Eli miten onnistuu? Ei varmaankaan mikään dvd soitin toista noita ihan tuollaisenaan. Eli miten tehdä noista järkevän muotoisia että voisin erillisellä soittimella katsoa?
AviSynth pelastaa! Avaa videosi AviSynthin läpi käyttäen DirectShowSource;a. Uusin AVS 2.5.5beta osaa jo syöttää WMA äänenkin PCM;nä ulospäin. Eli yksinkertaisesti tällainen scripti : .. DirectShowSource ("c:\video.wmv",fps=xx) Lanczos4Resize (720,576) .. Tallenna se vaikka video.avs ja sitten käyttäen suosikki mpeg2 enkooderiasi avaat sen avs filun ja avot kaikki toimii ! Jotkut enkooderit vaativat sitten tuon frameraten syöttöä käsin tohon DirectShowSource riville (fps=xx) ja mahdollisesti väritason muutokset (ConvertToYUY2, jne...) Resizen voi tietysti hoitaa muuallakin.
tmpgenc syö ainakin WMV tiedostoja jos windowsin oma mediasoitin niitä pyörittää(jos ei pyöritä niin päivitä windows media player), half-life2 traileri käännetty SVCD:eeksi ilman ongelmia.
Olisko joku vapaa ehtoinen tekemään ohjeet esim tolle TMPGEnc:lle? Näytti ihan fiksulta ja suostui avamaan wmv:t mutta rupesi kyselemään niin kummia. Sillähän saa ne suoraan dvd muotoon ettei tarvitse svcd:tä käyttää? Vai onko tuossa joku kikka miksi se ei tekisikään niistä dvd muotoista. Voi toki olla että olen ihan pihalla koko systeemistä koska alottelen vasta dvd:iden polttelua ja varmuuskopiontia. Aikasemmin olen tehnyt kopioni avi:na. Mites sitten se kun laitan monta wmv:tä yhdelle dvd:lle niin millä teen valikon? Ihan yksinkertainen Taustakuva, otsikko ja filmien nimet valikko kelpaa hyvin.
Hetkinen, tarkotatko sitä uutta 3.0 XPress versiota? Ei kukaan voi sen käyttöön ohjeita tarvita, sehän on simppeli kuin mikä Eli käännät noi .wmv vaikka svcd/vcd, jonka jälkeen voit authoroida ne TMPGEnc Dvd Author-ohjelmalle, sillä on helppoa tehdä simppeli menukin, taustakuva, napit, chapterit http://www.nefernetti.com/tda.htm Voit kokeilla ymmärtääkö tuo ohjelma .wmv:tä http://www.nefernetti.com/tmpgencdvdsourcecreator.htm
Itse tekisin sen tuolla pjh:n opastamalla tavalla. Avisynth scriptit on hyvä osata muutenkin. Se on todella kätevä monissa tapauksissa.