1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vanhat VHS:t

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Draygrah 20.06.2013.

  1. Draygrah

    Draygrah Member

    Liittynyt:
    13.04.2010
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve!

    Ostin Video2Go nimisen laitten, ja kauppias kehui että sillä saisi vanhat videot talteen koneelle.

    No olen nyt kytkenyt laitteen vhs soittimeeni ja tietokoneeseeni. Olen asentanut ajurit, ja mukana tulleet ohjelmat ( PowerProducer 5 ja PowerDirector 8 ).
    VHS soitin on ehjä ja toimii television kanssa, olen kokeillut myös useilla eri piuhoilla.

    Onko tässä jotain, joka pitäisi ottaa huomioon, jota en ole huomannut, vai onko myyjä kusettanut, ja laite ei osaakaan kääntää vanhaa vhs:ää koneelle ( koska analoginen? )?

    Neuvokaa, tahdon nähdä Myyrä elokuvat vielä kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästä :D

    Lisäksi, jos minua on huijattu, kertoisiko joku, että millä tämä VHS:ltä koneelle siirto onnistuisi jos Video2Go ei siihen kykene?

    Kiitos :)
     
  2.  
  3. arffman

    arffman Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    796
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Viimeksi muokattu: 21.06.2013
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Laite on tarkoitettu juuri analogisen (esimerkiksi VHS-) videon digitoimiseen, joten ei myyjä ole sinua pettänyt. Jos videokuva ei näy tietokoneella, todennäköisin syy on joko kytkennöissä tai siinä, että videokaapparin asetuksissa on oletuksena väärä signaalilähde, joka pitäisi siis vaihtaa. Tuossa kaapparissa on sekä S-videotulo että komposiittivideotulo. Vain kaikkein uusimmat VHS-laitteet tukivat S-videota, joten todennäköisin signaalilähde on tuo komposiittivideo, joka tuodaan laitteen keltaiseen RCA-liittimeen. Jos VHS-nauhurissa ei ole S-videoliitintä eikä komposiittivideolähtöä. tarvitaan SCART-liittimeen kytkettävä sovitin, jossa komposiittivideoliitin on. Todennäköisesti adapterissa on myös S-videoliitin, mutta kuten totesin, VHS-nauhuri ei varmaankaan sitä tue.

    Sitten, kun VHS:n komposiittivideosignaali on oikein kytketty tuohon kaapparin komposiittivideotuloon, pitää käytettävän ohjelman asetuksista valita samainen komposiittivideo signaalilähteeksi, jos oletuksena on S-video. Sitä, mistä valinta-asetus löytyy, en osaa sanoa, koska tuo kaappari ja sen varusohjelmat ovat minulle vieraita. Kuten alla olevasta linkistä näkyy, laite kyllä toimii.

    http://striimaus.fi/2012/10/pikatesti-ion-video-2-go-usb-videokaappari/
     

Jaa tämä sivu