AfterDawn logo

Pitkään odotettu Half Life -versio Black Mesa vihdoin ladattavissa

Teemu Laitila Teemu Laitila
10 kommenttia

Monien pitkään odottama Black Mesa -peli on vihdoin saatu tänään valmiiksi. Black Mesa pyrkii luomaan uudelleen Valven vuonna 1998 julkaiseman alkuperäisen Half Life -pelin, kuitenkin siirrettynä uudemmalle Source-pelimoottorille. Peliä on kehitetty jo useiden vuosien ajan ja sitä on ehditty tituleerata jopa Half Life -modien Duke Nukem Foreveriksi.

Pitkästä kehitysajasta huolimatta peli ei ole vieläkään täysin valmis, vaan nyt julkaistu versio sisältään noin 80 prosenttia alkuperäisen Half Life -pelin maailmasta.

Black Mesa on tarkoitus julkaista myös Valven Steam-palvelussa ja peli oli yksi ensimmäisiä Steamin uuden käyttäjälähtöisen pelivalinnan Steam Greenlightin läpäisseitä projekteja. Peli toimii Windows-alustalla ja se on ladattavissa ilmaiseksi projektin sivuilta. Ruuhkasta johtuen saattaa kuitenkin olla helpompaa ladata peli esimerkiksi torrenttina, joka löytyy muun muassa Reddit:n viestiketjusta.

10 KOMMENTTIA

Thimon2/10

On kyllä ihan tajuttoman hyvin tehty. Ei kyllä haittaa ollenkaa vaikka "vähän" kesti.

vonhertz3/10

Nyt tuntuu ihan pikkuisen aasilta, mutta miten hewletissä mä saan ton käynnistymään?

Lemonte4/10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vonhertz:

Nyt tuntuu ihan pikkuisen aasilta, mutta miten hewletissä mä saan ton käynnistymään?

Asenna uudestaan jos installeri ei tehny steamiin kuvaketta.

RekookeR5/10

Saako tuon suoraan steamista ladattua tai liitettyä siihen?

Agent_0076/10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR:

Saako tuon suoraan steamista ladattua tai liitettyä siihen?


Ei saa vielä asennettua suoraan Steamistä. Tulevaisuudessa kyllä onnistuu, jahka tuo hyväksyntä menee läpi.

wasdasi7/10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vonhertz:

Nyt tuntuu ihan pikkuisen aasilta, mutta miten hewletissä mä saan ton käynnistymään?

Steam -> työkalut ja katso, että Source SDK Base 2007 on asennettuna. Pelin pitäs löytyä Steamista pelit välilehdeltä nimellä "Black Mesa"

arcanix8/10

Jos pelin asensi tuonne steam/steamapps/sourcemods kansioon niin pitäisi ilmestyä steamin pelilistaan. Sammuta ja käynnistä steam jos ei näy.

RekookeR9/10

Onko normaalia että tuo asensi Source SDK Base 2007n lisäksi myös Source SDK Base 2006n?

leipuri77710/10

Mikäli porukkaa kiinnostaa, olen tekemässä tästä Mac OS X version mikä toimii 10.5.6 versiosta ylöspäin.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT