BlackBerry haastoi Typon oikeuteen: näppäimistö on härski kopio

3
Manu Pitkänen

BlackBerry haastoi Typon oikeuteen: näppäimistö on härski kopio
Elämän ja kuoleman välimaastossa hapuilevalta BlackBerryltä löytyy vielä puhtia haastamaan muita yrityksiä oikeuteen. Kanadalaisyhtiö syyttää Typoa sen mallisuojan loukkaamisesta.

Laurence Hallierin ja American Idol -ohjelman juontaja Ryan Seacrestin perustama Typo aikoo tuoda markkinoille iPhonelle suunnitellun näppäimistön. Lisälaitteen ennakkomyynnin pitäisi alkaa myöhemmin tässä kuussa. BlackBerryn lakitoimiston mielestä Typo Keyboard muistuttaa jo liiankin paljon BlackBerryn puhelimista tuttua näppäimistöä.

Markapuhelinyhtiön lakiasianjohtaja Steve Zippersteinin mukaan BlackBerry on imarreltu siitä, että Typo on päättänyt ottaa sen näppäimistödesignin oman näppäimistönsä suunnittelun lähtökohdaksi. Kopioinnista kuuluisi kuitenkin maksaa asiaan kuuluva korvaus ja tällaista suoritetta BlackBerryn tilille ei ole ilmestynyt.

Alle olevista kuvista voi jokainen itse tuomaroida onko kopiointi selvää vai ei. Yllä on Typo Keyboardilla varustettu iPhone ja alla BlackBerry Q10:n näppäimistö.






Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Realme C31 – hinta laskenut -48%

Realme C31
107 € CDON
231 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 203 €

Oppo A38 (4G) – hinta laskenut -45%

Oppo A38 (4G)
69 € DNA
99 € Veikon Kone
116 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 124 €

Motorola Lenovo ThinkPhone – hinta laskenut -18%

Motorola Lenovo ThinkPhone
519 € Dustin Home
539 € Proshop
557 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 633 €

Oppo Reno 7 5G – hinta laskenut -16%

Oppo Reno 7 5G
333 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 397 €

Kommentit (3)

Anonyymi käyttäjä
Ademeion (vahvistamaton)

1

"BlackBerry haastoi Typon oikeuteen: näppäimistö on härski kopio"

Uutistoimittamisen idea ei ole se, että toimittaja esittää asioista ja tapahtumista omia mielipiteitään ja tuntemuksiaan. Tämä on ihan perusasioita.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Leemee (vahvistamaton)

2

Kyllä se kieltämättä aika suoralta kopiolta vaikuttaa. Olisivat voineet muuttaa edes tuota nappien kuviointia, jos jo näppäinjärjestyksen muuttaminen on noin mahdotonta.

Vastaa
wiza
wiza

3

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ademeion:

"BlackBerry haastoi Typon oikeuteen: näppäimistö on härski kopio"

Uutistoimittamisen idea ei ole se, että toimittaja esittää asioista ja tapahtumista omia mielipiteitään ja tuntemuksiaan. Tämä on ihan perusasioita.

Uutisia kommentoitaessa luetaan itse uutinenkin ennen kritiikkiä, tämä on ihan perusasioita. Blackberry ihan itse väittää sen olevan härski kopio, toimittaja on vain kääntänyt lauseen suomeksi.

Ja itse uutiseen: Aivan selkeä kopiohan tuo on että oikealla asialla tässä mennään. :)

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.