1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HDMI näyttö ongelma

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi MJH 29.12.2013.

  1. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Hankin äskettäin ulkoisen BlyRay-aseman elokuvien katseluun. Ihmettelin, miksi PowerDVD ei suostunut toistaa BluRayta, mutta esim. DVD toistui ongelmitta. Sain selville, että vika johtuu siitä, että minulla on näyttö kiinni VGA-liittimessä ja BluRay tarvitsee DVI:n tai HDMI:n. Tietokoneessa on kaikki kolme liitintä, näytössä (Acer N230HML) vain VGA ja HDMI.

    Minulla oli aiemmin ongelmia tuon HDMI:n kanssa, mutta en alkanut sen kanssa tappelemaan kun en sitä välttämättä tarvinnut. Ongelmana on että HDMI:tä käytettäessä noin kolmasosa oikeasta reunasta ja alareunasta jää ruudun ulkopuolelle. Hiiri ei mene reunojen ulkopuolelle, joten näytöstä ei ole leikkautunut osaa pois. Resoluutio on oikea, 1920x1080px. Olen käynyt kaikki mahdolliset asetukset läpi AMD:n Catalyst Control Centerissä. Tietääkseni ongelma liittyy ainakin osittain "overscan" ongelmaan, mutta minulla on ne kohdat harmaana.

    Missä voisi olla vika? Vai täytyykö aina siirtyä HDMI:hin elokuvien katselun ajaksi.

    (En ole ihan varma mille alueelle tämä kuuluisi.)

    EDIT: Korjaako DVI-HDMI adapteri asian?
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2013
  2.  
  3. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
  4. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ongelma ratkesi. Tosin ei Catalyst Control Centeristä vaan Windowsista.

    Hiiren oikealla työpöydällä - Mukauta - Näyttö. Muuta kaikkien kohteiden kokoa -kohdassa rasti "Anna minun valita yksi skaalaustaso kaikille näytöilleni" ja sitten kokovalinnaksi 150%.

    Ei tullut heti ensimmäiseksi mieleen kokeilla tuota, vaikka olin sen jo aiemmin nähnyt.
     

Jaa tämä sivu