1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ammattimainen editointi kone

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi niko11 04.04.2013.

  1. niko11

    niko11 Member

    Liittynyt:
    04.04.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänne nyt kirjauduin kun etsin asiantuntevaa apua.. Leikkaan ja kuvaan videoita työkseni mutta olen aina työskennellyt firman koneella (tai kaupan kokoamalla omalla). Nyt harkitsen itse ensimmäistä kertaa kokoavani konetta ja mietin voinko käyttää esim. vanhaa koteloa?

    Tällaisen kokoonpanon löysin eräältä nettisivustolta, suositeltiin editointiin:


    CPU Intel Core i7-3770K
    Motherboard Gigabyte Z77X-UP4-TH
    Memory 16GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 Low Profile 1.5v
    GPU EVGA GeForce GT 640 2GB
    SSD Samsung 840 Pro
    Hard Drive 2x Seagate Barracuda 1TB 7200RPM
    OEM Blu Ray Drive
    PSU Antec VP-450
    CPU Cooler Corsair H100
    OS Windows 7 Home Premium 64 Bit

    Voisinko käyttää tähän satsiin Spire pininfarinan koteloa, Logisys 550 w Ps550e12bk virtalähdettä ja seagate barracuda 7200.10 500gb muisteja.

    Softat ova adoben after effects cs6 ja Premiere cs6

    Olen siis aloittelija tietokoneen kasaamisessa, kaikenlaisia vinkkejä arvostetaan!
     
  2.  
  3. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Virtalähteeksi jokin laadukkaampi kuten Super Flower tai XFX. 400W laadukas yksikkö riittää riittää.
     
  4. Boss93

    Boss93 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2011
    Viestejä:
    972
    Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Juu Spire pininfarina tukee ATX-koon emoja, joten sitä voi käyttää. Nuo kovalevyt ovat kanssa sopivia. Virtalähteestä en osaa tarkemmin sanoa, mutta näyttäisi tuon saavan 22$ uutena Neweggiltä, joka mielestäni on huolestuttavan huokea hinta 550W virtalähteestä ja specsejen pohjalta näyttäisi keskittyvän syöttämään virtaa nykypäivänä epäolennaisempiin linjoihin eli 3,3V ja 5V ja antaa 12V linjaan vain 25A, kun todistetusti laadukas XfX:n 550W virtalähde antaa 12V linjaan 40A. Eli muuten hyvältä vaikuttava kokoonpano, mutta itse ottaisin virtalähteeksi mieluummin tämän

    Ps. Nuo Barracudat ovat kovalevyjä eivätkä Muisteja =D Muistilla tarkoitetaan nimenomaan RAM-muistia.

    E: Joku ehtikin kommentoida virtalähdettä jo. Yhdyn edelliseen 400W riittää hyvin, kunhan on laadukas. Itselläni on XfX:n 400W virtalähde ja on kestänyt jo pitkään ilman mitään ongelmia.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2013

Jaa tämä sivu