1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digitv ja tausta tekstit

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi kuusela 23.07.2004.

  1. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli siis saloran boksi käytössä ja digikanavia kun katselee niin näkyy sumeana ns.kuvan takana analogosen tv tekstityksiä. Riippuu tietty mikä kanava on alla kun digi boksi päällä. No jos laitan tyhjän kanavan alle, niin silloin kuvan laatu kärsii myös.

    Onkohan scart johdossa paska suojaus kun läpi puskee? Tosin olen jo hankkinut paremmin suojatun mallin mutta silti ongelma säilyy.
     
  2.  
  3. Pena33

    Pena33 Guest

    Sinulla varmaan on Digiboxin ja sen kanavan taajuudet niin lähellä toisiaan että häiritsee katsele ohjekirjaa jos boxsista tai tveestä voi sirtää sitä boxin taajutta ylensä voi.
     
  4. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    missäköhän olisi boksissa ne asetukset? eli millä nimellä kannattaisi etsiä?
     
  5. Pena33

    Pena33 Guest

    Mulla ei ole tommosta boxia mutta eikö ohjekirjasta löydy miten se tehdään? Ylensä kun läpinäkyy on boxsin altopituus liian lähellä sitä kanavaa mikä näkyy lävitse tai jos sinulla on video sekin voi häiritä.
     
  6. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa ei boksista löydy kuin kanavien haku asetuset jotka vakiona jotain 21...69 ja sieltä vielä haku parametrit mut ei sano mitään mihin säätöihin ne laittais, ohjekirja ei neuvo mitään. Tää on aikalailla ensimmäisiä bokseja mitä markkinoilla eli salora cdtv410
     
  7. Pena33

    Pena33 Guest

    Onko sinulla ollut aina se vika? Mikä telkari sulla on? Onko siinä 1 vai 2 sarskaapelin paikkaa?
     
  8. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jeps kaksi sarssi kaapelin paikkaa ja panasonic tx-32pk3f ja vielä suht tuore, vissiin pari vuotta maks vanha. kyl tuota ongelmaa ollut aina. hankin jopa sen johdosta kunnon scartjohdon muta eipä hävinnyt ongelma
     
  9. Pena33

    Pena33 Guest

    Onko se sama ongelma jos sinä vaihdat scarsin paikkaa telkkarista? Se 21 ja 69 on se miltä kanava alueilta se toimii.Olen tästä ongelmasta lukenut hiljaikkoin mutta en muista pitikö se vaihtaa boxsista vai tveestä Enkä löydä sitä sivua mistä luin. Minä tutkin tätä asiaa vähän huomenna jos löytyisi ratkaisu,mulla on itselläkin vähän samaa vikaa muija ei sitä huomaa mutta minä huomaan, testailen vähän siinä.
     
  10. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo koittelin molempia sarssi liitimiä ja toisessa parempi kuva jollain tapaa, paljon terävämpi. Mutta silti puskee tekstiä läpi. Joo tuttua tuo että muut ei huomaa sitä tekstiä, ex emäntä sanoi samaa että ei mitään näe..Ehkpä pitää vahvistaa omaa lääkitystä jos ne vaikka häviäis ;)
     
  11. Pena33

    Pena33 Guest

    Minulla ei näkynnyt mitään varjoja.Luin tästä forumista että yhdellä oli sama vika, mutta hänellä oli yksi turha tavallisen antennin kapeli jossain boxsienvälissä. Eikö sitä 21-96 voi muuttaa ainakin minun boksissa voi Ja jos muutat niin kirjoita paperille nykyinen taajuus jos ei parane niin sat takaisin samaan.Ei sillä väliä mihin taajuukseen sen laittaa kunhan se ei ole tavallisien kanavien lähellä.
     
  12. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei. Voi sitä haku aluetta muuttaa ihan mielen mukaan ja täytyykin katsoa mitä löytää jos sinne laittaa jotain aivan muuta. Miten yleensä antenni kaapelien pitäisi kulkea boksin ja teeveen välissä? Siis mulla boksiin tulee tietty seinästä antennikaapeli ja siitä out liittimestä toinen kaapeli teeveeseen. Tietty vielä scartti boksista tv:hen. Takana vielä jokin RF- modulaattorin kohta missä antennille paikat ulos ja sisään.
     
  13. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ton ongelman aiheuttaa se että TV;si [bold]SARSLIITIN[/bold] (afrikassa tämä tunnetaan ebolaliitin nimellä) antaa TV;n virittimen kuvaa myös ulospäin. Tämä signaali sitten heijastuu samassa scartissa kulkevaan digiboxin (tai minkä muu vaan laitteen) syöttämään kuvaan. Panasonic on kuuluisa siitä, että sen out-kytketyt scartit antavat muita TV;tä vahvempaa sinkkua ulos, jolloin haamukuvaa esiintyy enemmän.

    Ratkaisu 1: (4 nooobie)

    Vaihda scart liitin TV;ssä sellaiseen, jossa ei ole out-kytkentää. Tässä tapauksessa tuo oli jo ilmeisesti kokeiltu.

    Ratkaisu 2: (4 insinööri)

    Hanki parempi scart-johto, jossa signaalin takaisinheijastumahäiriö ei ilmene. Tämäkin oli tässä kokeiltu.

    Ratkaisu 3: (4 laiska)

    Vaihda TV;n kanava "tyhjälle" kanavalle ennen scart-laitteen katselua, kokeiltu.

    Ratkaisu 4:(4 pro)

    Katkaise TV;n puoleisen scart-liittimen pinni nro 19. Se on se mistä komposiittivideosignaali lähtee ulospäin. Scartin nastajärjestys löytyy vaikka tästä:
    http://www.hut.fi/Misc/Electronics/avkoulutus/1995/videoliitin.html
     
  14. Pena33

    Pena33 Guest

    Kyllä sinulla varmaan on kaapelit oikein.
     
  15. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
     
  16. Pena33

    Pena33 Guest

    No oppihan meikäläinen jotain uutta kiitti.
     
  17. kuusela

    kuusela Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kiitokset kirjoittelijoille!!
     

Jaa tämä sivu