1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mokkulalla NAT auki? APUA

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi FrozeGG 24.11.2012.

  1. FrozeGG

    FrozeGG Member

    Liittynyt:
    24.11.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs ongelmana on tämä: Ostimme kaverini kanssa molemmat CoD: Black Ops 2. Huomasimme kuitenkin äkkiä että emme pääse liittymään toistemme peleihin, koska minun NAT näyttää Moderatea ja kaverin taas Strictiä.

    Olemme yrittäneet säätää että joko kaveri saisi NATtinsa Moderate tai Open, tai että minä saisin Open, mutta emme ole onnistuneet. Olen etsinyt kaikkialta internetistä eikä ongelmalle löydy ratkaisua.

    Yhden kerran sain NATin näyttämään Open, mutta se muuttui lähes heti jälleen Moderateksi.

    Mokkulat käytössämme ovat: Minulla Soneran Huawei e392, ja tarpeen tullen saan käytettäväksi reitittimen TP-Link TL-MR3420 ja kaverilla on Sunalahden mokkula ja käytössä sama reitin kuin minulla.

    Onko meidän mitenkään mahdollista muuttaa NATeja?
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Muistelisin että joku operaattoreista pitää kaikki mobiilinettiliittymiään NATin takana ja jos näin on, niin sille ei pysty mitään tekemään. Lueskelepa operaattoreiden sivuilta teknisiä tietoja. Samaten joku operaattori muistikuvani mukaan käyttää sekä NATillisia mokkulaliittymiä että sillattuja.
     
  4. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tällä hetkellä kaikki. Jos NAT-yhteyttä ei halua käyttää, pitää joko soittaa palveluntarjoajalle ja pyytää ottamaan pois päältä tai jos mahdollista ottaa se itse pois päältä liittymän asetuksista (voi olla esim. yhteyden lisäpalveluissa/tms.).
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 28.11.2012
  6. vinikka

    vinikka Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2008
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Joo Soneralla on kaikki kiinni ja pysyy. Eikä niitä auki saa.
     
  7. SoneraPartio

    SoneraPartio Member

    Liittynyt:
    04.06.2012
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Morjesta, löysin googlella tämän ketjun. Parisen viikkoa vanha mutta päätin infota koska jollain muulla voi tulla sama probleema eteen.

    Eli eli, meillä Soneralla on testikäytössä sellanen APN kuin opengate, siinä ei ole NAT:ia käytössä. Tuon kun laittaa mokkulan yhteys-softan asetuksiin (nyt siellä on internet) niin alkaa toimimaan.

    Ei muuta kuin linjat kuumiksi!

    Tero@SoneraPartio
     

Jaa tämä sivu