1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ammattimainen editointi kone

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi niko11 04.04.2013.

  1. niko11

    niko11 Member

    Liittynyt:
    04.04.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänne nyt kirjauduin kun etsin asiantuntevaa apua.. Leikkaan ja kuvaan videoita työkseni mutta olen aina työskennellyt firman koneella (tai kaupan kokoamalla omalla). Nyt harkitsen itse ensimmäistä kertaa kokoavani konetta ja mietin voinko käyttää esim. vanhaa koteloa?

    Tällaisen kokoonpanon löysin eräältä nettisivustolta, suositeltiin editointiin:


    CPU Intel Core i7-3770K
    Motherboard Gigabyte Z77X-UP4-TH
    Memory 16GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 Low Profile 1.5v
    GPU EVGA GeForce GT 640 2GB
    SSD Samsung 840 Pro
    Hard Drive 2x Seagate Barracuda 1TB 7200RPM
    OEM Blu Ray Drive
    PSU Antec VP-450
    CPU Cooler Corsair H100
    OS Windows 7 Home Premium 64 Bit

    Voisinko käyttää tähän satsiin Spire pininfarinan koteloa, Logisys 550 w Ps550e12bk virtalähdettä ja seagate barracuda 7200.10 500gb muisteja.

    Softat ova adoben after effects cs6 ja Premiere cs6

    Olen siis aloittelija tietokoneen kasaamisessa, kaikenlaisia vinkkejä arvostetaan!
     
  2.  
  3. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Puhutaan näemmä raskaammasta editoimisesta, joten 3770K on hyvin perusteltu. Näytönohjaimesta paha sanoa, vissiin joistain paremmista voinee olla apua editoimisessakin, joku muu saa noista sanoa paremmin.

    Normikovoiksi valkkaisin mielummin WD:n Caviar Blue 1Tb mallit. Kahden teran kovot ovat myös mahdollisuus, mutta itse menisin kahdella terasella.

    Vesijäähyä et luultavasti tarvitse, noi intelit on aika viileitä. Jokin 25-30 euron perusjäähy riittää, 40e saa jo todella hiljaisia sekä tehokkaita jäähyjä.

    *edit*
    Ainakin virtalähteen uusisin oikeesti, tyyliin XFX 550W taikka Antec HCG 520W tilalle.

    *edit2*
    En myöskään tiedä, tarviiko emolevyn olla ihan älytön ? Joku 80e-100e Z77 emo vois riittää, kun et vissiin ole ylikellottamassa tai tarvitsemassa kahta näyttistä ?
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2013
  4. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Vastaileppa näihin, niin saadaan hintalaatusuhde hyväksi.

    - Max budjetti?
    - Käyttis ilmeisesti tarvitaan?
    - Osaatko itse kasaa koneen vai tarviitko liikkeen kasaaman?
    - Onnistuuko ulkomaailta tilaus (EU - Saksa)?
    - Meinaatko kellottaa prossua?
    - Pelataanko koneella vai onko vain "työ" käyttöön?
    - 2kpl kovoi mitä varten? Vai meinaatko laittaa Raid 1?
     

Jaa tämä sivu