoite on nyt poistettu.

Viime vuoden lopulla Spotify kertoi mahdollistavansa sen mobiilisovelluksen käytön myös ilmaisversion käyttäjillä (sekoitettu kuuntelu). Aiemmin mobiilikuuntelu oli mahdollista vain hankkimalla noin 10 euroa kuukaudessa maksava tilaus. Spotify on luopunut kolmiluokkaisesta tilausmallistaan ja tarjoaa nyt asiakkailleen joko ilmaiskäyttöä tai mainoksetonta Premium-tilausta.

Spotifyn tavoitteena on tehdä sen palvelusta mahdollisimman helposti lähestyttävä. Kilpailu suoratoistomusiikissa käy parhaillaan erittäin kovana, joten asiakkaiden mukaan saaminen ei saa olla kiinni siitä, että palvelun käytön aloituskynnys on liian korkea. Kun ilmaisversio on tullut tutuksi ja koettu hyväksi, kasvaa todennäköisyys että hän siirtyy maksulliseen versioon.


Artistien kannalta ilmaisversion käyttö ei tuota läheskään yhtä hyvin kuin Premium-tilaajien kuuntelut.

Lisäys 11:27: Spotifyn ilmaisessa mobiiliversiossa ei ole mahdollista päättää mitä kappaletta soittaa, vaan soittolistat toistuvat arvotussa järjestyksessä. Samoin tietyn artistin kappalekohtainen valinta ei ole mahdollista, vaan artistin kaikki kappaleet toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä.

13 KOMMENTTIA

keijo1231/13

Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.

Argetlam2/13

Täälläkin on ollut tuo premiumi käytössä ihan vaan tuon mobiilikuuntelun takia, mutta näemmä nyt saa premiumi lähteä. Kyllä nuo mainokset kestää kuunnella, varsinkin kun kuunteluakaan ei ole enää rajoitettu.

G0lden_Kebab3/13

Sen verta hyvä palvelu kummiskin, että maksan sen pienen summan koska olen hyvin allerginen mainoksille. Ja palvelu on toimiva.

dRD4/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:

Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.

Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.

keijo1235/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:

Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.

Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.

Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.

dRD6/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:

Itse maksan siitä että saan mobiiliin, nyt otan tuon premiumin pois ettei tarvitse maksaa enään turhasta, kyllä voin mainokset kuunnella.

Lisäsin tarkennuksen maksullisen ja ilmaisen mobiiliversion eroista jutun loppuun -- eli ilmaisversiossa et voi päättää mitä kappaletta soittolistalta kuuntelet, vaan biisit toistuvat sattumanvaraisessa järjestyksessä. Myöskään se ei ole selvää, voiko yksittäisiä, erikseen haettuja biisejä toistaa kappale kerrallaan.

Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.

Toki maksat siitäkin -- ilmainen mobiiliversio on uusi tuote ja selkeästi Spotify halusi tehdä muutakin eroa ilmaisen ja kympin kuussa maksavan tuotteen välille kuin mainokset on/off ja asetti kasan käyttöä hankaloittavia estoja ilmaisversiolle.

teppoI7/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:

Ai no sitten. Luulin jo että maksan 10e/kk mainosten poistamisesta.


Offline-kuuntelu ja 320 kbps:n bitrate on mahdollista vain Premium-tilaajilla. Ilmaisversiossa on käytössä 96 ja 160 kbps:n bitrate.

https://support.spotify.com/us/learn-mo...e-for-streaming

rick798/13

Mitenkäs kun mulla on ollu tähän asti se 5€/kk unlimited versio. Pitääkös mun nyt päivittää se premiumiin vai täh?

Datanen9/13

Google Play music on mielestäni parempi vaihtoehto. Siinä ei ole mainoksia.

Tosin se ei ole ilmainen.

nwind10/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:

Mitenkäs kun mulla on ollu tähän asti se 5€/kk unlimited versio. Pitääkös mun nyt päivittää se premiumiin vai täh?


Spotify Unlimited monthly subscription
4,99 € / month
4,99 €
including VAT (where applicable)

Listen on your desktop & laptop
Millions of songs — just hit play
No ads & no commitment

>>

Ei ainakaan ole poistettu jos suoralla linkillä mennään:
https://www.spotify.com/us/purchase/product/unlimited/

Kirjaudu sisään ja uusi maksu 4.99€

>> Voisi ylläpito laittaa vinkiksi tohon postaukseen että on edelleen mahdolista maksaa unlimintedista suoranlinkin kautta :D

Jouko?11/13

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?

rick7912/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?

Ainakin ipadissa toimii nykyään spotify.. Ennen herjas että pitää ostaa premium.

tenochi13/13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä että tuolla Unlimitedilla voi kuunnella myös matkapuhelimissa rajattomasti musaa ilman mainoksia 96kbps laadulla?

Ainakin ipadissa toimii nykyään spotify.. Ennen herjas että pitää ostaa premium.

Jep, mobiili Spotifyn iOS-versio pelittää jo. Symbianin versio pyytää ainakin toistaseks ostamaan Spotify Premiumia.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT